۱۳۹۵ تیر ۲۴, پنجشنبه

آفتابکاران،14،ژوئیه،2016 : واكنش زندانيان سياسي به گردهمايي پاريس

زنداني سياسي : دموکراسی ققنوسیست که از خاکستر جنگ بر می خیزد

چهارشنبه 23 تير 95 ( 13 ژوئيه 16
پیام تبریک زندانی سیاسی علیرضا گلیپور پس از گردهمايي بزرگ مقاومت در پاريس و پيام پيروزي
درود بیکران به خواهران و برادران مبارز و آزادیخواهم، چه دلنشین بود دیدن با هم بودنتان و یکدلی و یکرنگی شما
و چه غرورآور بود برای ما که برای ایستادگی سازمانی به این قدرت و نشاط؛ در زندانهای مزدوران این رژیم به عشق شما تا پای جان ایستاده‌ایم. سرمان بالا بود و با دیدن مراسم پرشکوهتان بالاتر شد.
با بودن همه اقشار معنای دموکراسی٫ آزادی اندیشه و بیان را ثابت کردید و جالب این‌که دیکتاتوران ایران تنشان به لرزه درآمده بود و در برنامه‌های مختلف سعی در تخریب داشتند که هر چه کوشیدند نتوانستند و نمی‌شد اینهمه خلوص و زیبایی را زشت جلوه دهند و باز برگه ننگ دیگری بر روی پرونده کثیفشان به یادگار ماند.
با دلی سرشار از دلتنگی برایتان و قلبی بشاش از همراهیتان و قامتی استوار بخاطر راهتان با صدایی بلند فریاد می‌زنم: به‌عنوان یک برادر کوچک تا پای جان بر سر مواضع خود ایستاده‌ام و به تفکر و ایدئولوژی خود می‌بالم. به امید ایرانی آزاد - علیرضا گلیپور – 23م تيرماه 1395

حمايت زندانيان بند هفت اوين پس از شنيدن خبر گردهمايي بزرگ مقاومت در پاريس
زندانيان بند هفت زندان اوين روز يكشنبه بيستم تير نيز با اعلام خبر مربوط به گردهمايي مقاومت در پاريس كه تلويزيون رژيم منتشر ميكرد، با كف و دست زدن و سوت شادي و خوشحالي از برگزاري مراسم به گرمي استقبال و حمايت شان را در سياهچالهاي اوين از اين گردهمايي اعلام كردند. لازم بذكر است كه بهنگام سوت و كف و دست زدن، ماموران رژيم نيز حضور يافته بودند اما واكنشي نشان ندادند.

انتقال زنداني سياسي مسعود عرب چوبدار به بند يك معروف به بند زندانیان خطرناک
صبح روز دوشنبه 21م تيرماه جاري، نماینده جنايتكار دادستان پس از حضور در زندان گوهردشت با احضار کردن مسعود عرب چوبدار زندانی سیاسی زندان گوهردشت با عتاب قرار دادن و تهديد وی نسبت به ارسال نامه حمایتش از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، در كينه كشي، به او گفته است : ” سزای کسی که نامه حمایت از مجاهدین می‌دهد انتقال به بند زندانیان قصاصی است تا حالت را جا بيارن ” ، وی را به بند يك زندانيان گوهردشت كه به بند خطرناک (جرائم قتل و ...) معروف است، منتقل نمود. اغلب زندانيان بند يك نيز در اختیار مامورين و زندانبانان و روساي جنايتكار زندان براي ضرب و شتم عليه زندانيان سياسي و مقاوم معمولا به ماموريت وادار ميشوند.
نامه زنداني سياسي مسعود عرب چوبدار كه تاريخ 16 تير 95 نيز در حمايت از گردهمايي پاريس نوشته بود:
دموکراسی ققنوسیست که از خاکستر جنگ بر می خیزد
وقتی انقلابیون کنارزده یا اعدام میشوند، وقتی آدمها خط کشی میشوند و در نهایت فقر و نابرابری شکل می گیرد، وقتی هتل ها به حریم رودخانه تجاوز می کنند.وقتی زندگیمان شنود میشود، وقتی به حریم خصوصیمان تجاوز میشود، وقتی من در وطن غریب و تو درغربت، وقتی فریاد آزادی سر میدهی در گردهمایی سالانه هزاران هزار هموطن بی قرار وطن در نهم ژوئیه، من در سلول تنها افتاده را جانی دو باره میدهی...
پس از جانب من محبوس در قفس ارتجاع، فریادی به سردی تن کارتن خوابهایمان، از سوزش زخمهای پشت کارگران معدن آق دره ها، به خشکی دستهای کودکان کارمان، از درد تجاوز به دخترانمان ، به حبس نفس در سینه هایمان، به سرخی خون شهدایمان، به ضخامت شیشه سالن ملاقاتمان، به تنهایی و اشک های مادرانمان سربده و بگو که هنوز تا پای جان ایستاده ام و تا نابودی سید علی خامنه ای ادامه خواهم داد.دور نیست روزی که با هم به دردهای امروزمان می خندیم ولی در خیابانهای تهران - مسعود عرب چوبدار - گورستان زندگان فراموشگاه رجایی شهر – 16 تيرماه 1395

انتقال سعید حسین زاده موحد (زنداني سياسي سابق) به بند ۷ زندان اوین
ديروز سه شنبه 22م تيرماه جاري، زنداني سياسي سعید حسین‌زاده موحد درپی مراجعه به دادستانی بازداشت و به زندان اوین فرستاده شده : امروز وي به سالن ۲ بند ۷ اوین منتقل شد.
وي پيش تر اعلام كرده بود كه در صورت بازداشت دست به اعتصاب غذا خواهد زد . ( اعتصابش در دست پيگيري است). وي ديروز سه شنبه با مراجعه به دادستانی تهران بازداشت و به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شده بود. سعيد حسین‌زاده موحد در اسفندماه سال گذشته پس از اعتصاب غذای اعتراضی به مرخصی استعلاجی اعزام شد. در مدت زمان اعتصاب غذای وی، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با عنوان “زندانی عقیدتی بیمار در اعتصاب غذا” در مورد «اعتصاب غذای سعید حسین زاده»، فعال حقوق کودکان و زندانی زندان اوین و «وخامت حال وی» ابراز نگرانی کرده بود.
سعید حسین زاده در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران سپاه در منزل شخصی‌اش دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد. وی در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه اي به هفت سال زندان محکوم شد. حکمی که در مرحله تجدیدنظر و در شعبه ۳۶ توسط قاضی زرگر تایید شد.
وخامت جسمانی نرگس محمدی در پی اعتصاب غذا و بی‌توجهی دادیار زندان
«نرگس محمدی» سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر که به بیماری سیستم عصبی و فلج عضلانی مبتلاست و روزانه دارو مصرف می‌کند همچنان در اعتصاب غذا در زندان به سر می برد و به دلیل مصرف داروها و تحرک کم در شرایط اعتصاب غذا، امکان لخته خون و آمبولی وجود دارد. همچنین در صورت تکرار تشنج، احتمال سنکوپ کردن این زندانی بیمار مطرح است .داروهایی که در بهداری اوین به او داده شده با داروهایی که جهت بیماری‌اش استفاده می‌کند تداخل پیدا کرده و باعث مشکلات پوستی شدید مانند کهیر شده است. دادیار زندان حاجیلو با او تماس گرفته و صراحتا گفته است تا زمانی که شما بر سر مواضع خود پافشاری کنید امکان تماس تلفنی با فرزندان فراهم نخواهد شد.»

سایت بهار ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر