۱۳۹۷ دی ۲۵, سه‌شنبه

سخن روز :مفهوم مقابل «آیت‌الله‌ها» ایستادن در سخنرانی پمپئو در مصر




سخن روز :مفهوم مقابل «آیت‌الله‌ها» ایستادن در سخنرانی پمپئو در مصر



مقابل «آیت‌الله‌ها» ایستادن، ضرورتی‌ست که از نظر مایک پمپئو کشورهای بیشتری آنرا در می‌یابند. به این ترتیب وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی‌اش در دانشگاه آمریکایی قاهره سیاست‌های گذشته آمریکا که منجر به تقویت موقعیت نظام ولایت فقیه شده بود را به نقد کشید.
مایک پمپئو در سخنرانی ۲۰ دی در قاهره به صراحت اعلام کرد: «ما به مردم ایران، که خواهان آزادی و پاسخگویی (رژیم) هستند، پیوستیم.» امری که به روشنی حکایت از تغییر سیاست آمریکا در برابر سلطنت ولایت مطلقه فقیه دارد و می‌توان نشانه‌های برجسته آنرا با بازگشت تحریم‌ها علیه نظام ایران به چشم دید.
پیشتر روحانی تاکید کرده بود که جدی شدن آمریکا برای خروج از برجام تنها پس از آغاز قیام ایران در دی ۹۶ صورت گرفت؛ [مصاحبه تلویزیونی روحانی و موقعیت واقعی «منفورترین گروهک در تاریخ ایران»] و اخیرا خامنه‌ای پس از اعلام شادی به‌خاطر سرنگون نشدن نظامش تاکنون، اما به پاسداران هشدار داد که مجاهدین و آمریکا «ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند». [آخرین وصیت خامنه‌ای؛ پاسداران آماده باشند، قیام ادامه دارد]
این همه در حالی‌ست که نظام مقدس! می‌تواند بر این عبارات وزیر خارجه آمریکا بیش از پیش تامل کند: «کشورهای بیشتری به این درک می‌رسند که ما باید مقابل آیت‌اﻟله‌ها بایستیم، نه آن که نوازش‌شان کنیم.» [صدای آمریکا ۲۰ دی ۹۷]
مریم رجوی، بر همین واقعیت در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا دست گذاشته و «با استقبال از فاصله گرفتن آمریکا از سیاست‌هایی که مردم و مقاومت ایران نخستین قربانیان آن بوده‌اند، بار دیگر خاطرنشان کرد، دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، نقض حقوق‌بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم، چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران است.»
به گفته رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، «راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است.»
پمپئو در سخنرانی خود در دانشگاه آمریکایی قاهره از جمله گفته بود: «دوران شرمی که آمریکا برای خودش به‌وجود آورده بود و همچنین دوران سیاست‌هایی که باعث چنین رنج‌های دردآوری شده‌اند، به پایان رسیده است». وزیر خارجه آمریکا در همان سخنرانی افزود: هنگامی‌که آمریکا با دشمنانی از قبیل ملایان همدستی می‌کند «آنها جلو می‌آیند و پیشروی می‌کنند».
به تصریح مریم رجوی، «لازمه جبران و پایان دادن به سیاست فاجعه‌بار مماشات در چهار دهه گذشته»، «به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت، یگانه جایگزین دموکراتیک دیکتاتوری دینی و تروریستی» است. [مجاهدین ۲۲ دی ۹۷] همان نیرویی که به اذعان خامنه‌ای قیام با فراخوان آن آغاز، و با سازماندهی و هدایت‌ش ادامه یافت. [روایت یک شکست نظام؛ سخنرانی خامنه‌ای درباره‌ی قیام ایران]



مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر