۱۳۹۷ مهر ۵, پنجشنبه

یک بانک فرانسوی آخرین امیدهای ایران برای دور زدن‌ تحریم‌ها را بر باد داد



یک بانک فرانسوی آخرین امیدهای ایران برای دور زدن‌ تحریم‌ها را بر باد داد



بانک دولتی Bpifrance فرانسه برنامه‌هایش برای ایجاد سازوکار مالی جدیدی با هدف کمک به شرکت‌های فرانسوی خواهان همکاری با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را کنار گذاشت.
این بانک در آغاز سال جاری گفته بود در حال طراحی سازوکاری برای تامین مالی شرکت‌های فرانسوی که علیرغم تحریم‌های آمریکا خواهان صادرات کالا به ایران هستند، است.
نیکولا دو فورک، مدیرعامل این بانک گفت: «متوقف شد…شروط محقق نشد…شرکت‌ها تحریم خواهند شد.»
این بانک می‌کوشید ال‌سی‌هایی به یورو به خریداران ایران کالاها و خدمات فرانسوی ارائه کند. این کار قرار بود با طراحی ساختاری انجام شود که هیچ ارتباطی با آمریکا و سیستم مالی این کشور نداشت. بی‌پی‌فرانس گمان می‌کرد می‌تواند خود و شرکت‌ها را خارج از محدوده تحریم‌های آمریکا نگاه دارد.
علیرغم اینکه برخی کشورهای اروپایی گفته‌اند که می‌کوشند شرکت‌هایشان را در مقابل تحریم حمایت کنند، شرکت‌های بزرگی مانند توتال، ایرفرانس، ک‌ال‌ام، بریتیش ایرویز و صدها شرکت بزرگ و کوچک دیگر فعالیت‌هایشان در ایران را متوقف کرده و از بازار این کشور خارج شدند.
چند ماه پیش بانک سرمایه‌گذاری اروپا که بازوی سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا است گفت که نمی‌توان تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نادیده گرفت و از کمیسیون اروپا خواست موضوع را پیگیری کند.
این اقدامات بخشی از تلاش‌های بروکسل برای نجات برجام پس از خروج آمریکا از این توافق است تا بتواند شرکت‌های اروپایی را از تحریم‌های جدید آمریکا مصون نگاه دارد.
بانک Bpifrance فرانسه توضیح داد یکی از شروط اساسی برای فعالیتش، محافظت از اعتبار و اعتماد به این بانک در بازارهای سرمایه جهانی است؛ موضوعی که با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در تناقض است.
منابع آگاه در اتحادیه اروپا می‌گویند که بانک سرمایه‌گذاری این اتحادیه، تحت فشار آمریکا برای فعالیت در ایران تردید دارد. بخش اعظم اموال این بانک برای سرمایه‌گذاری، از آمریکا تامین می‌شود.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر