۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

محمد علی توحیدی: در مصاحبه با البیان رژیم ولایت فقیه برای تضمین حکومتش فتنه انگیزی میکند






محمد علی توحیدی: در مصاحبه با البیان  رژیم ولایت فقیه برای تضمین حکومتش فتنه انگیزی میکند
مجله البیان ـ عربستان انعکاس در رسانه های کشورهای عربی 15 اردیبهشت 95
مصاحبه کننده: احمد الصباحی
در این گفتگوی ویژه مجله البیان, رئیس کمیسیون انتشارات شورای ملی مقاومت ایران که اپوزیسیون رژیم ولایت فقیه میباشد در مورد وضعیت داخلی ایران و میزان تغییر و تحول جنبش اپوزیسیون و اعتراضات داخلی علیه آخوندها و تاثیر فعالیتهای خلیجی در رویارویی با اهرمهای رژیم ایران در منطقه و سایر پرونده‌ها صحبت میکند:

البیان: مردم ایران در حاکمیت آخوندها چگونه زندگی می کنند؟ و مردم درداخل کشوربه فعالیتهای حاکمان ایران در منطقه و نیز دخالت در امور داخلی کشورها چگونه نگاه میکنند؟
محمد علی توحیدی: باتشکراز شما, باید بگویم که به خاطر حکومت فاسد و ستمگر آخوندها مردم ایران که میهنی سرشار ار منابع خدادادی ازجمله نفت وگازو تمدنی چندهزارساله دارند درسخت ترین محرومیتها زندگی می کنند و آمار خود رژیم می گوید که ۸۰درصد یابیشتر زیر خط فقر هستند.
کافیست بگویم که فروش اعضای بدن نظیر کلیه وچشم برای پرداخت اجاره بهای مسکن رایج است. درهمین روزها معلمان در مقابل مجلس فاسدرژیم شعار می دادند که یک اختلاس از هزاران اختلاس حاکمان اگر کم شود, مشکل مسکن ما حل میشود!!
اما مخالفت بادخالت آخوندها و پاسداران در کشورهای منطقه بخصوص دخالتهای خامنه ای در سوریه ازشعارهای رایج قیامها و تظاهرات اعتراضی کارگران و اقشار محروم است.
زیرا به خوبی میدانند که تامین مالی تروریسم و جنگ افروزی و ترویج فرقه گرایی مذهبی- ازکشورهای همسایه تا جوامع مسلمان آفریقا از یکسو و شرق آسیا ازسوی دیگر- هزینه های کلان میلیاردی دارد و آثار شوم آن را در معیشت روزمره فرزندان وخانواده های محرومشان حس می کنند.
مهمتر از این, مردم ایران تاریخی چند هزار ساله و فرهنگ و ادبیاتی غنی در حسن همجواری با همسایگان و ملل دور و نزدیک دارند. از همین رو بیش از مخالفت با هزینه ها کلان مادی از هزینه معنوی و فجایع ضد انسانی مداخلات تروریستی آخوندهای ضد ایرانی رنج می برند و قلوبشان جریحه دار است و رفتار ناجوانمردانه و و رذیلانه را اهانت به میهن و تاریخ پرافتخار خود می دانند.
براستی کدام ایرانی اصیل و باوجدان است که صدای ضجه دختران و پسران خردسال حلب و داریا و غوطه دمشق را که پاسداران و شبه نظامیان خامنه ای در کشتارشان دست دارند, بشنود و بتواند شب را آرام بخوابد؟
مردم ایران از این دخالتهای فاجعه بار آخوندهای حاکم منزجرند و برای پایان یافتن آن با این رژیم می جنگند.
البیان: میزان تغییر و تحولات در مورد جنبش اپوزیسیون و نیز اعتراضات داخلی علیه حاکمیت آخوندها مخصوصا دررابطه با سازمان مجاهدین خلق چقدر است؟
محمد علی توحیدی:از سپتامبر گذشته که بزرگترین توطئه خامنه ای و نیروی تروریستی قدس در عراق با کمک شبه نظامیان تحت امر قاسم سلیمانی برای ضربه نابود کننده به مجاهدین در کمپ لیبرتی در بغداد با شکست مواجه شد و همه مجاهدین توانستند به طور امن و سالم از عراق به اروپا و آلبانی منتقل شوند, تحول کیفی در تعادل قوای بین مجاهدین و رژیم ایجاد شده است. زیر رژیم طی ۱۴سال محاصر غیر انسانی و غیر قانونی مجاهدین درکمپهای اشرف و لیبرتی درعراق همواره ازطریق حملات نیروهای دست نشانده ولایت فقیه در عداق و شبه نظامیان نیروی قدس و اطلاعات رژیم در سفارت آخوندها برای حملات جنایتکارانه به مجاهدین اعم از موشکباران و حملات زمینی مسلحانه استفاده می کرد تابتواند نیروی اصلی مخالف خودش را نابود کند. خامنه ای اکنون این فرصت را از دست داده و این امر بحرانی در درون نیروهای سپاه و امنیتی رژیم ایجاد کرده است. کما اینکه امید مردم ایران به آینده و انگیزه آنها را برای پایداری در مقابل رژیم را افزایش میدهد
ازسوی دیگر موقعیت رژیم به طور عام و خامنه ای به عنوان شماره یک رژیم وضعیتی متزلزل دارد چرا که نتوانسته بحرانهای اقتصادی و اجتماعی و هم چنین بحران و اختلافات درونی بین باندهای رژیم را حل و فصل کند
از سوی دیگر اجتماعات و دیدارهای مجاهدین در آلبانی با شخصیتهای بین المللی نظیر سناتور جان مک کین رییس کمیته قوای مسلح سنای آمریکاو جان بولتون و یا شخصیتهای فرانسوی مانند ژیلبر میتران, انتقال, صحنه سیاسی و اجتماعی را در کشور تحت تاثیر قرار داده و امید واری عمومی مردم و به خصوص انگیزشهای نیروها و شبکه مقاومت در داخل کشور را ارتقا داده است.
در اینجا باید اضافه کرد که پایان دروان مماشات اوباما با خامنه ای به زیان قیام مردم ایران و خلقها و کشورهای منطقه , یک تحول مهم به زیان خامنه ای است.
بنابراین, سیرتحولات حاکی از اعتلای موقعیت مجاهدین و مقاومت و تنزل موقعیت خامنه ای و رژیم است.
البیان: موضع شورای ملی مقاومت ایران در مورد خواسته های ملیتها و اقوام مختلف ایران و پیروان سایر مذاهب و ادیان در ایران چیست؟
محمد علی توحیدی:در پرنسیپ مجاهدین به احقاق کامل حقوق ملیتها و برابری همه مذاهب و نفی کامل هرگونه تبعیض مذهبی یا ملی معتقدند و این خودش یکی از پایه های اصلی رای ندادن مجاهدین به قانون اساسی ولایت فقیه در اوج اقتدار خمینی بود و به همین دلیل بود که وقتی در اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران مسعود رجوی کاندیدا شد, علاوه بر جوانان و زنان و روشنفکران, ملیتها ومذاهب درسراسر ایران از او حمایت کردند و خمینی که نگران کسب میلیونها رای به رجوی شده بود, به رغم موافقت اولیه نزدیکان او و دولت وقت با کاندیداشدن رجوی, ناگهان مداخله کرد و او را با فتوای مذهبی و به علت رای ندادن به قانون ولایت فقیه حذف کرد.
در سالهای بعد شورای ملی مقاومت بارها در اسناد خود بر لزوم احقاق حقوق ملیتها و مذاهب تصریح کرده و شورا دو طرح مشخص دارد هم دارد یکی درباره رابطه دولت موقت با دین و مذهب و یکی درباره حقوق خودمختاری مردم کردستان ایران که شمارا به آنها ارجاع می دهم.
در برنامه شورای ملی مقاومت و دولت موقت خاطرنشان شده که ”خود مختاری داخلی به مفهوم رفع ستم مضاعف از همه شاخه ها و تنوعات ملی وطنمان... در چارچوب وحدت, حاکمیت و یکپارچگی تجزبه نا پذیر کشور ضرورت جدی دارد ”
هم چنین شورا تصویب کرده که تصدی مشاغل دولتی و ریاست جمهوری اینده ایران هیچ شرطی به لحاظ مذهب و ملیت یا جنسیت ندارد و همه اتباع ایران در این زمینه برابرند.
البیان: تأثیر فعالیتهای کشورهای عربی منطقه درمقابله با رژیم ایران بخاطر حضور پاسداران و شبه نظامیان آن, چه در یمن و یا جنبش سیاسی در عراق وهمچنین لبنان وسوریه چه میزان است؟
محمد علی توحیدی:به نظرمن کشورهای عربی به میزانی که در مقابل تهدید و دشمنی رژیم ولایت فقیه قاطع و بدون مماشات وشکاف باشند می توانند امنیت ملی و استقلال خود را حفظ کنند. چراکه این رژیم به خاطر سیاست ذاتی و ماهوی خوش دشمن اصلی و مقدم آنهاست.
ضمن اینکه به هیچ توافق و عهد وییمانی حتی اگر در یک موقعیت ضعیف به ان تن بدهد وفا دار نخواهد بود و از هیچ خیانتی رویگردان نیست. نکته مهم دیگر این است که کشورها و شخصیتها و مطبوعات عربی لازم است حساب میهن ما و مردم مارا کاملا از این رژیم ضد ایرانی و ضد اسلامی جدا کنند. از نظر ما رژیم ولایت فقیه الد الخصام و بدترین دشمن ایران واسلام و شیعه است و دهها هزار مرد وزن ایرانی و شیعه را به حکم خیمنی و به دست امثال خامنه ای و ریسی و پور محمدی وروحانی قتل عام کرده است کاری که سابقه درتاریخ ایران ندارد.

البیان: بنظر شما برای جانشینی ولی فقیه خامنه ای چه اقدامات داخلی وجود دارد؟
محمد علی توحیدی:واقعیت این است که ولایت فقیه از همان زمان خمینی یک بن بست بود.
خود خمینی ولایت فقیه و سپاه پاسداران را روی اصرار بر ادامه جنگ باعراق به رغم پیشنهادات صلح وهم چنین قتل عام مجاهدین سوار کند و مجبور شد به همین خاطر منتظری جانشین خودش را به خاطر اعتراض به قتل عام مجاهدین زندانی عزل کرد. منتظری در همان زمان قتل عام مجاهدین زندانی را بزرگترین جنایت که ولایت فقیه را بی اعتبار کرده است توصیف کرد.
هنگامی که خمینی مرد, رفسنجانی خامنه ای را که یک ملای درجه سوم یا چهارم است و هرگز اعتبار ولایت فقیهی نداشته را به ولایت فقیه رساند. جانشینی خامنه ای در بن بست است. هچ پاسخی جززوز و سرکوب داخلی و توسل به سپاه پاسداران وسیاست باصطلاح صدور انقلاب و دخالتهای ترویستی در منطقه ندارد.

البیان: آیا می توان اختلافات داخلی بین اصلاح طلبان و مخالفین آنها را به اینکه به نقطه رودر رو شدن آنها رسیده است توصیف نمود؟ آیا تفاوت هایی بین این دو جریان هست؟
این دوجناح در سرسپاری به ولایت فقیه و قانون اساسی زمان خمینی وحدت دارند. هم چنین درسرکوب مخالفان ولایت فقیه و مجاهدین به طور مشخص متحد هستند و رهبران هردو جناح در قتل عام سال ۸۸دستشان به بزرگترین جنایت و خون مجاهدین اغشته است.
اما این درجناح برسر قدرت و سهم خواهی از قدرت و اینکه رژیم چگونه می تواند حفظ شود و به حکومت ادامه دهد اختلاف دارند.
از ان جا که خامنه ای اعتبار مثل خمینی ندارد, شکاف درون رژیم هرگزعلاج پذیر نیست و بدلیل بحرانها اقتصادی وسیاسی مستمرا تشدید میشود
در حال حاضر هم این بحران در نمایش انتخابات بسیار شدیداست به نحوی که در باند خود خامنه ای هم اختلافات غیر قابل حل است از جمله رد صلاحیت احمدی نژاد توسط خامنه ای که الان باعث تحریم انتخابات توسط احمدی نژاد شده و معاون قضاییه خامنه ای اعلام کرد پرونده اش مفتوح است یعنی در معرض دستگیری است یا اختلاف سعید جلیلی با آخوند ابراهیم رئیسی که خامنه ای به او تمایل دارد اما براثر رسوایی ناشی از انتشار فایل صوتی منتظری که خطاب به ابراهیم رئیسی می گوید تو با کشتار مجاهدین زندانی درسال ۱۹۸۸, بدترین جنایت تاریخ جمهوری اسلامی مرتکب شدید و خمینی و ولایت فقیه را به عنوان سفاک و خونریز منفور مردم کرده اید.

البیان: میزان مقبولیت اپوزسیون ایران از طرف جامعه بین المللی در خارج چقدر است؟ آیا غرب در سرنگونی رژیم ایران جدی است؟
مقاومت ایران به خاطر پایگاه مردمی و ریشه داری در جامعه ایران و نزدیک به ۴دهه پایداری وتقدیم صد وبست هزار شهید راه آزادی و هم چنین به دلیل برنامه مترقی آن در انطباق باحقوق بشر و حقوق بین الملل از حمایت هزاران پارلمانتر در اروپا و آمریکا واکثریتهای پارلمانی در بسیاری کشورهای اوپایی نظیر انگستان و فرانسه وایتالیا یا کشورهای عربی مثل اردن برخوردار است. کمااینکه بسیاری از دولتمردان عالیرتبه که درسالهای اخیر در سطح وزیر یا نخست وزیر یا ریاست جمهور بوده اند از این مقاومت و اهداف آن و برنامه ده ماده یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران حمایت کرده اند.
درمورد بخش دوم سوال شما باید بگویم که سیاست رسمی غرب نه تنها درپی سرنگونی رزیم نبوده, بلکه متاسفانه در مماشات با این رزیم و امتیاز دادن آن از کیسه مردم ومقاومت ایران و هم چنین به زیان خلقهای منطقه بوده است.

البیان: ارتباط رژیم ایران با تروریسم اکنون با شواهد و دلایل انکار ناپذیر مواجه است. شما به این موضوع از چه زاویه ای نگاه میکنید؟
رژیم ولایت فقیه برای ادامه حیات خود و تضمین بقایش در داخل ایران و در مقابل خواستهای جامعه ایران به صدروتروریسم وجنگ افروزی در کشورهای منطقه نیاز حیاتی دارد و روح و دینامیسم نیروی نظامی اصلی آن یعنی سپاه پاسداران بناشده برا همین سیاست ترویستی و مداخله جویانه تحت عنوان «صدورانقلاب» است. در قانون اساسی رژیم ولایت فقیه این امر تصریح شده است.
به همین دلیل است که ما این رژیم را ار سه ده پیش پدرخوانده تروریسم و بنیاد گرایی تعریف کرده ایم و معتقدیم که تا این رزیم هست, منبع شرارت و خطر و تهدید نه تنها برای مردم ایران بلکه برای منطقه وجهان خواهد بود. سرنگونی این رژیم و استقرار حاکمیت مردم بجای حاکمیت آخوند تنها راه استقرار ثبات و آرامش در منطقه است
مطالب مارا میتوانید درbahareazady@ توئیتر دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر