۱۳۹۷ مهر ۲, دوشنبه

گردهمایی نیویورک؛ سخنرانی مریم رجوی: آزادی در ایران؛ ثبات و امنیت در منطقه و جهان



گردهمایی نیویورک؛ سخنرانی مریم رجوی: آزادی در ایران؛ ثبات و امنیت در منطقه و جهان



گردهمایی نیویورک با حضور نمایندگان جوامع ایرانی در آمریکا و شخصیت‌های برجسته آمریکایی و اروپایی برگزار شد. سخنران اصلی گردهمایی نیویورک که به تاکید بر جایگاه مجاهدین خلق ایران در قلب آلترناتیو دمکراتیک اختصاص داشت، مریم رجوی بود. رئیس جمهور برگزیده مقاومت خطاب به گردهمایی نیویورک تصریح کرد که «آزادی در ایران و ثبات و امنیت در منطقه و جهان موضوع واحدی است. و راه به‌دست‌آوردن آن به‌زیر‌کشیدن ولایت فقیه است.»
۳۱ شهریور ۹۷ (۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸) شهر نیویورک شاهد برگزاری کنفرانس جوامع ایرانی در آمریکا بود. در این گردهمایی که با حضور شخصیت‌های برجسته‌ای از آمریکا و اروپا برگزار شد، سخنران اصلی مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت بود.
این گردهمایی که تحت عنوان «قیام ایران در مسیر آزادی – آلترناتیو دمکراتیک» برگزار شد، بیش از هرچیز به معرفی جایگاه سازمان مجاهدین خلق ایران در برابر خلافت اسلامی! حاکم بر تهران اختصاص داشت.
همه انگشتها به سمت مجاهدین نشانه می‌روند
مایکل موکیزی، وزیر دادگستری پیشین آمریکا در سخنرانی خود به صراحت گفت: «ما باید روی هر اقدام سیاسی و اقتصادی که بتواند تغییر رژیم در ایران را محقق کند تمرکز کنیم و هیچ گروهی جز مجاهدین نمی‌تواند چنین هدفی را محقق کند.»
رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با اسکای‌نیوز، شرایط موجود را «بهترین فرصت برای تغییر حکومت در ایران» دانست.
شهردار سابق نیویورک در سخنرانی‌اش با اشاره به یکی از عملیات‌های تروریستی شکست خورده‌ی نظام ایران در خاک اروپا اعلام کرد که «علامت یک دیکتاتوری تروریستی در حال سقوط موقعی مشهود می‌شود که دپیلومات خود را در اتریش با بمب و مواد انفجاری به آلمان می‌فرستد. تصور کنید چقدر دیوانگی است که طرحی از آلمان تا بلژیک و فرانسه بریزد تا همه ما را کشتار کند. این کارهایی که غیرعاقلانه به‌نظر می‌رسد برای این است که رژیم آن‌قدر وحشت کرده که مجاهدین آن را سرنگون کنند که ناچار است به این کارها دست بزند.»
جولیانی تاکید کرد که «وقتی صحبت از تبدیل پتانسیل اعتراضی جامعه به سرنگونی رژیم می‌شود همه انگشتها به سمت مجاهدین نشانه می‌روند.»
سپس نوبت به ژنرال جیمز جونز، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا رسید که برنامه‌ی مریم رجوی برای ایران آزاد را مورد ستایش قرار دهد. او گفت: «طرح ده ماده‌یی خانم مریم رجوی برای ایران آزاد طرحی است که هر انسان آزاده در سراسر جهان با آن موافق است. این ده ماده که من به آنها به عنوان «طرح جفرسون» می‌اندیشم چیزی است که رژیم بیش از هر چیز دیگری از آن وحشت دارد.» [مجاهدین ۳۱ شهریور ۹۷]
آزادی در ایران؛ ثبات و امنیت در منطقه و جهان
در این میان سخنرانی مریم رجوی، ۹ ماه پس از آغاز قیام ایران در دی ۹۶ و در آستانه‌ی برگزاری اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران از اهمیت خاصی برخوردار بود.
مریم رجوی در اشاره به جایگاه مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو خلافت اسلامی! حاکم بر تهران، رو به جمع حاضر در گردهمایی نیویورک گفت: «چنین اجتماعاتی در سراسر جهان و پشتوانه اجتماعی این مقاومت در داخل کشور، خود تجسم نقشه مسیر آزادی و دمکراسی در ایران است.»
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در همان ابتدای سخنرانی تصریح که می‌خواهد «به‌طور خلاصه درباره نقشه مسیر آزادی و برنامه مقاومت ایران برای آینده صحبت» کند. در همین رابطه، مریم رجوی ضمن بر شمردن تحولات پر شتاب قیام در ایران، تصریح کرد: «آنچه وحشت آخوندهای حاکم را مضاعف کرده، نقش سازمان مجاهدین و کانون‌های شورشی در هدایت و استمرار قیام‌هاست.»
افزون بر نقش مبنایی مجاهدین و نیروهای سازمان یافته شده‌ی قیام در کانون‌های شورشی، مریم رجوی به وضعیت سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی نظام ایران پرداخت. او در این رابطه گفت: «رژیم از نظر سیاسی و بین‌المللی در محاصره قرار گرفته و از نظر اقتصادی با فروپاشی مواجه است.»
مهمترین نتیجه‌گیری در سخنرانی مریم رجوی آنجایی بود که او، منافع مردم ایران و جامعه جهانی را در یکدیگر گره زد. رئیس جمهور برگزیده مقاومت تصریح کرد که «آزادی در ایران و ثبات و امنیت در منطقه و جهان موضوع واحدی است. و راه به‌دست‌آوردن آن به‌زیر‌کشیدن ولایت فقیه است.»
به‌این ترتیب هر نوع راه‌حلی که هدف خود را تأمین ثبات و امنیت در منطقه و جهان توصیف کند اما به ضرورت سرنگونی سلطنت ولایت مطلقه فقیه بی‌توجه باشد از پیش شکست خورده است؛ آنچنان که تمامی تجربه‌ها در این رابطه طی ۴۰ سال گذشته اثبات کننده‌ی همین واقعیت است.
در ادامه مریم رجوی در توصیف تصویری از آینده ایران که در برنامه‌های شورای ملی مقاومت نهفته است، از جمله گفت: «ما خواهان برقراری حاكمیت مردم هستیم. ما برای برپایی یك جمهوری مبتنی بر آرای مردم مبارزه می‌كنیم. ما یگانه معیار مشروعیت مقام‌های كشور را آرای آزادانه مردم می‌دانیم.»
مریم رجوی افزود: «در ایران فردا، سیاست صدور تروریسم این رژیم با صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز جایگزین می‌شود و سپاه پاسداران و تمام نهادهای سركوب و جاسوسی و تفتیش عقاید، منحل می‌شوند.»
رئیس جمهور برگزیده مقاومت همچنین در مورد محتوای قانون اساسی مورد نظر مقاومت ایران تصریح کرد که «ما یك قانون اساسی می‌خواهیم كه اساس آن را آزادی، دمكراسی و برابری تشكیل دهد.»
خواست‌های مقاومت ایران خطاب به شورای امنیت ملل متحد
پایان بخش سخنرانی مهم مریم رجوی خطاب به گردهمایی نیویورک اعلام خواست‌های مقاومت ایران به اجلاس ۲۶ سپتامبر شورای امنیت ملل متحد بود.
مریم رجوی با اشاره به «تصمیم شورای امنیت ملل متحد برای بررسی مسأله ایران» به خاطرنشان کردن خواست‌های مقاومت که از سال‌ها پیش بر آن تاکید کرده است، پرداخت.
مریم رجوی در اعلام خواست‌های مقاومت ایران نشان داد که تغییر در ایران و تحقق آزادی در این کشور مبنای برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان است. برای پیشبرد این خواسته نقض حقوق بشر و سرکوب در ایران، در کنار سیاست صدور تروریسم توسط نظام، می‌بایست به چالش کشیده شود. برای جدیت در این مسیر قطع شریان‌های مالی خامنه‌ای و سپاه، و خلع موقعیت دیپلماتیک نظام در عرصه‌ی بین‌المللی ضروری‌ست.
مریم رجوی خواست‌های مقاومت ایران از اجلاسیه شورای امنیت سازمان ملل را به این ترتیب صورت بندی کرد:
۱.«ضروری است که شورای امنیت به نقض وحشیانه حقوق بشر و مشخصاً شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی و تروریسم و جنگ‌طلبی این رژیم در منطقه رسیدگی کرده تصمیم‌های الزام‌آوری را برای واداشتن این رژیم به‌توقف جنایت‌هایش تصویب کند.»
۲.«سرنگونی و تغییر دمكراتیك و برپایی ایران آزاد بر عهده مردم و مقاومت ماست. در همین راستا حمایت از قیام‌ مردم ایران برای سرنگونی رژیم، كمك به صلح و همزیستی در منطقه و جهان است.»
۳.«شریان‌های مالی رژیم که راه تأمین مالی بیت‌ خامنه‌ای و سپاه پاسداران است، باید مسدود شود این خواست مردم ایران و لازمه صلح و امنیت در منطقه و جهان است.»
۴.«در عین حال خاطر نشان می‌کنیم که اساس خطر این رژیم در سرکوب جامعه ایران است. بنابراین قاطعیت در مقابل رژیم تنها زمانی اثربخش خواهد شد که مسأله نقض حقوق بشر، قیام مردم ایران و تروریسم آخوندها وارد معادله ایران شود.»
۵.«از ایالات متحده می‌خواهیم شبکه‌ عوامل این رژیم را از کشور خود اخراج کند.
و از دولت‌های غرب می‌خواهیم سفارت‌خانه‌های رژیم، این مراکز هدایت جاسوسی و تروریسم را تعطیل کنند.
و نیروهای جنایت‌کار این رژیم را از سوریه و عراق اخراج کنند.
کرسی سازمان ملل متحد نباید به یک رژیم تروریستی تعلق داشته باشد. این کرسی متعلق به مردم و مقاومت آنهاست.» [مریم رجوی ۳۱ شهریور ۹۷]


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر