۱۳۹۷ مهر ۱۸, چهارشنبه

اسدالله اسدی به بلژیک مسترد شد؛ حلقات پرونده‌ی ترور تکمیل می‌شود




اسدالله اسدی به بلژیک مسترد شد؛ حلقات پرونده‌ی ترور تکمیل می‌شود



اسدالله اسدی به بلژیک مسترد شد؛ کوتاه‌ترین مفهوم این خبر شکست دستگاه دیپلماسی نظام ایران در رها کردن هماهنگ‌کننده‌ی ایستگاه‌های اطلاعات در اروپا از دست پلیس آلمان است. به نظر می‌رسد مکافات جنایت برای نظام ایران تازه شروع شده است.
استرداد به بلژیک
خبر کوتاه بود؛ اسدالله اسدی، دبیرسوم سفارت نظام ایران در اتریش و البته مهم‌تر از آن؛ هماهنگ‌کننده‌ی ایستگاه‌های اطلاعات در اروپا، روز سه شنبه ۱۷ مهر به بلژیک مسترد شد. پیشتر روز نهم مهر ۹۷ دادگاه عالی ایالتی در بامبرگ آلمان با استرداد اسدالله اسدی به بلژیک موافقت کرده بود. [مجاهدین ۱۷ مهر ۹۷]
اسدالله اسدی به دنبال عملیات ناکام وزارت اطلاعات ایران علیه گردهمایی بیش از یکصدهزار ایرانی در پاریس دستگیر شده بود. در آن عملیات که اسدی در آن نقش فرماندهی و پشتیبانی کننده داشت، قرار بود دست‌کم نیم‌کیلو ماده انفجاری، منفجر شود. این دیپلمات خلافت اسلامی! ماده انفجاری را طی قراری در لوکزامبورگ به سرتیم یکی از سلول‌های خفته‌ی وزارت اطلاعات تحویل داد.
در روز ۹ تیر همزمان با برگزاری گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس، اعضای تیم تروریستی در فرانسه، بلژیک و آلمان دستگیر می‌شوند. مهمترین دستگیری صورت گرفته در این میان، دستگیری یک دیپلمات رسمی نظام در آلمان است که خارج از حوزه ماموریت‌اش به نقل و انتقال ماده انفجاری مبادرت کرده بود.
دستگاه دیپلماسی خلافت اسلامی! در طول بیش از سه ماه گذشته همه‌ی کوشش‌های خود برای رهایی اسدالله اسدی و فراری دادنش به تهران را انجام داد اما شکست خورد. در طول این مدت فرانسه به‌عنوان کشوری که هدف این حمله تروریستی بود، از اعزام سفیر جدید به ایران خودداری کرد؛ از دیپلمات‌هایش خواست که مگر در مواردی که به آنها ماموریتی داده شده باشد از سفر به ایران خودداری کنند؛ دارایی‌های اسدالله اسدی، سعید هاشمی مقدم (معاون وزارت اطلاعات)، و شعبه امنیت داخلی وزارت اطلاعات را در فرانسه توقیف کرد؛ و همچنین مرکز الزهرای فرانسه وابسته به نظام ایران را مورد حمله قرار داد و اعضای ارشد آن را دستگیر کرد.
کامل شدن حلقات
اکنون با استرداد اسدالله اسدی به بلژیک رسیدگی به پرونده‌ی تروریستی نظام ایران وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود. حلقات علیه تروریسم صادراتی و استفاده از ترور به عنوان ابزار دیپلماسی، به سمت کامل شدن حرکت می‌کنند.
گزینه‌های محتملی در چشم‌انداز این پرونده قرار دارد: ممکن است وزارت اطلاعات وارد لیست سازمان‌های تروریستی اروپا و آمریکا شود؛ ممکن است با اطلاعاتی که اسدالله اسدی در اختیار نهادهای امنیتی اروپا قرار می‌دهد، زمینه لیست گذاری بسیاری در وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه فراهم شود؛ ممکن است پای خامنه‌ای و روحانی به‌عنوان تصمیم‌گیران اصلی عملیات علیه سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس به محاکم بین‌المللی باز شود.
یادآوری یک خاطره
شاید در این لحظات گردانندگان خلافت اسلامی! به یاد مرداد سال ۸۱ افتاده باشند. در آن تاریخ توسط مجاهدین از برخی سایت‌های اتمی نظام و پروژه‌های مخفی اتمی آن در برابر جامعه بین‌المللی رونمایی شد. پس از ۱۶ سال نظام ایران هنوز نتوانسته است از تله‌ی اتمی خارج شود و برعکس بر دامنه‌ی فشار و بحران‌هایش در این عرصه افزوده شده است.
اکنون دیپلماتی که برای کشتار مجاهدین و میهمانانشان در پاریس مشغول نقل و انتقال ماده انفجاری بوده است به دام افتاده است. پس می‌توان پیش‌بینی کرد که چه آینده‌ا‌ی از این پرونده برای نظام رقم خواهد خورد با این تفاوت که برخلاف مرداد ۸۱، فرصت عراق در چشم انداز نظام قرار ندارد، در عوض گرداب قیام آنرا در بر گرفته است.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#

سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر