۱۳۹۷ دی ۲۵, سه‌شنبه

انعکاس ترس خامنه‌ای از فعالیت مجاهدین خلق در ایران در رسانه‌های خارجی



انعکاس ترس خامنه‌ای از فعالیت مجاهدین خلق در ایران در رسانه‌های خارجی

سایت «نیوز بلیز» استرالیا و سایت انگلیسی «ریاض دیلی» عربستان گزارشاتی را پیرامون صحبت‌های خامنه‌ای و اذعان مقامات نظام به نقش مجاهدین و کانون های شورشی در ایران در تاریخ ۲۴ دی ۹۷ درج کردند.
نیوز بلیز با عنوان «رژیم ایران از مردم می‌ترسد» نوشت: «علی خامنه‌ای  در آخرین سخنرانی خود روز چهارشنبه، ترس خود را نسبت به وضعیت شکننده و آشفته کشور نشان داد.
هیچ چیزی برای خامنه‌ای و مقامات ایرانی ترسناکتر از ناآرامی‌های اجتماعی نیست که از دسامبر ۲۰۱۷در داخل کشور آغاز شده است، اعتصابات بی‌پایان که دولت را شوکه کرده  و حقیقتا رژیم حاکم بر ایران را تهدید می‌کند.
مردم ایران از همه اقشار جامعه  نسبت به قیمت‌های بالا، تورم، فساد و بی کفایتی مقامات اعتراض دارند.
در روز چهارشنبه، در یک سخنرانی در قم (۱۵۰ کیلومتری جنوب تهران)، علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران، ترس از نفوذ روزافزون مجاهدین خلق و مقاومت ایران و کانونهای شورشی و انتشار اخبار اعتراضات و تظاهرات در رسانه‌های اجتماعی ابراز داشت.
احمد خاتمی، عضو شورای ریاست مجلس خبرگان، گفت: «مردم تهران هشت ماه در نزاع هستند  آنها دیدند که [مجاهدین خلق] در هر جشن ملی حضور دارند. در هر جشن ملی و مذهبی، آنها امنیت مردم را تضعیف می کنند.»
مقامات ایرانی ترس خود را با  ترساندن دیگران نشان می‌دهند، وقتی کمتر احساس امنیت می‌کنند، بیشتر به لفاظی می‌پردازند و دیگران را متهم می‌کنند .
نظرات احمد خاتمی آخرین تهدید ایران علیه ایالات متحده است.
خامنه‌ای در سخنرانی خود  به طور ناگهانی هشدار داد که ایالات متحده با تحقیر «بی سابقه» روبرو خواهد شد.
خامنه‌ای، از هرج و مرج ترسناک، خبر می‌دهد. وی هفته گذشته، یک نامه از دفترش برای  سخنگوی پارلمان علی لاریجانی فرستاد که در آن گفته بود  که با توجه به شرایط پیچیده فعلی رژیم، استیضاح وزیران به نفع کشور نیست…»
ریاض دیلی نیز در این باره نوشت: «…در ماههای اخیر، مجلس برای  استیضاح وزیران صنعت، معادن، تجارت، حمل و نقل، آموزش و پرورش و وزیر کشور، برنامه های مختلفی را در پیش گرفته است.
در این اثنی جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو پارلمان رژیم ایران طی سخنرانی در مورد  تهدید تغییر رژیم از داخل ایران به مقامات ایرانی هشدار داد.
رحیمی جهان آبادی، به اختصاص بودجه برای دخالت ایران در خاورمیانه و اینکه دیگر نمی‌تواند مشکلات رژیم را حل کند اعتراف کرد .
وی تاکید کرد که تهدید در خیابانهای تهران است و گفت: «وقتی شوروی سقوط کرد، اتحاد جماهیر شوروی، ۱۳۰۰۰ کلاهک هسته‌ای داشت و در ۲۰ کشور نفوذ داشت و ایستگاه فضایی میر را مدیریت می‌کرد، اما در نهایت، این رژیم در خیابان‌های مسکو از هم پاشید و تمام امنیت و قلمرو خود را از دست داد.
همچنین در تاریخ ۶ ژانویه، داوود محمد، یکی دیگر از نمایندگان مجلس، نگرانی خود را در مورد فروپاشی رژیم غرق در بحران ابراز کرد  و گفت: «مقامات ارشد ما باید درک کنند که دشمن تا زمانی که ما  سرنگون نشده‌ایم به تلاش خود ادامه می‌دهد.» وی گفت: «کشور از بحران اقتصادی رنج می برد.»
علاوه بر این، امامان نماز جمعه رژیم هشدارها را به روش دیگری تکرار کردند.
نماینده خامنه‌ای در نماز جمعه شاهین شهر در مورد تهدید قیام در ایران و نقش مجاهدین خلق گفت: «سازمان مجاهدین خلق ایران برای هرج و مرج و توطئه برنامه‌ریزی می‌کند .»
امام جمعه رژیم در کرمانشاه در غرب ایران ، در مورد آخرین مرحله زندگی رژیم، گفت: «بعضی‌ها فکر می‌کنند که رژیم دارد نفس‌های آخر را می‌کشد.»
در این اثنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در قاهره اعلام کرد که آمریکا دیگر از آخوندهای حاکم بر ایران محافظت نمی‌کند و «ما به مردم ایران پیوستیم که خواهان آزادی و حسابرسی هستند». از این رو «دوران شومی که آمریکا برای خودش به‌وجود آورده بود و همچنین دوران سیاست‌هایی که باعث چنین رنج‌های دردآوری شده‌اند، به پایان رسیده است».
وزیر خارجه تصریح کرد هنگامی‌که آمریکا با دشمنانی از قبیل ملایان همدستی می‌کند «آنها جلو می‌آیند و پیشروی می‌کنند».
مریم رجوی، با استقبال از فاصله گرفتن آمریکا از سیاست‌هایی که مردم و مقاومت ایران نخستین قربانیان آن بوده‌اند، بار دیگر خاطرنشان کرد، دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، نقض حقوق‌بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم، چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران است. راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است. به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت، یگانه جایگزین دموکراتیک دیکتاتوری دینی و تروریستی، لازمه جبران و پایان دادن به سیاست فاجعه‌بار مماشات در چهار دهه گذشته است. رژیم رکوردار جهانی اعدام، تنها زبان قاطعیت و قدرت را می‌فهمد.
این در حالیست که ، اتحادیه اروپا روز سه شنبه تحریم‌های جدیدی  را برای اولین بار بعد از توافق برجام علیه ایران وضع کرد و این بدین معنی است که توافق اتمی سال ۲۰۱۵ نتوانسته است هیچ تغییری در رفتار رژیم ایران به وجود بیاورد.»


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر