۱۳۹۷ خرداد ۱۵, سه‌شنبه

هشتگ #روح_الشيطان روز فوت خمینی در شبکه اجتماعی گسترده شد



هشتگ #روح_الشيطان روز فوت خمینی در شبکه اجتماعی گسترده شد




در حالى كه جمهورى اسلامى ایران مراسم بيست و نهمين سالگرد فوت خمينى مؤسس نظام را برگزار مى‌كند، كاربران ايرانى مخالف نظام، در شبكه‌هاى اجتماعى هشتگ «#روح_الشيطان» را به راه انداختند.
تعدادی از كاربران خمینی، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران را مسئول مستقيم اعدام‌هاى گروهى زندانى سياسى در دهه شصت و ایجاد شرایط کنونی جامعه ايران ناشی از فقر، بيكارى و مشكلات معيشتى دانستند.
حساب «توئیتر فارسی»، که مطالب كاربران ایرانی را در توئيتر رصد مى‌كند نوشته كه هشتگ «#روح_الشيطان» از صبح روز دوشنبه در صدر ترندهاى كاربران فارسی زبان قرار گرفته است.
برخى فعالان با منتشر كردن کلیپ‌ها و تصاویری، آیت‌الله خمینی را متهم کرده‌اند که شخصا دستور اعدام، شكنجه و حذف مخالفان سياسى را صادر كرده بود.
برخى ديگر ايدئولوژى نظام مبنى بر “صدور انقلاب” را عامل اصلى جنگ‌هاى فرقه‌اى و ادامه چهار دهه بى‌ثباتى و ناامنى در منطقه دانستند.
خمینی در پاریس
شماری از فعالان عكسى ار خانم اوریانا فالاچی، ژورنالیست، نویسنده و مصاحبه‌گر ایتالیایی را هنگام مصاحبه با خمينى منتشر کرده‌اند، او در آن مصاحبه که پس از انقلاب انجام شد از رهبر پیشین نظام در ایران پرسيده بود: «چرا آنچه در فرانسه می‌گفتید با آنچه در ایران انجام میدهد مغایرت دارد ؟! خمینی پاسخ داد: خدعه کردم …»
بسيارى ديگر عکس‌هايى از مقبره خمینی منتشر و آن را به کاخی مجلل تشبیه کرده‌ و نوشته‌‌اند که با وجود شعار کمک به مستضعفان براى اين مقبره ۱۷ میلیون دلار هزينه شده است.
همچنین یک عکس در توییتر از مراسم خاکسپاری رهبر پیشین ایران در ژوئن ۱۹۸۹ منتشر شده که نشان مى‌دهد طرفدارانش از شدت علاقه كفنش را براى تبرک پاره پاره كردند.
برخى فعالان ایرانی مخالف نظام، خمینی را ردیف ديكتاتورهاى قرن بیستم مانند هیتلر، موسولینی و فرانکو قرار داده و گفته‌اند که هدف عقیده ولايت فقيه، تشكيل دولت بزرگ اسلامی است که تفاوتی با ايده «داعش» كه خوانشی خونین و تصويرى خشن از اسلام ارائه می‌دهد ندارد.
از سوی دیگر هواداران خمینی او را منجی ایران از فقر، عقب‌ماندگی و دنباله‌روی از غرب قلمداد می‌کنند و می‌پندارند که ایران بهترین سیستم حکومتی را دارد و عادل‌ترین کشور جهان است.



تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر