۱۳۹۵ شهریور ۱۲, جمعه

آفتابکاران،2،سپتامبر،2016 : وزیر دادگستری ایران نقش خویش در اعدام های گسترده زندانیان سیاسی را تایید میکند

اطلاعیه گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
تاریخ : اول سپتامبر ۲۰۱۶
اتحادیه اروپا و سازمان ملل باید خواستار یک دادگاه بین المللی برای تحقیقات بشوند

افشای شوکه آور یک فایل صوتی آیت الله منتظری فقید که جانشین خمینی بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران بود، کماکان باعث لرزش حاکمیت ایران در چند هفته گذشته شده است.
این فایل صوتی که در دوران اعدام های جمعی زندانیان سیاسی در ایران در ۱۹۸۸ ضبط شده بود، مذاکرات های بین آقای منتظری با اعضای “کمیسیون مرگ” که کمیته ای متشکل از ۴ تن از مقامات بالای رژیم در آن زمان بود و ماموریت داشتند تا اعدام ها را دستور بدهند، افشا کرد.
تخمین زده می شود که ۳۰ هزار زندانی سیاسی که بسیاری از آنها احکام زندان شان به پایان رسیده بود، در تابستان ۱۹۸۸ به دنبال فتوای آیت الله خمینی مخفیانه قتل عام شده و در گور های دست جمعی دفن گردیدند.
یکی از اعضای کمیسیون مرگ که نام و صدایش به روشنی در نوار صوتی شنیده می شود، مصطفی پور محمدی است که نماینده وقت وزارت اطلاعات و امنیت و در حال حاضر وزیر دادگستری در دولت به اصطلاح مدره پرزیدنت حسن روحانی می باشد.
در روز یکشنبه ۲۸ اوت، پورمحمدی نقش خودش در قتل عام را تایید کرد: «افتخار می‌کنیم که دستور خدا را در رابطه با منافقین اجرا کردیم و در مقابل دشمنان خدا و ملت با قدرت ایستادیم و مقابله کردیم». روز بعد وی اضافه کرد که : «در طول تمام این سالها یک شب هم بی خوابی نکشیده ام چون سعی کرده ام در کار قضاوت طبق قانون و شرع عمل کنم.»
این اظهارات هیچ شکی باقی نمیگذارد که دولت کنونی حسن روحانی، شریک جرم یکی از بدترین جنایات علیه بشریت در تاریخ اخیر است که تاکنون به یک دادگاه بین المللی برده نشده است. عفو بین الملل، فدراسیون بین المللی حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر و همچنین پارلمان کانادا، همگی قتل عام ۱۹۸۸ در ایران را یک جنایت علیه بشریت توصیف کرده اند.
بنابراین ما خواستار این هستیم که قتل عام ۱۹۸۸ در دستور کار اجلاس آینده شورای حقوق بشر سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۶ گذاشته شود. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل لازم است که خواستار یک تحقیقات در این رابطه بشود.
ما همچنین از اجلاس آینده مجمع عمومی ملل متحد ( سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۶) میخواهیم تا یک قطعنامه ای را صادر کرده، خواستار تحقیقات این قتل عام شده و پرونده انرا به شورای امنیت ارجاع بدهند. شورای امنیت سازمان ملل باید یک دادگاه بین المللی تشکیل بدهد تا این پرونده را مورد بررسی و عاملان آنرا تحت تعقیب قرار بدهد.
قبل از ورود به هر نوع به اصطلاح ”دیالوگ حقوق بشری” با این رژیم، اتحادیه اروپا باید بر برکناری پورمحمدی از دولت و فرستادن تمامی آنهایی که در قتل عام ۱۹۸۸ نقش داشتند، به دادگاه های بین المللی برای جنایت علیه بشریت، تاکید بکند.
ژرارد دوپره نماینده پارلمان اروپا

رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر