۱۳۹۷ خرداد ۱۵, سه‌شنبه

اعتصاب کامیون‌داران رشت وارد پانزدهمین روز خود شد+ فیلم




اعتصاب کامیون‌داران رشت وارد پانزدهمین روز خود شد



مروزسه‌شنبه ۱۵ خرداد ۹۷ ساعت ۲٫۳۰ بامداد  خبر از ادامه اعتصاب کامیون‌داران رشت و همچنین رانندگان زحمتکش خودروهای سنگین در رشت رسید. رانندگان غیرتمند رشتی گفتند که به اعتصاب خود بی وقفه ادامه داده اند.
کامیون‌داران رشت با توقف خودورهای خود در منطقه سراوان (روستای سراوان از توابع بخش سنگر رشت) در ورودی به شهر رشت باعث ترافیک شدیدی شدند.
اعتصاب کامیون‌داران چگونه شروع شد؟
اعتصاب رانندگان کامیون و کامیون‌داران از روز اول خرداد ۹۷شروع شد.
اعتصاب از استانهای قزوین، لرستان، آذربایجان شرقی و مازندران شروع شد و به فاصله ۲روز به حدود ۷استان دیگر گسترش یافت و در هشتمین روز تمامی ۳۱استان کشور را در پهنه نزدیک به ۲۸۰شهر فراگرفت.
ستون فقرات اعتصاب را رانندگانی تشکیل می‌دهند که مالک کامیون خود بوده و اصطلاحا به آنها «خود راننده» گفته می‌شود یعنی کسانی که یک کامیون برای خود خریده و رانندگی آن را هم خودشان به‌عهده‌ دارند. سایر رانندگانی که از طریق کامیونهای اجاره‌یی معیشت خود را تأمین می‌کنند قشر دیگر شرکت کننده در این اعتصاب هستند.
و اما خواسته های عمومی کامیون‌داران و رانندگان باری کشور چیست؟
با بررسی های میدانی و صحبت با کامیون‌داران و رانندگان ، مطالبات عمومی و مشترک رانندگان در سراسر کشور بقرار زیر است:‌
لازم به ذکر است این ده مورد خواسته های مشترک بین تمام کامیون‌داران و رانندگان کشور هستند و در هر شهرستان خواسته هایی منحصر به خودشان نیز دارند !
۱-تعیین کرایه پایه برای کل کشور بر مبنای تن بر کیلومتر به تفکیک بارگیر
در بسیاری از نقاط کشور خصوصا مسیرهای برگشت به سمت بنادر کرایه به حدی پایبن است که حتی یک چهارم هزینه ها را تامین نمی کند بنابر این نیاز ضروری است تا نرخ پایه حمل در قالب تن بر کیلومتر سراسر کشور مشخص شود و این کار هر ساله با توجه به میزان مصرف و قیمت نهاده های اولیه حمل و نقل از جمله سوخت، لاستیک، حقوق راننده، بیمه ها، استهلاک سرمایه، سود منطقی سرمایه گذاری، عمر مفید و…… تکرار شود .



تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر