۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۵, جمعه

كشته شدن دهها تن حزب الله لبنان در جنوب سوريه


بنابر گزارش سایت «جنوب لبنان» وابسته به حزب الله لبنان، در 14 مي 2014 دهها تن از حزب الله لبنان در 10 روز گذشته در منطقه القلمون سوريه كشته شدند.
سايت العربيه در 15 مي 2015 تعداد كشته هاي حزب الله در منطقه القلمون را 30 تن اعلام كرد
اين سايت عكس هائي از از هفت تن از فرمانده هان حزب الله كه در اين منطقه كشته شدن را نيز منتشر كرد. حزب الله لبنان با تمجید از نقش این هفت فرمانده در جنگ داخلی سوریه، اعلام کرده که این افراد در منطقه القلمون کشته شدند.
نیروهای اسد، رژيم ملايان و حزب الله لبنان طی هفته های گذشته در شمال و جنوب لبنان متحمل ضربات و تلفات سنگين و جدي از اپوزسيون سوريه از جمله  در منطقه القلمون شده اند.
«جیش الفتح» که اخیر از ائتلاف گردان های مسلح مخالفان سوری تشکیل شد، اعلام کرد، نیروهای این ارتش روز پنجشنبه در یک عملیات نظامی غافلگیرانه در حومه دمشق، توانستند ضربات سنگینی را به شبه نظامیان حزب الله وارد کنند.
به گفته منابع جیش الفتح، حزب الله لبنان در تلاش بود که به سوی مناطق استراتژیک واقع در نزدیکی مرز سوریه – لبنان پیشروی کند، اما پس از تحمل تلفات سنگین از مخالفان سوری ناچار به عقب نشینی شد.
به اساس این گزارش مخالفان سوری طی درگیرهای اخیر با شبه نظامیان حزب الله لبنان و نیروهای اسد در القلمون توانستند تعدادی نفر بر و اسلحه سبگ و سنگین را به غنیمت بگیرند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر