۱۳۹۴ اسفند ۱۰, دوشنبه

همبستگی ملی،29،فوریه،2016 اعتراضات کارگران، کسبه و بازاریان در تهران، کرمانشاه، سنندج و دیگر شهرها

اعتراضات کارگران، کسبه و بازاریان در شهرهای ایران


کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازپرسنل قرارداد معین اداره نوسازی مدارس
صبح روزیکشنبه 9 اسفند گروهی ازپرسنل قرارداد معین اداره نوسازی مدارس درکرمانشاه دراعتراض به نگرفتن حق سنوات وعدم تبدیل وضعیت شغلی که طی 4 سال گذشته بلاتکلیف مانده درمحل این اداره در خیابان ایثار سنندج تجمع کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت شغلی خودشان شدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان شرکتی اداره برق
صبح روزیکشنبه 9 اسفند گروهی ازکارکنان شرکتی اداره برق کرمانشاه از واحد توزیع برق در اعتراض به نگرفتن عیدی وحق سنوات شغلی در محل این اداره واقع درخیابان برق تجمع کرده و خواهان گرفتن مطالبات خودشان درآستانه عید شدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران اخراجی شرکت سیمان بیستون
صبح روزیکشنبه 9 اسفند گروهی ازکارگران اخراجی شرکت سیمان بیستون که بصورت ناگهانی توسط ایادی رژیم درشرکت سیمان بیستون اخراج شده وحتی عیدی وعده داده شده به آنهاراهم ندادند درمحل این شرکت واقع درکیلومتر 10 جاده کرمانشاه - بیستون تجمع اعتراضی کرده وخواهان رسیدگی به وضعیت خودشان شدند.

سنندج - تجمع اعتراضی گروهی ازپرسنل مرکزبهداشت
صبح روزیکشنبه 9 اسفند گروهی ازپرسنل مرکز بهداشت سنندج دراعتراض به نگرفتن عیدی که قراربود 2 اسفند ماه به آنان پرداخت بشود درمحل این مرکزدرخیابان طالقانی سنندج تجمع اعتراضی داشته وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

سنندج - تجمع اعتراضی گروهی ازپرستاران درمانگاه امام محمد فخررازی
صبح روزیکشنبه 9 اسفند گروهی ازپرستاران درمانگاه امام محمد فخررازی درسنندج دراعتراض به نگرفتن 3 ماه حق اضافه کاری درمحل این درمانگاه درشهرک حاجی آباد سنندج تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات عقب افتاده خودشان شدند.

عسلویه - اعتراض کارگران حفاری چاه مبارکه
کارگران چاه مبارکه عسلویه که از آذرماه سال جاری نه حقوق دریافت نکرده اند، روزش شنبه 8 اسفند دست به اعتراض زدند. آنها اعلام کردند که اگر حقوق شان تا ده اسفند پرداخت نشود، تمامی ورودی منطقه ورودی محل کارشان را مسدود خواهند کرد.
چاه مبارکه جزیی ار چاه های محدودی است که در پارس جنوبی قرار دارد و درآمد این چاه بسیار زیاد است با این حال حقوق کارگران و سنوات و عیدی شان پرداخت نمی شود.

عسلویه - تجمع کارکنان شرکت odcc
مطابق خبر دریافتی از عسلویه، کارکنان شرکت odcc برای پرداخت نشدن حقوق و سنوات و عیدی خود، ساعت دو بعد از ظهر روز شنبه 8 اسفند در مقابل این شرکت تجمع کردند.

عسلویه - تجمع صدها کارگر در منطقه ویژه در عسلویه
مطابق خبر دریافتی از عسلویه روز شنبه 8 اسفند صدها تن از کارگران اخراجی در مقابل ساختمان اصلی منطقه ویژه عسلویه تجمع کردند. علت تجمع این کارگران محروم، سخنرانی مدیر منطقه پی . او . جی. سی بود که رسما اخراج هزار کارگر را بجرم اعتصاب برای پرداخت نشدن سه ماه حقوق شان، مورد تایید قرار داد.

عسلویه - اعتراض کارگران شرکت اسکلت کاران خلیج در فازهای 17.18
مطابق خبر دریافتی از عسلویه، کارگران شرکت اسکلت کاران خلیج در فازهای 17.18 که یک ماه پیش 500 نفر کارگر داشت. در حال حاضر کمتر از 50کارگر در این شرکت باقی مانده که انها نیز بعلت متزلزل شدن بنای شغلی خود روز 8 اسفند 94 تصمیم به تجمع دسته جمعی گرفتند تا شرکت قرار داد انهارا تنظیم کند.
لازم به ذکر است که یک علت دیگر تجمع این کارگران، نگرفتن سه ماه حقوق خودشان بود.

تهران - اعتصاب و اعتراض کارکنان بخش قطار دودی شهرداری در بازار
صبح روز شنبه 8 اسفند ساعت 9، کارکنان بخش قطار دودی در بازار تهران، در محدوده میدان توپخانه توقف کردند و یک قطار هم از محدوده کاخ گلستان، دیگر اقدام به حرکت نکردند.
بنا به گفته شاهد عینی، برخی دیگر از کارکنان شهرداری از جمله کارکنان داخلی بازار و نگهبانی از بازار و نگهبانان طرح ممنوعیت حمل و نقل، نیز در این اعتصاب شرکت داشتند. علت اعتراض کارکنان بخش قطار دودی بازار که پیش از این نیز اعتراض هایی را صورت داده بودند، نبود قرارداد مناسب و مشکلات مُزدی آن ها است.

تهران - اعتصاب و اعتراضی دیگر در بازار کوچه برلن
صبح روز یکشنبه 9 اسفند ساعت 9، مغازه داران در بازار کوچه برلن واقع در خیابان جمهوری، به دلیل مشکلات ایجاد شده برای آن ها توسط اُرگان های حکومتی، دست به اعتصابی یک ساعته در حضور مأمورین نظارتی زدند بنا به گفته یکی از کسبه این بازار، مأمورین نظارتی از جمله مالیات و تعزیرات، برای کنترل و پیدا کردن بهانه ای برای جریمه و اخاذی به این بازار مراجعه می کنند که این موضوع منجر به اعتراض کسبه شده است.

تهران - حمله مأمورین شهرداری به کودکان باربر در مولوی با اعتراض عده ای ازمردم روبرو شد
صبح روز یکشنبه 9 اسفند ساعت 9:30 در بازار مولوی و نرسیده به چهارراه مولوی، عده ای از مأمورین شهرداری برای کودکان کار ایجاد مزاحمت کردند که از سوی مردم، این موضوع واکنش اعتراضی حاضرین را بهمراه داشت.

کوهدشت - درگیری باندی شدید وحکومت نظامی اعلام نشده
در ساعت 3 بعداز ظهر شنبه 8اسفند عده قابل توجهی درکوهدشت در اعتراض به تقلبات صورت گرفته در نمایش انتخابات روز جمعه، بعد از تجمع جلوی فرمانداری به خیابانها ریخته و با شعارهایی نظیر کوهدشتی باغیرت حمایت حمایت و رای مارو دزدیدن با رای ما پز میدن به باند مقابل اعتراض کردند که منجر به درگیری شد در این دراین درگیری مزدوران نیروی انتظامی با ضرب و شتم وشلیک گاز اشک آور به سمت معترضین حمله کردند.
معترضین هم در اعتراض به این عمل اقدام به شکستن شیشه های بانکها ی ادارات شهر نمودند.
خبرها حاکی است که در میدان فرمانداری و چهار راه سپاه گارد ویژه مستقر شده و یک حکومت نظامی اعلام نشده برقرار است و کمتر به کسی اجازه عبور داده میشود.
یکی از هموطنان کوهدشتی در این رابطه گفت:

طرفداران یک کاندید در اعتراض به تقلبهای صورت گرفته و کسی که از صندوق بیرون آورده بودند، جلوی فرمانداری، تجمع کردند که امام جمعه تلاش کرد مردم را آرام کند اما این طور نشد معترضین خواستن به سمت فرمانداری ت بروند که در خیابان موسوم به رهبری درگیری شد و شیشه های بانک ملی بانک سپه بانک رفاه و تجارت همه شکسته شد مامورین شروع به حمله به سوی معترضین کردندو با گاز اشک آور معترضین را میخواستند پراکننده کنند اما همزمان که معترضین پراکنده میشدند با هرچییزی که دم دست داشتند میزدند توی شیشه و در و پنجره ادارت. عملا درکوهدشت یک حکومت نظامی درمنطقه مرکزی شهرایجاد شده است چون رژیم می ترسد این محملی برای استفاده مردم شود که برعلیه رژیم اعتراض کنند وموضوع ازحالت باندی خارج شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر