۱۳۹۵ مهر ۲۷, سه‌شنبه

همبستگی ملی ، 18، اکتبر،2016 : فشار دژخیمان خامنه ای بر زندانیان سیاسی در زندان سنندج

فشار دژخیمان خامنه ای بر زندانیان سیاسی در زندان سنندج


بنا به گزارشهای منتشر شده دژخیمان خامنه ای در زندان سنندج فشار به زندانیان را بطور بی سابقه یی شدت بخشیده اند و توهین و حقارت به زندانیان به امری عادی و روزانه مبدل شده است.

بنا به این گزارش این زندان مرتب علیه زندانیان بهانه‌تراشی کرده و فشارها، محدودیتها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی در این زندان افزایش یافته است.
فشارها، محدودیتها و اذیت و آزارها از طریق رئیس اطلاعات زندان، مسئول حفاظت و مدیر داخلی و بدستور رئیس زندان صورت می گیرد. این اشخاص شرایط غیر انسانی را علیه زندانیان سیاسی بوجود آوردەاند.
از طرفی دیگر دژخیمان زندان در حال حذف تدریجی جیره غذایی، دارو و درمان زندانیان سیاسی و عادی در زندان هستند.
همزمان نیز کمیت و کیفیت غذای زندان را شدیدا کاهش داده است. در صورتی که اکثر زندانیان از اقشار ضعیف جامعه هستند و قادر به خرید غذا از بوفەها نبوده و کاهش کمیت و کیفیت باعث سوء تغذیه و کاهش مقاومت بدن زندانیان شده است.
خاطرنشان می شود زندان مرکزی سنندج دارای ۱۰ بند است و هر اتاق ۲۰ الی ۲۵ نفر جمعیت دارد و معمولآ نیمی از زندانیان از داشتن تخت برای خواب محرومند و به اصطلاح زندانیان در کف اتاق ها و راهرو ها و به صورت چسبیده به هم می خوابند.
همچنین در این زندان، زندانیان بدون توجه به نوع جرائم ارتکابی شان در کنار هم قرار داده میشوند. زندانیان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال را در اتاق های زندان در کنار هم قرار می دهند و همچنین زندانیان سیاسی را هم به جهت وارد آوردن فشار در کنار زندانیان خطرناک قرار می دهند.
لازم به یادآوری است وضعیت زندان زاهدان نیز با دو هزار زندانی و بیش از۳۵۰ زندانی محکوم به اعدام، بسیار بد و نامناسب است.
وضعیت تغذیه و رسیدگیهای درمانی زندان زاهدان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر