۱۳۹۷ فروردین ۱۹, یکشنبه

تظاهرات مردم و کشاورزان اصفهان با شعار کشاورز می میرد صدقه نمی پذیرد




تظاهرات مردم و کشاورزان اصفهان با شعار کشاورز می میرد صدقه نمی پذیرد


 روز شنبه ۱۸ فروردین ۹۷، جمعیت انبوهی از مردم و کشاورزان اصفهان در ادامه اعتراضات خود در پل خواجو دست به تجمع زدند. معترضان سپس در مقابل سازمان آب منطقه یی اصفهان گرد آمده و با شعارهايی مانند كشاورز مي‌ميرد صدقه نمي‌پذيرد؛ورزنه ورزنه حمايتت مي‌كنيم؛: دست به اعتراض زدند.
 روز شنبه ۱۸ فروردین ۹۷، جمعیت انبوهی از مردم و کشاورزان اصفهان در ادامه اعتراضات خود در پل خواجو دست به تجمع زدند. معترضان سپس در مقابل سازمان آب منطقه یی اصفهان گرد آمده و با شعارهايی مانند آب زاینده رود حق مسلم ماست؛ ناله این کشاورز ناله زنده رود است؛ عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، زندگی کشاورز روی هواست امروز؛ كشاورز مي‌ميرد صدقه نمي‌پذيرد؛ورزنه ورزنه حمايتت مي‌كنيم؛: دست به اعتراض زدند.
نیروهای سرکوبگر با حمله به معترضان که شمار زيادي از افراد سالخورده در ميان آنها به چشم مي‌خورد، آنها را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. نیروی انتظامی با بلندگو کشاورزان به جان آمده را تهدید می کرد كه با تمسخر و شعارهاي دروغگو دروغگو؛ نیروی انتظامی خجالت، خجالت كشاورزان مواجه شد.
جمعه ۱۷ فروردین نیز کشاورزان ورزنه در پنجاهمین روز اعتراضات خود؛ با به صف کردن تراکتورهایشان در ورودی شهر به خودداری حکومت از حق‌آبه آنان و به نابودی کشاندن کشاورزی این منطقه، که تنها راه تأمين زندگي آنها است؛ دست به اعتراض زدند.
کشاورزان تهیدست شهرهای شرق استان اصفهان طی ۵۱ روز به اقدامهای اعتراضی مختلفی اعم از تجمع اعتراضی در ورزنه و به صف کردن تراکتورهایشان؛ تجمع در مقابل فرمانداری حکومت در اصفهان؛ تجمع و تظاهرات در پل خواجو و تظاهرات در خیابانهای مختلف شهر و درگیری با مزدوران حکومت و….دست زدند. در آخرين جمعه سال ۱۳۹۶ معترضان به نمايش جمعه رفتند و با پشت كردن به «آخوند»  نمازجمعه شعار مي‌دادند: «پشت به دشمن، رو به ميهن.»
 در جریان این اعتراضات شماری از معترضان بازداشت شدند که آزادی آنها از جمله خواست‌های معترضان است.

 
فراخوان یک کشاورز در تجمع روز شنبه کشاورزان اصفهانی
روز شنبه ۱۸ فروردین ۹۷ در جریان تجمع اعتراضی که کشاورزان در پل خواجو اصفهان برگزار کردند، یکی از کشاورزان تجمع بعدی را اعلام کرد: «صبح روز دوشنبه فلکه خراسگان ساعت : ۹ صبح با بیل هاتون بیاین ، کشاورز باید با بیلش بیاد»

ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر