۱۳۹۷ مهر ۲, دوشنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی دوشنبه 2 مهرماه 97


مروری بر روزنامه های حکومتی دوشنبه 2 مهرماه 97

روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه دوم مهر، در یک سکوت فرمایشی، خبری از اعتصاب گسترده کامیون‌داران در اغلب شهرهای میهن نداده‌اند. تیتر مشترکشان را به اظهارات اژه‌ای در مورد ممنوع الخروجی سیف و سفر روحانی به نیویورک اختصاص داده‌اند. در کنار اینها دعواهای باندی بر سر چگونگی حضور روحانی در نیویورک، موضوع برجام و اف.ای.تی.اف و فساد و بحرانهای اجتماعی – اقتصادی در سایر عنوانها دیده می‌شود.

در مورد سفر روحانی روزنامه حکومتی جهان صنعت رو در روی خط و نشانهایی که روزنامه‌های باند خامنه‌ای برای روحانی کشیده‌اند نوشته است «ممکن است برخوردی اتفاقی بین او و آمریکایی‌های مشتاق به مذاکره در سازمان ملل انجام شود»‌.
جهان صنعت بعد از این مقدمه نوشته است:« این دیدار احتمالی و اتفاقی از آن جهت مهم است که اگر چه یک مذاکره نیست ولی کمتر از آن هم نیست. علاوه بر این، ممکن است او پیام‌هایی نیز با واسطه از آمریکایی‌ها دریافت کند‌. ویژگی این پیام‌ها و پاسخ احتمالی آنها، محرمانه ماندن آن است»‌. این روزنامه در انتها تأکید کرده است «روحانی نباید از این سفر دست خالی از این سفر برگردد».

تأکید به مذاکره و پیدا کردن راه‌حل سیاسی در نیویورک مضمون مشترک روزنامه‌های باند روحانی است.
روزنامه‌ ایران در یک تیتر نوشته است«فرصت روحانی در نیویورک» در تیتر دیگری نوشته است«فرصت یارکشی جهانی».
آرمان هم در مطلبی با عنوان« سخنان روحانی رو به جلو باشد» از جمله نوشته است« باید تحریمها را جدی گرفت. باید مسائل جدید را با منطق جدید در قالب ضوابط حقوق بین‌الملل پیش برد».

روزنامه‌های باند خامنه‌ای به هر نوع مذاکره جویی و پذیرش «قالب ضوابط حقوق بین‌الملل» نه گفته‌اند.
کیهان خامنه‌ای ضمن حمله به باند روحانی تحت عنوان «بزک کنندگان اف.ای.تی.اف»، نوشته است« بر اساس FATF ایران باید تراکنش‌های مالی سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، مراکز علمی از جمله دانشگاه صنعتی شریف و گروه‌های مقاومت را به آمریکایی‌ها تحویل بدهد. از سوی دیگر بنا بر مستندات موجود، تعریف تروریسم از سوی کشورهای عضو FATF باید مطابق تعریف وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت گیرد».

روزنامه جمهوری اسلامی شکست نظام در اجلاس اخیر اوپک را به حمله به روسیه این‌گونه بازتاب داده است:« در چنین شرایطی رفتار غیراصولی روسیه به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت غیراوپک در جهت اشباع بازار نفت جهانی و سرازیر کردن نفت بیشتر به بازار برای شکستن قیمتها کاملاً سؤال‌برانگیز تلقی می‌شود و در واقع مسکو به تمامی تولید کنندگان نفت در مقیاس جهانی از پشت خنجر می‌زند تا بلکه شاهد کرشمه ترامپ باشد».
روزنامه آرمان هم در همین زمینه به شکست سیاست‌های نظام در عرصه جهانی اذعان کرده و نوشته است« قطع نظر از اشتباهات فراوان سیاست خارجی ما در برخورد با کشورهای مختلف چه در چارچوب اصول استراتژیک و تاکتیک‌های تجربه شده جهانی، به هیچ‌وجه با وصف پذیرش شروط مندرج در برجام، اقدام کشور آمریکا نه با اصول اخلاق سیاسی، نه تعهدات بین‌المللی و نه مفاد برجام انطباق ندارد. متأسفأنه کشورهای به ظاهر دوست صاحب قدرت در جهان نیز از این آب گل‌آلود، منافع خاص خود را برداشت کرده و حتی در اوپک، مدعیان دوستی با ما، رویه بیگانگی در پیش گرفته‌اند و کشورهای اروپایی نیز امروز به‌عنوان یکی از اقمار ایالات متحده، توان لازم را برای حمایت از منافع مرتبط با برجام ندارند». این روزنامه در ادامه سفر روحانی را بی‌ثمر توصیف کرده و نوشته است« قطعاً حضور روحانی در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل، آن‌گونه که باید در پیوند با برجام و تعهدات بین‌المللی قدرتهای غربی امضاکننده آن نفعی فوری و عملی برای ما نخواهد داشت».

اذعان به فساد نهادینه در روزنامه‌های حکومتی دیده می‌شود. از جمله ابتکار نوشته است« پتروشیمی‌ها امسال حدود ۷.۵میلیارد دلار باید در شکل فعلی دلار عرضه کنند. برای این‌که ابعاد این بخش از رانت زایی و فسادسازی روشن شود کافی است رقم ۷.۵میلیارد دلار را در عدد۷هزار تومان فاصله دلار آزاد و دلار ۷۵۰۰تومانی دلار پتروشیمی که رانت به حساب می‌آید ضرب کنید. این عددبرابر با ۵۲۵۰۰میلیارد تومان می‌شود که عددحیرت انگیزی است».


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر