۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

بولتن روزانه مركز حقوق بشر شوراي ملي مقاومت ايران

15 ارديبهشت 1394

يك اعدام در زندان مركزي قزوين
http://www.mehrnews.com/news/2564936
خبرگزاري حكومتي مهر نوشت: يك مرد به اتهام سرقت و قتل در زندان مركزي قزوين به دار آويخته شد.
هويت اين فرد، علیرضا ۳۰ ساله عنوان شده است. به گزارش اين خبرگزاري، متهم، يك كارتن خواب بوده كه به تحمل دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و درخصوص اتهام قتل به یکبار قصاص نفس پای چوبه دار محکوم شده بوده است. حکم صادره صبح چهارشنبه 9ارديبهشت در زندان مرکزی قزوین به اجرا در آمده است. (خبرگزاري مهر – 9/2/94)

گارد شورش به زندانيان در عادل آباد شيراز حمله مي كند
گزارش هاي رسيده نشان مي دهد كه حوالي ظهر روز چهارشنبه 9 ارديبهشت گارد شورش در زندان عادل آباد شيراز به زندانيان بند 11اين زندان حمله كرده است. در جريان اين حمله تعداد زيادي از زندانيان زخمي شده و به بهداري منتقل شده اند. گزارش شده است كه فضاي اين زندان، ملتهب و ناآرام است. روز سه شنبه 8ارديبهشت، تعدادي از زندانيان اين زندان براي اجراي اعدام به سلول هاي انفرادي منتقل گرديده بودند. (NCRI – 11/2/94)

بازداشت شهروندان کُرد ادامه دارد
http://www.kurdpa.net/farsi/idame/19656
یک شهروند کُرد به نام مجید قلیزاده ٣٢ ساله توسط نیروهای امنیتی حکومت بازداشت گردید. این شهروند کُرد به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت بازداشت شده است. مجید قلیزاده دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران بوده و چندین بار به دلیل انتقاد از نمایندگان کُرد در مجلس بازداشت شده بود. (كردپا – 9/2/94)

زنداني اعتصابي به بيمارستان منتقل مي شود
https://hra-news.org/fa/prisoners/a-548
http://hrdai.blogspot.co.uk/2015/04/blog-post_29.html
سعید پورحیدر در پى وخامت حال جسمى ناشى از اعتصاب غذا، از زندان رجایى شهر به بیمارستان منتقل شد.
زندانی سیاسی سعید پور حیدر متولد ۱۳۶۰ از روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه در اعتراض به شرایط غیر انسانی و انتقالش به بند زندانیان عادی و خطرناک دست به اعتصاب غذا زده است. پورحیدر در جریان اعتراضات پس از انتخابات سال ٨٨ نیز بازداشت شده بود و پس از آزادى با خروج از کشور مدتى در کشورهاى ترکیه و امریکا ساکن بود، اواخر سال ٩٣ به ایران بازگشت که منجر به بازداشت موقت و انتقال وى به زندان شد. (هرانا، فعالين حقوق بشر و دمكراسي در ايران – 9/2/94)

ضرب و شتم و بازداشت فعال كارگري
http://www.khamahangy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2148:1394-02-09-19-37-31&catid=10:1389-12-23-23-55-18&Itemid=26
روز چهارشنبه 9 اردیبهشت پدرام نصراللهی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی در شهر سنندج با هجوم مامورین لباس شخصی در حالی که به همراه همسرش در خانه یکی از دوستانش مهمان بود دستگیر گردید.
مامورین بدون ارائه حکم و هیچ گونه توضیحی این فعال کارگری را درجلو چشمان همسر و صاحب خانه زیر ضربات مشت و لگد گرفته و بازداشت نمودند. (کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 9/2/94)

جوانان بلوچ، هدف شليك مستقيم ماموران امنيتي
http://balochcampaign.com/index.php/news/balochestan-news/item/2588
طي روزهاي اخير تعدادي از جوانان بلوچ بر اثر شليك مستقيم ماموران سپاه، كشته شده اند.
گزارش ها حاكي است، جواني به نام سلیم بلوچ شب دوشنبه 7 اردیبهشت ماه در شلیک مستقیم ماموران امنیتی کشته شد.شبیر بلوچ زهی 22 ساله نیز در شرایط مشابهی در شلیک ماموران سپاه پاسدارن کشته شده است.

بعداز ظهر یکشنبه 6 اردیبهشت ماه نيز در تیراندازی ماموران مرزبانی پاسگاه 43 نگور دو شهروند بلوچ کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.ولی محمد بلوچ و دینار سنگانی با اصابت گلوله از ناحیه سر کشته شدند. گزارشها حاکی است که ماموران مرزبانی بدون دادن هشدار ایست به طرف اتومبیل ها آتش گشودند. (عكس ها مربوط به دينار سنگاني مي باشند) (کمپین فعالین بلوچ، NCRI – 6/2/94 و 9/2/94)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر