۱۳۹۷ تیر ۲۵, دوشنبه

سردرگمی، تشتت و هراس از آینده




سردرگمی، تشتت و هراس از آینده



آنچه که این روزها از میان جنجال و هیاهوی باندهای متخاصم رژیم به چشم می‌آید، بیش از هر چیز سردرگمی و سرگردانی است.
حرف آنها تا آنجا که به توصیف وضعیت موجود یا توصیف و ترسیم آینده تاریکی که در انتظار نظام است برمی‌گردد، بیان سیاستهای شکست خورده و عملکردهای مفتضح باند رقیب است که کاملاًً مفهوم و روشن است.
اما آنها بجز بیان شکست‌ها و ترسیم چشم‌انداز تیره و تار، اساساً حرف دیگری برای گفتن ندارند، و آنجایی هم که می‌خواهند قدمی به سمت بیان راه‌حل و این‌که الآن چه باید کرد بر‌دارند، حرفهایشان کلی و نامفهوم یا پرت‌وپلا از آب درمی‌آید.
سایت تابناک ۲۴تیر۹۷ضمن این‌که اذعان می‌کند مردم اعتمادی به سردمداران رژیم ندارند، به این واقعیت هم اشاره می‌کند که؛ «منابع و مصارف به‌هم‌ریخته از یک سو و بی‌اعتمادی و بی‌اطمینانی از سوی دیگر، گریبان شبکه بانکی را گرفته و هر چه این نظام در هم پیچیده تلاش می‌کند تا راهی برای برون‌رفت از چاه این مشکلات بیابد، بیشتر در آن غوطه‌ور می‌شود».
اما دریغ از این‌که این سایت حکومتی حرفی در زمینه راه‌حل برون‌رفت از« چاه این مشکلات» داشته باشد، بنابراین جز یادآوری مصیبتها هیچ حرف دیگری برای گفتن ندارد.
پروانه سلحشور عضو مجلس ارتجاع نیز اعتراف می‌کند که مردم نسبت به مسئولان حاکمیت آخوندی بی‌اعتماد هستند و «این بی‌اعتمادی هم اقتصادی نیست، بلکه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است» که نشان می‌دهد « نهاد‌های ما از جمله مجلس و دولت و قوه قضاییه و حتی نهاد‌های دیگری که دستی در آتش دارند، درست کار نمی‌کنند».(سایت تابناک ۲۳تیر۹۷)
محمد صادق کوشکی از باند خامنه‌ای نیز با نگران اعتراف می‌کند: «اکنون بحران داخلی فرا دولتی است و نگرانی جامعه از فردا می‌تواند آبستن هر حادثه‌ای در داخل را ایجاد کند».(سایت دیپلوماسی ایرانی ۲۴تیر۹۷)
آری، نگرانی اصلی همه رسانه‌ها و مهره‌ها از هر دو باند حاکم این است که شرایط انفجاری جامعه «می‌تواند آبستن هر حادثه‌یی در داخل» باشد. حادثه‌یی که اسم دیگر همان قیام فراگیر برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه است.
علی جنتی وزیر سابق ارشاد دولت روحانی هم « شرایط امروز» نظام را «بسیار حساس» و ضمنا بسار به هم ریخته می‌بیند که «دشمنان ما می‌خواهند با استفاده از بهم‌ریختگی به ما ضربه بزنند».
ملاحظه می‌شود که همه نگران سرنگونی نظام هستند اما هیچ‌کس و هیچ رسانه‌یی راه‌حلی برای جلوگیری از آن ارایه نمی‌دهد.
واقعیت هم این است که از آنجا که عامل همه بحرانها همین رژیم آخوندی هستند، هر راه‌حل واقعی قبل از هر چیز نفی تمامیت همین عامل که رژیم ولایت باشد را به‌همراه خواهد داشت. از آنجا هم که چاقو دسته خودش را نمی‌برد، و «حفظ نظام» از «اوجب واجبات» است، حاکمیت برای هر راهی برای برون‌رفت در بن‌بست است. بر همین اساس است که می‌بنیم این روزها سران و سردمداران رژیم از خامنه‌ای گرفته تا روحانی به جای ارایه راه‌حل برای برون‌رفت از مشکلات، به گفتاردرمانی و انشاءالله درمانی صرف روی آورده‌اند.
از حمله‌ این‌که روحانی پس از ملاقات با سران دو قوه دیگر رژیم در یک صحبت کوتاه گفت به مردم قول می‌دهم و انشاالله مسایل حل می‌شود، اما حتی یک کلمه نگفت که این مسایل و مشکلات چطور حل می‌شود.
و خامنه‌ای هم در ملاقات با دولت آخوند روحانی جز بیان کلیات تکراری همیشگی، هیچ حرف جدی برای برون‌رفت از این همه بحران گریبانگیر ارائه نداد.


تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر