۱۳۹۷ بهمن ۲, سه‌شنبه

«عباس عراقچی در را محکم بست»؛ نام مجاهدین و آشفتگی حکومت‌گران



«عباس عراقچی در را محکم بست»؛ نام مجاهدین و آشفتگی حکومت‌گران



عباس عراقچی، با اعتراض به حضور مجاهدین در اروپا از جلسه‌اش با نمایندگان اتحادیه اروپا خارج می‌شود؛ او همزمان در برابر این اعتراض اروپایی‌ها قرار گرفته بود که چرا نظام به فعالیت موشکی ادامه می‌دهد، و به دنبال ترور افراد در خاک اروپا ست.
هیاتی از نمایندگان کشورهای اروپایی راهی تهران شده بود تا به مقامات نظام مقدس! اعلام کند، اروپا صبرش را در برابر فعالیت‌های موشکی، و تلاش‌های تروریستی نظام در خاک اروپا از دست داده است.
دیپلمات‌هایی از فرانسه، بریتانیا، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک در این جلسه حاضر بوده‌اند؛ طرف مقابل عباس عراقچی؛ معاون سیاسی وزیر خارجه و طرف اصلی اروپایی‌ها در مذاکرات با نظام ایران بود.
تاریخ ملاقات ۱۷ دی ماه بود. شاید جلسه‌ای برای اتمام حجت اروپایی‌ها با نظام ایران. آنچنان که روزنامه ایران از آن جلسه روایت می‌کند؛ عباس عراقچی به اروپایی‌ها می‌گوید: «فکر می‌کردیم آمده‌اید تا از کم‌کاری‌های خود درباره برجام بگویید یا درباره تروریست‌هایی که در اروپا پناه داده‌اید، توضیح دهید و عذرخواهی کنید.» این در حالی صورت می‌گیرد که به نوشته ایران، اروپایی‌های می‌خواستند بیانیه‌ای با هدف محکوم کردن فعالیت‌های موشکی نظام ایران را قرائت کنند.
پایان جلسه البته با خشم و تهاجم عراقچی شکل می‌گیرد؛ آنچنان که ایران می‌نویسد، عراقچی پس از اظهارات فوق یعنی پس از آنکه به اروپایی‌ها معترض می‌شود که به «تروریست‌ها» «پناه» داده‌اند؛ می‌گوید «دیدار تمام است» «سپس از جلسه خارج شده و در را محکم می‌بندد و می‌رود.» [ایران ۳۰ دی ۹۷]
فردای آن روز معاونت امنیت وزارت اطلاعات و دو مقام آن در فهرست تحریم‌ها و لیست تروریستی اروپا قرار می‌گیرند. [معاونت امنیت وزارت اطلاعات در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا] البته شاید در همان جلسه، چنین عاقبتی از طرف اروپایی‌های به عراقچی گوشزد شده بود با این حال نماینده خلیفه مسلمین! در آن ملاقات، ناچار بود تا دست خالی‌ نظام‌اش را با برهم زدن میز پر کند!
هرچند در ادامه هم در روز ۲۵ دی با پرتاب یک موشک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشت؛ نظام ایران نشان داد که می‌خواهد قدرتنمایی کند؛ موشکی که البته در پشت صحنه‌ی انتقال یک ماهواره به مدار زمین به حرکت درآمده بود؛ با این همه گفته شد که ماهواره به مقصد نرسید که حکایت از شکست این پرتاب موشکی داشت. [ایسنا ۲۵ دی ۹۷]
پس از خروج آمریکا از برجام، نظام کوشید آنرا با اروپا حفظ کند؛ طرح سازوکار ویژه مالی اروپا یا همان SPV تلاشی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا بود. با این حال اروپا از همان آغاز بر سر فعالیت‌های موشکی نظام و تلاش خلافت اسلامی! برای توسعه در منطقه، با آمریکا همراه بود.
آنچه در این مدت بیش از هر موضوع دیگری به مسئله کانونی تحولات تبدیل شده است؛ نقش محوری آلترناتیو مستقر درخاک اروپاست. نمایندگانی که برای اعتراض به تهران رفته بودند؛ از جمله به تلاش‌های تروریستی خلافت اسلامی! در خاک اروپا برای کشتن افراد اعتراض داشتند. در فردای روز ملاقات هم که بخشی از وزارت اطلاعات در فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا جای گرفت؛ اتهامش تلاش برای ایجاد انفجار در گردهمایی مجاهدین در پاریس بود.
وقتی به سه محور اصلی رودررویی جامعه جهانی با نظام ایران می‌نگریم؛ به یاد می‌آوریم که محورهای هسته‌ای، موشکی و تروریستی توسط سازمان مجاهدین خلق ایران برای جامعه جهانی رونمایی شده است.
این تهدیدات از سال‌ها پیش، تنها با کار فشرده و طاقت‌فرسای شبکه گسترده مجاهدین در داخل کشور، در منظر جهانیان قرار گرفت، و راه خود را به نهادها و رسانه‌های بین‌المللی باز کرد؛ و به تدریج به موضوعاتی تبدیل شد که پای خلافت اسلامی! را گیر انداخت.
با وجود آنکه سیاست مماشات می‌کوشید تا نامی از میدان‌دار اصلی این صحنه اصلی نَبَرْد نَبَرَدْ؛ اما واقعیت‌ها خود را به تدریج و به قدرت، تحمیل کرده است.
ملاقات هیأت اروپایی با عراقچی یک دلیل واضح از آن چیزی‌ست که در صحنه تعادل قوا اتفاق افتاده است. در حالی که اروپایی‌ها به طرف «ایرانی» می‌گویند که دیگر تحمل تروریسم نظام در اروپا را ندارند، عراقچی از اتاق خارج شده و در را می‌کوبد.
نظام مقدس! به این ترتیب در می‌یابد که آلترناتیو چگونه جای خود را در روابط خارجی نظام، تثبیت کرده است؛ اگر اینگونه نبود خلافت اسلامی! هدف قرار دادن رهبری مجاهدین در خاک اروپا را در اولویت برنامه‌هایش قرار نمی‌داد. [سپاه به دنبال ترور رهبری مجاهدین در اروپاست؛ تنها گزینه‌ی خامنه‌ای]
با این همه می‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده عراقچی و عراقچی‌ها ممکن است فرصت ترک اتاق را نداشته باشند زیرا دیگر دری وجود نخواهد داشت که بتوانند آنرا محکم به‌هم بکوبند.



مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر