۱۳۹۷ مهر ۲۰, جمعه

سخن روز:بن بست خامنه‌ای؛ چرا خامنه‌ای می‌گوید نظام «بن‌بست»ی ندارد؟



سخن روز:بن بست خامنه‌ای؛ چرا خامنه‌ای می‌گوید نظام «بن‌بست»ی ندارد؟

«بن‌بست» تبدیل به کلیدواژه‌ای در سخنرانی‌های خامنه‌ای شده است؛ او بر روی این کلیدواژه تاکید می‌کند تا همه را در نظام قانع کند که «بن‌بست»ی در کار نیست؛ به‌عبارت دیگر او تلاش می‌کند تا مانع از ناامیدی تمامیت نظام نسبت به آینده و بقای آن شود. همین امر نشان می‌دهد که ناامیدی در خلافت اسلامی! تا چه میزان خود را تثبیت کرده است.
خامنه‌ای اصرار دارد که «بن‌بست»ی در نظام وجود ندارد. او این کلمه را در نشست‌ها و سخنرانی‌های اخیرش به کار برده است. پیش از این او حتی تصریح کرده بود که نظامش سرنگون نخواهد شد.
چرا خامنه‌ای بر نبود «بن‌بست» در نظام تاکید می‌کند؟ اگر بپذیریم که هر سخن، مخاطبی دارد، در این میان مخاطب خامنه‌ای کیست؟
در دیدار سران قوا
براساس گزارش بسیار کوتاهی که وبسایت خامنه‌ای از جلسه «سران قوای سه‌گانه با موضوع مسائل اقتصادی » در حضور خامنه‌ای، منتشر کرده است، اصلی‌ترین حرف خامنه‌ای رو به حاضران این است که «هیچ بن‌بست و مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد».
در این جلسه که چهارشنبه شب، ۱۸ مهر به مدت دو ساعت و نیم برگزار شد، خامنه‌ای مشکلات اقتصادی نظام را به دو بخش تقسیم کرد:
۱.«چالش‌های درونی و ساختاری اقتصاد کشور»
۲. «مسائل ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا» [پایگاه اطلاع رسانی دفتر خامنه‌ای ۱۹ مهر ۹۷]
به بسیجیان
پیشتر خامنه‌ای طی سخنرانی‌اش در گردهمایی بسیجیان در ورزشگاه آزادی، خطاب به‌ آنها گفته بود: «ما مشکلات اقتصادی و عیوبی همچون «اقتصاد نفتی»، «ضعیف بودن فرهنگ صرفه جویی» و «اسراف» در جامعه داریم اما این موارد عیب واقعی نیستند، عیب واقعی «بن‌بست» است که البته در کشور بن‌بست وجود ندارد.»
ولی فقیه در ادامه افزوده بود: «دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این جمع بندی برساند که در کشور بن‌بست است و هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل آمریکا وجود ندارد.» [پایگاه اطلاع رسانی دفتر خامنه‌ای ۱۲ مهر ۹۷]
خطاب به مواجب بگیران خارجی
در مردادماه وبسایت خامنه‌ای گزارشی از جلسه‌ای منتشر کرد که طی آن یکی از حاضران از قول نیروهای خارجی نظام اظهار نگرانی می‌کند که سرنوشت نظام چه خواهد شد؟ خامنه‌ای در پاسخ می‌گوید: «نسبت به اوضاع ما اصلا نگران نباشند، هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید.» [خامنه‌ای: سرنگون نخواهیم شد – یادآوری رژه میلیشیا در مجلس]
پس این پرسش برای بار دیگر مطرح می‌شود: وقتی خامنه‌ای می‌گوید نظام در بن‌بست نیست و «هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» مخاطبش کیست؟
خامنه‌ای سه‌طیف را در طی سه سخنرانی مخاطب قرار می‌دهد:
۱.نیروهای غیر ایرانی نظام
۲.بدنه‌ی بسیج و سپاه
۳.سران قوا
به عبارت دیگر تمامیت نظام احساس می‌کند که نظام در بن‌بست قرار دارد و اتفاقاتی در راه است پس خامنه‌ای بر خود ضروری می‌بیند که به آنها بگوید بن‌بستی نیست و اتفاقی هم نخواهد افتاد.
از همین گفت‌وگوی درونی نظام می‌توان یک نتیجه گیری کرد:
روحیه‌ها در درون نظام به طور جدی تضعیف شده است.
قیام
این همه در حالی‌ست که تحریم‌های اصلی هنوز شروع نشده است. اما شاید دقیقتر این باشد که بن‌بست نظام را بیش از آنکه ناشی از تحریم‌ها بدانیم در پی شناسایی علل داخلی‌اش باشیم.
مهترین وضعیتی که برای نظام در کمتر از یکسال گذشته ایجاد شده است نه شروع دوباره‌ی تحریم‌ها که بالا گرفتن و تعمیق نزاع بین اکثریت جامعه و خلافت اسلامی!ست؛ همان چیزی که خود را در قیام ایران با اعتصابات سراسری و گسترده‌اش نشان می‌دهد. در چنین شرایطی از مواجب بگیران حزب‌الله لبنان تا بسیجی‌ها و سران نظام؛ همه و همه می‌فهمند که یک چیزی تغییر کرده است.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#

سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر