۱۳۹۷ مهر ۲۰, جمعه

دومین بیانیه مطبوعاتی آی تی اف درحمایت از اعتصاب سراسری کامیونداران در ایران




دومین بیانیه مطبوعاتی آی تی اف درحمایت از اعتصاب سراسری کامیونداران در ایران



دومین بیانیه مطبوعاتی آی تی اف درحمایت از اعتصاب سراسری کامیونداران در ایراندر پی حکم احتمالی صادره از دادگاه قزوین مبنی بر اعدام ۱۷ نفر از رانندگان كامیون دستگیر شده  فدراسیون بین المللی حمل و نقل با ۱۶.۵ میلیون عضو ، طی یک بیانیه مطبوعاتی به قوی‌ترین صورت تهدید اعدام علیه كامیونداران را محكوم كرده است.
متن دومین بیانیه مطبوعاتی آی تی اف درحمایت از اعتصاب سراسری کامیونداران در ایران در پی می‌آید:
«بیانیه مطبوعاتی: آی تی اف تهدید مجازات مرگ ایران در اعتصاب كامیون را محكوم می كند
فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل به محكمترین صورت درخواست گزارش شده یكی از دادگاههای كشور برای صدور مجازات اعدام برای ۱۷ فعال درگیر در اعتصاب گسترده كامیونداران را محكوم می كند.
استفن كاتن، دبیر کل آی تی اف، گفت: «مجازات اعدام برای اعتصاب جدیترین نقض حقوق کارگران است، غیر انسانی و غیر قابل تصور است».
وی ادامه داد: «بنا به چیزی كه ما می‌دانیم، رانندگان كامیون در ایران به عنوان آخرین راه حل در تلاش برای سیر كردن شكم خانواده‌های خود به این اقدام دست زده‌اند. تهدید به مجازات مرگ کاملا بیش از حد است».
وی گفت: «وابستگان آی تی اف در سراسر جهان از دولت ایران خواسته‌اند به درخواست‌های رانندگان كامیون خود گوش دهند. راه حل‌های اقتصادی است که مورد نیاز است و نه تهدید به اعدام‌ها.»
كاتن همچنین از سازمان بین‌المللی کار، که ایران یک عضو بنیانگذار در آن هست، خواسته است كه در این خصوص مداخله كند.
آی تی اف در هفته گذشته نگرانی‌های خود را در خصوص تنظیم با كارگران كامیون كه خودشان را سازماندهی كرده‌اند و دستگیری ۱۵۰ راننده و همچنین اینكه اعضای قوه قضاییه تهدید برای صدور مجازات اعدام كرده بودند، مطرح کرد. از آن زمان عدد دستگیری ها تا بیش از ۲۰۰ افزایش یافته است.
پس از آن در ۸ اکتبر، خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد که یک دادگاه در استان قزوین برای ۱۷ نفر از کسانی که اقدام کرده‌اند، احکام احتمالی اعدام را درخواست کرده است.
در دو دهه گذشته، دستمزد و سطح زندگی رانندگان کامیون ایران رو به افول گذاشته است. امنیت شغلی آنها تحت حمله قرار گرفته است و هزاران کارگر ماهها حقوق دریافت نكرده‌اند و از تورم شدید رنج می‌برند.
از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸، در تلاش برای بالا بردن آگاهی از وضعیت دشواری كه در آن سر می‌برند، تقریبا نیم میلیون راننده کامیون در اقداماتی در ۲۹۰ شهر در ۳۱ استان شركت داشته‌اند.
رانندگان کامیون از دولت خود خواسته‌اند که به نارضایتی آنها نسبت به درآمد كم بپردازند به آنها اجازه دهند كه در تصمیماتی كه بر معیشت آنها تاثیر می‌گذارد دخیل باشند.»


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#

سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر