۱۳۹۷ مهر ۲۰, جمعه

مروری بر روزنامه های حکومتی 5 شنبه 19 مهرماه



مروری بر روزنامه های حکومتی 5 شنبه 19 مهرماه 

روزنامه‌های رژیم در ۱۹مهرماه، مهم‌ترین عنوانهای خود را بهFATF اختصاص داده‌اند. حمله و هشدار به دولت روحانی موضوع مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است. و بسته اروپا و رابطه با آمریکا از دیگر موضوعات مشترک روزنامه هاست. واکنش به استرداد دیپلمات تروریست رژیم توسط دولت آلمان به بلژیک هم از جمله موضوعات مشترک روزنامه‌های حکومتی امروز هست.
جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشته« در واقع سه ضلع مثلث این سناریو یعنی فرانسه، آلمان و بلژیک که در این مدت با پاسکاری به هم این سناریو را ترتیب دادند، تکمیل شد». و بعد از سوز و گدازهای معمول خاطرنشان کرده « در ارتباط با اتهام بمب‌گذاری در نشست (سازمان مجاهدین خلق ایران) در پاریس، جمعاً شش نفر در بلژیک، فرانسه و آلمان دستگیر شدند».
مردم‌سالاری از باند روحانی هم با تیتر: «برلین مصونیت دیپلماتیک ایران را نقض کرد» واکنشهای هراس‌آلود مقامات حکومتی از جمله ظریف، عراقچی و بهرام قاسمی را تکرار کرده است.
سایر روزنامه‌های حکومتی هم با متنهای کم و بیش مشابه همین مطالب را درج کرده‌اند.

FATF هم‌چنان موضوع جدالهای باندهاست. روزنامه‌های باند خامنه‌ای به‌خصوص رسالت بیشترین عنوانهای خودشون را به این موضوع اختصاص داده‌اند. همه این مطالب تکرار حرفهای قبلی آنهاست.
عصر ایرانیان: نقوی حسینی: مزایای CFT را به دست نیاورده‌ایم ولی معایب را پذیرفته‌ایم
قدس: جنگ روانی حامیان FATF علیه شورای نگهبان
کیهان: نامه ننگین خرداد ۹۶سند رد FATF – سال گذشته دستور تبعیت از تحریمهای وزارت‌خارجه آمریکا را به بانکها ابلاغ کردند
رسالت به‌نقل از پاسدار کوثری نوشته است FATF «که به‌ظاهر با پولشویی مبارزه می‌کند و نمایندگانی که شفافیت مالی را مدنظر دارند و این همه سنگ آن‌ را به سینه می‌زنند تا دست آمریکا آتویی ندهیم، بدانند که این یک دروغ محض است...اگر بحث شفاف‌سازی مطرح است، چرا نماینده‌ها در رابطه با اصل ۲۹قانون اساسی اقدام خاصی صورت نمی‌دهند؟ برای این‌که آتویی به دست دشمن ندهند، شفاف‌سازی در مبادلات مالی خارجی کشور مان را قبول می‌کنند اما وقتی به خودشان می‌رسد به شفاف‌سازی رأی نمی‌دهند».
وطن امروز: اعتراض مراجع - نوری همدانی: با انتقاد از تصویب لایحه CFT بارها گفتیم تا در آینده تاریخ قضاوت نکنند که ما سکوت کردیم – وضعیت معیشت مردم ناراحت‌کننده است – مکارم شیرازی: دولت در نابسامانی بازار ارز دست دارد - علوی گرگانی: تذکر می‌دهیم گوش نمی‌کنند.
آرمان هم در پاسخ به دلواپسان خامنه‌ای به‌نقل از عبدالله ناصری مهره باند آخوند خاتمی نوشته:« CFT راه را برای عده‌یی که در داخل و خارج کشور در عرصه پولشویی فعالیت می‌کنند، می‌بندد. بنابراین آنها با تصویب این لایحه مخالفند».
بسته اروپا و سیاست اروپا نسبت به رژیم موضوع ابراز نگرانی روزنامه سیاست روز از دلواپسان خامنه‌ای شده. این روزنامه با تیتر «وعده سرخرمن» به‌نقل از روزنامه نیویورک تایمز از جمله نوشته:« اروپا توان مقابله و حتی مقاومت در برابر آمریکا را ندارد و برای مصون ماندن از تبعاًت منفی ایستادگی در برابر واشنگتن، راه آسان تری را انتخاب کرده و با پیشنهاد " تا پایان دوره ترامپ صبر کنید" به جمهوری اسلامی ایران توپ را در زمین تهران انداخته است».این روزنامه در ادامه نوشته است« ناظران سیاسی بر این باورند، در حقیقت این راه‌کار بچه‌گانه، غیرسیاسی و غیرحقوقی مانند آبنبات چوبی است».
مردم‌سالاری از باند روحانی هم به همین ترتیب از روسیه برای افزایش تولید نفت آه فغان کرده و نوشته است« روسها برای افزایش تولید در حال برنامه‌ریزی هستند، که خود به مفهوم صحه گذاشتن بر تحریم‌های آمریکاست گویی روسیه نه در قالب همان خرس آشنا که نماد این کشور است، بلکه در قالب روباهی مکار در بازار نفت خودنمایی می‌کند».

دعواهای باندی حول فساد و نا کارآمدی بخش قابل توجهی از مطالب روزنامه‌های هر دو باند را به خود اختصاص داده. به برخی از عناوین آنها نگاه می‌کنیم:
آفتاب یزد: رشوه‌های نجومی برای دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان
کلید: کشف تخلفات عجیب و غریب در گمرک
رسالت: ‌ابراهیم رزاقی: شاهد شکل‌گیری طبقه مفت بران در کشور هستیم


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#

سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر