۱۳۹۷ تیر ۱۷, یکشنبه

جنجال موشکهای سپاه پاسداران ؛ تأسیسات مخفی تولید موشک‌های دوربرد در شاهرود شناسایی شد




جنجال موشکهای سپاه پاسداران ؛ تأسیسات مخفی تولید موشک‌های دوربرد در شاهرود شناسایی شد



بر اساس زارش هفته‌نامه اشپیگل آلمان، یک جوان ۲۹ ساله آلمانی که برای دوره کارآموزی به کالیفرنیا رفته بود، توانسته است پایگاه مخفی تولید موشک‌های دوربرد جمهوری اسلامی در شهر شاهرود را شناسایی و کشف کند.
این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند و می‌توانند و با ماهواره هدایت‌پذیر هستند.
فابیان هینتس، محقق آلمانی برای انستیوی “میدل‌بری” بر روی پروژه‌ای کار می‌کرده و موفق شده است از طریق ویدئوهای یوتیوب به وجود این پایگاه مخفی پی ببرد.
چندین دانشمند و محقق نتایج دریافت‌های او را بررسی کرده و مورد تأیید قرار داده‌اند.
پایگاه مخفی تولید موشک دوربرد شاهرود توسط حسن تهرانی‌مقدم، از سرداران سپاه پاسداران بنیانگذاری شد. تهرانی‌مقدم به پدر برنامه موشکی جمهوری اسلامی مشهور است.
حسن تهرانی‌مقدم در ۲۱ آبان ۱۳۹۰ بر اثر یک انفجار مهیب در زاغه مهمات موشکی سپاه پاسداران در شهرک ملارد کرج به همراه حدود ۴۰ تن دیگر از افسران سپاه کشته شد.
موضوع موشکهای دوربرد سپاه پاسداران در روزهای گذشته مجددا به بحث های بین ایران و اروپا کشیده شده است.
برای اطلاعات بیشتر می توانید صفحه تلگرامی ما را عضو شوید
روز جمعه، ۱۵ تیر (۶ ژوئیه)، ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگو با یک ایستگاه رادیویی گفت که مقامات ایرانی “باید تهدید مداوم در مورد نقض تعهد خود به برجام را متوقف کنند” و افزود که کشورهای اروپایی “باید فرصت لازم را داشته باشند تا به راه حلی دست یابند که بتواند خسارات ناشی از خروج آمریکا از برجام را جبران کند.
وزیر امور خارجه فرانسه به ایران هشدار داد که تصمیم اعلام شده ایران به افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم و آغاز فعالیت های موشکی بالستیک که در واکنش به خروج آمریکا اتخاذ شده بود “به خط قرمز نزدیک است” و هشدار داد که “همیشه بازی کردن با خط قرمز خطرناک خواهد بود.” وی گفت که اگر ایران در نظر داشته باشد به سوی نقض تعهدات خود در برجام حرکت کند، حمایت از این توافق برای اروپائیان دشوار خواهد بود.
در همین حال سخنگوی وزارت خارجه ایران خطاب به وزیر خارجه فرانسه گفت : فعالیت موشکی ایران علیه هیچ کشوری نیست.
بهرام قاسمی، در مورد اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه در ارتباط با فعالیت‌های صلح‌آمیز موشکی ایران تصریح کرد: ایران بارها اعلام کرده که فعالیت‌های موشکی ایران بخشی از سیاست بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است و در جهت تامین منافع ملی و دفاع از کیان و قلمرو کشور مانند هر کشور مستقل دیگری مورد پیگیری قرار گرفته و می‌گیرد.
توئیتر فارسی زبان وزارت خارجه اسرائیل نیز به اظهارات سخنگوی وزیر خارجه ایران با انتشار چند عکس که بر روی موشکهای دوربرد سپاه پاسداران از نابودی اسرائیل سخن گفته شده است و همچنین با انتشار یک گرافیک از خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران با عنوان «موشکهای اسرائیل زن ایران » اعلام کرده : از سخنگوی یک وزیر دروغگو بیشتر از این نمی توان انتظار داشت.


تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر