۱۳۹۴ آذر ۲۶, پنجشنبه

همبستگی ملی،17،دسامبر،2015 : ۲۰ رشته اعتراض کارگران، کارکنان در ۱۱ شهر ایران

همبستگی ملی ایران تظاهرات در ایران


دومین روز تجمع اعتراضی کارگران چهار شرکت از کارفرمای ای.پی.ام.ای در عسلویه

روز سه شنبه 24 آذر، کارگران چهار شرکت از کارفرمای ای.پی.ام.ای برای دومین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چندین ما شان در مقابل شرکت کارفرمای اصلی فازهای 17 و 18 برای چندین ساعت تجمع کردند.

اعترض کارگران شرکت پترو اریا فام در عسلویه
مطابق خبر دریافتی از عسلویه کارگران شرکت پتروآریا فام روز چهارشنبه 25 آذر، بعد از پرداخت نشدن حقوق و بیمه سه ماهه خود دست به اعتراض دسته جمعی در مقابل این شرکت زده و راه ورود و خروج وسیله نقلیه را بستند.

اعتراض تجمعی در فازهای 20 و 21 شرکت تازه وارد به فازهای 20 21
مطابق خبر دریافتی از عسلویه، طی روزها 22 و 23 و 24 آذر، کارگران فازهای 20 و 21 بعد از پرداخت نشدن حقوق چهار ماهه خود در مقابل دفاتر این شرکت تجمع کرده و اعلام کردند تا زمان پرداخت اجازه نخواهند داد ورود و خروج در این ناحیه انجام شود. اعتراض در روز اول با خشونت اغاز شد و تعدادی سرپرست نیز راهی بیمارستان شدند

دومین روز اعتراض کارگران آشپزخانه صدف کنگان
مطابق خبر دریافتی از عسلویه روز دوشنبه 23 آذر، کارگران اشپز خانه صدف کنگان برای دومین روز متوالی، در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق خودشان، اجازه ندادند 600 غدای سفارشی شرکتهای طرف قرارداد در این اشپزخانه پخته شود. اعتراض دو روزه این کارگران خسارت غیر قابل جبران به این اشپزخانه زد.

تجمع اعتراضی کارگران و کارکنان شرکت گاما در فاز 12 عسلویه
کارگران و کارکنان شرکت گاما در فاز 12 در عسلویه، برای پرداخت نشدن حقوق ماه های تیر و مرداد ماه سال جاری و تمدید نشدن بیمه از تیرماه تا آبان ماه سال جاری در مقابل درب اصلی فاز 12 تجمع کرده و تا غروب به این تجمع اعتراضی ادامه دادند.

اعتراض کارگران بلند طبقه در فاز 19
مطابق خبر دریافتی از عسلویه، روز چهارشنبه 25 آذر کارگران شرکت بلند طبقه در فاز 19 برای پرداخت نشدن حقوق 4 ماهه خود تا کنون در مقابل درب شمالی این شرکت تجمع کردند. این تجمع از ساعت 8 تا 12 ظهر ادامه داشت.

اعتراض کارکنان شرکت odcc22 در عسلویه
 روز دوشنبه 23 آذر، کارکنان شرکت odcc22 در عسلویه در مقابل ساب 3 تجمع کردند. اعتراض آنها برای پرداخت نشدن حقوق مرداد ماه شان میباشد که تا یک ماه پیش قراربود به حساب انها واریز گردد. این اعتراض از ساعت 13 تا 17 ادامه داشت.

سومین روز اعتراض کارگران شرکت گلسافر 17 و 18 فاز
مطابق خبر دریافتی از عسلویه، کارگران شرکت گلسافر در فاز 17 و 18 از تاریخ 22 اذر تا روز چهارشنبه 25 آذر بخاطر پرداخت نشدن حقوق از تیرماه سال جاری دست به اعتصاب زده و از انجام عملیات کاری در پروژه خودداری کردند. وآنها اعلام کردند تا زمان پرداخت به این اعتراضات ادامه خواهند داد

اعتصاب کارگران آشپزخانه تایسون کنگان
روز چهارشنبه 25 آذر، کارگران آشپزخانه تایسون کنگان واقع در عسلویه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چند ماه خود دست به اعتصاب زده و از دادن سرویس خودداری کردند و از ارسال غذا برای شرکت ها جلوگیری کردند. این حرکت اعتراضی از ساعت 11 صبح تا ساعت 1600 ادامه داشت.

تجمع اعتراضی گروهی از رانندگان تاکسی درشهرستان ایلام
صبح روزچهارشنبه 25 آذر، گروهی ازرانندگان تاکسی درشهرستان ایلام دراعتراض به عدم تمدید کارت شهری خود ونیزگرفتن هزینه های اضافه ازسوی سازمان تاکسیرانی درمحل دفترسازمان تاکسیرانی درایلام واقع درخیابان خرمشهر تجمع کرده وخواهان رسیدگی به مشکلات وخواسته هایشان شدند

تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شرکت تولید رنگ رنگین کمان باختر
صبح روزچهارشنبه 25 آذر، تعدادی ازکارگران شرکت تولید رنگ رنگین کمان باخترواقع درشهرک صنعتی بیستون دراعتراض به نگرفتن دوماه حقوق مهروآبان درمحل دفتراین شرکت تجمع کرده وخواهان دریافت حقوق عقب افتاده خودشان شدند

تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان کلینیک آرا درسنندج
صبح روزچهارشنبه 25 آذر، تعدادی ازپرسنل خدمات بهیاری کلینیک آرا واقع دربلوارحافظ سنندج دراعترا ض به عدم اجرای طرح یکسان سازی حقوق وهمچنین عدم پرداخت 4 ماه حق اضافه کاری خودشان درمحل این کلینیک واقع دربلوارحافظ تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند

تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان تامین اجتماعی سنندج
صبح روزچهارشنبه 25 آذر 94 گروهی ازکارکنان تامین اجتماعی سنندج دراعتراض به نگرفتن حقوق وحق اضافه کاری ماه آبان درمحل این اداره دربلوارموسوم به جانبازان تجمع کرده وخواهان دریافت حقوق عقب افتاده خودشان شدند.

تجمع مالباختگان پدیده شاندیز در مشهد
مالباختگان پدیده شاندیز چهارشنبه ساعت 1500 عصر مقابل دفتر پدیده در سه راه خیام تجمع داشتند.

مقابله دست فروشان بانیروهای سرکوبگر نیروی انتظامی در اهواز

ظهر روز چهارشنبه 24 آذرماه 94 ماموران شهرداری اهواز در یک اقدام ضد انسانی به دست فروشان خیابان نادری حمله کردند این اقدام ماموران شهرداری با پشتیبانی و حضور نیروی سرکوبگر انتظامی بود دست فروشان مقاومت کرده و بساط های خود را جمع نکردند.
نیروی انتظامی هم شروع به تیراندازی مستقیم میکند که تعدادی از کسبه و رهگذران مجروح میشوند.
چند روز پیش نیز نیروی انتظامی و شهرداری به مردم حمله کرده بودند.
تعدادی از دست فروشان به نشانه اعتراض یکی از مهمترین مراکز خرید و یکی از هتلها از جمله پانسیون بهبهانی را به اتش میکشند
این پانسیون مخصوص مهمانان خارجی و نیروهای حفاظت و اطلاعات سپاه میباشد

تکمیلی درگیری دستفروشان با نیروی انتظامی دراهواز
علاوه بر خبری که از درگیری دستفروشان با نیروی انتظامی در روز چهارشنبه 25 آذر، داده شد، روزهای دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 آذر، نیز مامورین شهرداری در خیابان نادری و سی متری اقدام به فشار به روی دسفروشان برای جمع کردن بساط خودشان کرده اند. و تا روز درگیری و وارد شدن نیروی انتظامی که روز چهارشنبه بود آنها مقاومت کرده و وسایل شا ن را جمع آوری نکرده بودند.

تجمع و اعتراض رانندگان تاکسی شهر اندیمشک
جمعی ازرانندگان تاکسی شهر اندیمشک روز 23 آذر درمقابل تاکسیرانی این شهر تجمع اعتراضی برگزارکردند و ضمن اعتراض نسبت به نرخ بنزین درعین حال خواهان یکسان سازی این نرخ و رفع اجحافات مربوطه شدند.

تجمع و اعتراض رانندگان تاکسی دزفول 
جمعی ازرانندگان تاکسی دزفول روز 23 آذر همزمان با رانندگان تاکسی در اندیمشک درمقابل تاکسیرانی این شهر تجمع اعتراضی برگزارکردند و ضمن اعتراض نسبت به نرخ بنزین درعین حال خواهان یکسان سازی این نرخ و رفع اجحافات مربوطه شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازپرسنل پیمانی اداره برق ایلام
صبح روز پنجشنبه تعدادی ازپرسنل پیمانی اداره توزیع برق درایلام دراعتراض به نگرفتن 4 ماه حق اضافه کاری درمحل این اداره واقع درخیابان مدرس ایلام تجمع کرده وخواستاررسیدگی به این موضوع وگرفتن حق اضافه کارخودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شهرداری درکامیاران کردستان

صبح روز پنجشنبه تعدادی ازکارگران پیمانی شهرداری وخانواده هایشان درشهرستان کامیاران دراعتراض به اخراج ازکاردرمحل شهرداری درخیابان کارگرتجمع اعتراضی کرده وخواهان بازگشت به کارشدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر