۱۳۹۷ بهمن ۲, سه‌شنبه

زندان و شکنجه زنان در نظام ولایت فقیه



زندان و شکنجه زنان در نظام ولایت فقیه



زندان و شکنجه زنان در نظام ولایت فقیه؛ که این‌روزها در فضای مجازی به گوشه هایی از آن اشاره می‌شود؛ با موضوع حجاب اجباری از فردای انقلاب ۵۷ شروع و در سال ۶۰ به اوج خود رسید؛ اینک بکمک فضای مجازی، این موضوع در افکار عمومی مطرح شده است.
امید کوهنورد

مادر آتنا دائمی: من هم خواهان پاسخ وزیر اطلاعات هستم
مادر آتنا دائمی در رابطه با شکنجه در ایران نامه ای منتشر کرده که در قسمتی از آن آمده:
«شکنجه نه فقط در دوران بازجویی بلکه در تمام مدت انفرادی و بازجویی و حبس و دادگاه و زندان و دادسرا در ایران رایج است، در تمام لحظه‌هایی که همراه با آتنا بودم در دادگاه و دادسرا شاهد بودم که قاضی و بازپرس و دادیار و … هرگز دست از تحقیر و شکنجه روانی فرزندم بر نداشتند.
این شکنجه‌ها فقط مختص زندانیان نیست، همراه با زندانی خانواده‌های‌شان نیز شکنجه می‌شوند. نه فقط شکنجه روحی و روانی که خود من و دخترم هانیه سال گذشته زمانی که در مقابل زندان اوین برای پیگیری پرونده انتقال آتنا رفته بودیم به مدت پنج ساعت بازداشت شدیم و مورد ضرب و شتم ماموران و نیروهای لباس شخصی سپاه و زندان قرار گرفتیم.»
«کتک زدن و فحاشی به یک مادر در کدام مسلک و دین و کشور مورد تایید است؟ زمانی که در مقابل زندان به همراه دختر کوچکم مورد هجوم حداقل۱۰ مامور مرد قرار گرفتیم، خود را در مقابل دختر کوچکم قرار می‌دادم تا ضربه های باتوم و شوکر به جگر گوشه‌ام اصابت نکند که آن ضربه‌ها بعد از گذشت یک سال آثار خود را نشان داده و امروز قادر به راه رفتن نیستم.»
«زمانی که ماموران لباس شخصی الفاظ رکیک و جنسی به زبان می‌آوردند در خود شکستم و تحقیر شدم، اما تنها نگرانی من در آن زمان دخترم بود با تمام قدرتم دستش را در دستم نگه می‌داشتم که مبادا او را هم مانند آتنایم از من جدا کنند، شکنجه‌ی من، خرد شدن من، زمانی تکمیل شد که بعد از آن ضرب و شتم درد به جانم افتاد بارها با خودم تکرار کردم چه بر سر فرزندم در انفرادی آمده؟ یا زمانی که دخترم را به زندان قرچک بردند چگونه او را مورد ضرب و شتم قرار دادند؟ زمانی که به منِ مادر رحم نکردند با او چه کردند؟»
«من هم همراه با آقای اسماعیل بخشی خواهان پاسخ وزیر اطلاعات هستم، که ماموران‌شان بر اساس چه قانونی من و دخترم را مورد ضرب و شتم قرار دادند؟ معصومه نعمتی / ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۷»

بازداشت دوباره سپیده قلیان از سوی نیروهای امنیتی
بامداد ۳۰ دی ۱۳۹۷، سپیده قلیان از فعالان مدنی ساکن اهواز که پیش‌تر نیز از سوی مأموران امنیتی در جریان اعتراضات کارگران هفت تپه بازداشت شده بود به همراه برادرش در منزل پدری خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
خانم قلیان بعد از پخش اعترافات اجباری خود در برنامه «طراحی سوخته» تلویزون دولتی که به گفته وی با شکنجه‌های شدید روحی و جسمی از وی اخذ شده بود در یادداشتی نوشته بود:
«این تصاویری که از من پخش شد گواه دیگری در اثبات حرف‌هایم مبنی بر شکنجه شدن در طول مدت بازداشتم بود. جدی‌تر از قبل به پیگیری شکنجه شدنم خواهم پرداخت و حالا که اعترافاتم پخش شد خواهان علنی برگزار شدن دادگاهم هستم».
لازم به یادآوری‌ست که ۲۷ آذر ۹۷، سپیده قلیان، از بازداشت‌شدگان اعتراضات کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود. [کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ۳۰ دی ۹۷ ]
سپیده قلیان: سایه کابل و اتهام جنسی بالای سرم بود
سپیده قلیان با انتشار مجموعه توییت‌هایی گفته است: «ای کاش شکنجه به همان ضرب و شتم خلاصه می‌شد. وارد کردن اتهامات جنسی، در جایی که قطعاً حتی اگر فریاد می‌زدم صدایم به جایی نمی‌رسید، دردناک‌ترین قسمت ماجرا بود.
او گفته در جریان دستگیری شاهد کتک خوردن«وحشیانه»اسماعیل بخشی بوده و طی بازجویی‌ها «تحقیر» او را دیده، به شکلی که چند بار او را مجبور کردند در مقابل دیگران به خودش هتاکی کند.
سپیده قلیان در توییت‌هایش نوشته است که به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شده و به او گفته شده است که او و آقای بخشی درباره شکنجه شدن دچار «توهم» شده‌اند.
او گفته است اسماعیل بخشی در زمان دستگیری می‌خواست مانع از کتک خوردن خانم قلیان شود، اما خودش را چنان به باد کتک گرفتند که بیهوش شد.خانم قلیان گفته است که با کابل تهدید شده تا اعترافات مورد نظر بازجوها را بیان کند.» [پیک ایران ۱۹دی۹۷]

تعرض نماینده مجلس به زهرا نوید پور و جان باختن مشکوک او
«جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تبریز، دانشگاه آزاد تبریز، مدنی آذربایجان، و صنعتی سهند در نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستند مسئله اخلاقی منتسب به یک نماینده بررسی شود. در بخشی از این نامه که «نامه نیوز» آن را منتشر کرده، خطاب به علی لاریجانی نوشته شده است: «مجلسی که نتواند بر اعضای خود نظارت کند، نمی تواند داعیه دار نظارت بر دستگاه های اجرایی و مجریان قانون باشد اما مصیبت بزرگتر اینکه، این اقدامات تبدیل به امری متعارف و عادی شود و مجلس، بی تفاوت از کنار آن رد شود.» در روزهای اخیر خبر مرگ مشکوک زهرا نویدپور منتشر شد؛ زن جوانی که پیشتر با انتشار چند فایل صوتی و مصاحبه‌ای با تلویزیونی» «مدعی شده بود که سلمان خدادادی، نماینده ملکان در مجلس در سال ۱۳۹۳ به او تجاوز جنسی کرده بود.» [پیک ایران۲۰دی۹۷]


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر