۱۳۹۷ مهر ۵, پنجشنبه

تشکیل ۱۵ گردان برای مقابله با ناآرامی‌ها در ورزشگاه‌های ایران




تشکیل ۱۵ گردان برای مقابله با ناآرامی‌ها در ورزشگاه‌های ایران



همزمان با روی آوردن مردم معترض به اعتراض در ورزشگاه‌ها و افزایش فعالیت‌های اعتراضی در ورزشگاه‌های مختلف ایران، نهادهای امنیتی ۱۵ گردان برای مقابله با این ناآرامی‌های تشکیل دادند.
همزمان با تظاهرات و اعتراضات گسترده‌ای که هر روز در نقاط مختلف ایران به راه می‌افتد، معترضان روش‌های جدید و متنوعی برای نشان دادن اعتراض خود در پیش می‌گیرند. در سال جاری تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور شاهد اعتراضات بی‌شمار بود. اعتراض در وزشگاه‌ها و استادیوم‌های فوتبال یکی از روش‌های معمول در ایران برای برگزاری تظاهرات و سر دادن شعار علیه سیاست‌های حکومت ایران است.
برای مقابله با این پدیده که هر روز نسبت به ویژه در تهران و شهرهای عربی و ترکی بیشتر می‌شود، فرمانده یگان ویژه پلیس ایران روز چهارشنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ از تشکیل ۱۵ گردان «مردم‌پایه» خبر داد که برای « مقابله با تهدیدها» و « کنترل استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها» فعالیت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا سردار حسن کرمی در «گردهمایی بزرگ عاشوراییان یگان ویژه» که روز چهارشنبه در مقر یگان‌های ویژه ناجا برگزار شد، گفت: «تا کنون ۱۵ گردان مردم پایه در سراسر کشور پایه گذاری شده است. از جمله اقدامات این گردان‌ها کنترل استادیوم‌ها و ورزشگاه‌هاست.»
نیروهای بسیج ایران که تحت عنوان «نیروهای بسیج مستضعفان» فعالیت می‌کنند، یک گروه شبه‌نظامی متشکل از زنان و مردان داوطلب است که با فرمان آیت الله خمینی، رهبر پیشین ایران در نوامبر ۱۹۷۹ تشکیل شد و با هدف تامین امنیت داخلی در سرکوب اعتراضات شرکت کرده و در زمینه خارجی نیز در جنگ سوریه مشارکت می‌کند.
در ماه آگوست گذشته هزاران نفر از تماشاگران فوتبال در یک مسابقه که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، علیه حکومت شعار دادند. ویدئوهایی که از این بازی میان استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز برگزار شد، منتشر شده نشان می‌دهد تماشاگران در اشاره به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فعلی ایران، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.
در آن زمان خبرگزاری فرانس‌پرس گزارش کرد که صدای میکروفون‌های کنار زمین در پحش زنده این بازی قطع شد تا صدای تماشاگران معترض از تلویزیون رسمی ایران شنیده نشود.
از اواخر سال ۲۰۱۷ ایران شاهد موجی از اعتراضات مردمی در گوشه‌ و کنار این کشور است و هزاران نفر در اعتراض به گرانی، فساد، اوضاع معیشتی نامساعد، سیاست‌های داخلی و خارجی حکومت این کشور در خیابان‌های شهرهای مختلف حضور یافتند.
پیش‌بینی می‌شود که موجی جدیدی از اعتراضات همزمان با تحریم نفت و گاز ایران آغاز شود. نفت و گاز رگ اصلی اقتصاد ایران هستند و قطع آنها باعث می‌شود اقتصاد ایران تا مرز نابودی پیش برود و اوضاع معیشتی مردم این کشور هر روز بدتر از دیروز شود.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر