۱۳۹۵ مرداد ۳۱, یکشنبه

همبستگی ملی،21،اوت،2016 : وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی علیرضا گلیپور

وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی علیرضا گلیپور
زندانی سیاسی علیرضا گلیپور؛ زندانی هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران بدلیل عفونت گسترده در بدنش با مشکلات جسمی روزافزون همچون تب و لرز دست و پنجه نرم می کند.

این زندانی سیاسی علاوه بر بیماری سرطان از خونریزی معده نیز رنج می برد.
پرونده این زندانی سیاسی برخلاف اطلاع وی و وکیلش به جای اجرای احکام به دیوان عالی کشور فرستاده شده است. این امر باعث شده که این زندانی سیاسی نتواند امور درمانی بیماری صعب العلاجش را دنبال کند.

بیدادگاه رژیم، زندانی سیاسی علیرضا گلی پور، زندانی سیاسی ۳۰ ساله را به اتهام توهین به ولی‌فقیه ارتجاع و هواداری از سازمان مجاهدین خلق و اتهام واهی جاسوسی به ۳۹ سال حبس محکوم کرد که حکم وی بر مبنای ماده ١٣٤ تجمیع جرایم به ١٥ سال تبدیل شد.

وی که دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و از بازداشت‌شدگان قیام ۸۸ بود، بار دیگر در مهر ۹۱ بازداشت شد. د‌ژخیمان او را پس از ماهها شکنجه و نگهداری در سلولهای انفرادی، به بند مجرمان عادی در زندان اوین منتقل کرده و توسط باندهای مافیایی رژیم مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد.

علیرضا گلی‌پور به‌رغم ابتلا به تومور سرطانی و عفونت شدید ریه، بیماری قلبی و خونریزی شدید بینی و با وجود گواهی پزشکان مبنی بر 'عدم تحمل کیفر' از مراقبتهای پزشکی ضروری محروم است و از نظر جسمی در وضعیت وخیمی قرار دارد. زجرکش کردن زندانیان سیاسی روش شناخته شده این رژیم است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۳۰ اردیبهشت ۹۵ طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگر شکنجه و سایر مجازاتهای وحشیانه و غیرانسانی، گزارشگر حقوق انسانها در بهره‌گیری از بالاترین استانداردهای سلامت جسمی و روانی، گروه کار بازداشتهای خودسرانه و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران را به محکوم کردن این حکم ظالمانه و اقدامی فوری برای آزادی بی‌قید و شرط او فراخواند.


علیرضا گلیپور روز یکشنبه ۲۳ خرداد طی پیامی از زندان اوین، بر ادامه مبارزه با رژیم آخوندی تا پای جان تأکید کرد. در قسمتی از این پیام بر تغییر رژیم پلید آخوندی تأکید کرده و نوشته است: «هیأت حاکمه در ایران جلوی این تغییر را فقط با فضای امنیتی و رفتار دیکتاتوری گرفته و دیر یا زود مجبور است که تسلیم حق شود و ریشه باطلشان برچیده خواهد شد. من به‌عنوان یک سرباز کوچک این ملت و در حالیکه به‌تازگی به سی و نه سال و نه ماه حبس و ۱۷۴ ضربه شلاق فقط برای بیان حقیقت و افشای دزدی و پست فطرتی آقایان و آقازادگانشان محکوم شده‌ام به شما عزیزانم و برادران و خواهرانم متعهد می‌شوم که تا پای جان بر سر مواضع و رسیدن به این تغییر ایستاده‌ام و نوید این را می‌دهم که لحظه آزادی همه ملت ایران نزدیک است و بدانید که زندانیان سیاسی تا پای جان برای رسیدن به آزادی ملت ایران ایستاده‌اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر