۱۳۹۵ خرداد ۲, یکشنبه

همبستگی ملی،22،می،2016 : بیست و چهارمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی جعفر عظیم زاده


بیست و چهارمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی جعفر عظیم زاده
زندانی سیاسی جعفر عظیم زاده روز شنبه اول خرداد ۹۵ بیست و چهارمین روز اعتصاب غذای خود را در حالی پشت سر گذاشت که به دلیل افت شدید فشار خون، دژخیمان او را سراسیمه به بیمارستان طالقانی منتقل کردند.

بنا به گزارشهای منتشر شده، وضعیت جسمی این زندانی سیاسی طی ۲ روز گذشته رو به وخامت شدید گذاشته بود. اما بازجویان وزارت بدنام اطلاعات آخوندی، از رسیدگی به خواسته های وی و انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستانهای خارج از زندان خوداری می کردند.
این زندانی سیاسی هنگام انتقال به بیمارستان به همبندیهای خود گفته بود به هیچ وجه حاضر به شکستن اعتصاب غذایش نخواهد بود و از پذیرفتن سرم خوداری خواهد کرد و تنها با عملی شدن خواسته هایش به اعتصاب غذا پایان خواهد داد.
خواسته زندانی سیاسی جعفر عظیم زاده برداشته شدن اتهامات اقدام علیه امنیت و آزادی تشکلهای مستقل صنفی معلمان و کارگران است.
جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی بیدادگاه ارتجاع به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد.


این مدافع حقوق کارگران در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت‌های صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و دستمزدهای زیر خط فقر اعتصاب‌غذا کرده است. تا کنون صدهاتن از مدافعان حقوق کارگران، زندانیان سیاسی و تشکلهای کارگران و معلمان در حمایت از این زندانی سیاسی موضعگیری کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر