۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

ایران - مناظره های انتخاباتی باعث ابروریزی رژیم ایران است





ایران - مناظره های انتخاباتی  باعث ابروریزی رژیم ایران است

نام رسانه: آمريكن تينكر

عنوان مقاله: مناظرات انتخابات باعث آبروريزي رژيم ايران است

به قلم شهريار كيا – سايت آمريكن تينكر
 می۲۰۱۷
به نظر ميرسد تا همين جا در دو مناظره اول رياست جمهوري ۲۰۱۷ كه در ۲۸ آوريل و ۶می برگزار شده جدالهايشديد دروني ميان مقامات رژيم ايران به سطح جديدي رسيده است. رئيس جمهور ايران حسن روحاني اظهارات تند خود را عليه باند خامنهاي تكرار كرد. اما، يك بررسي دقيق مناظرات بطور جد شرايط فاجعهبار درون رژيم ملايان را فاشميسازد.
در قدم اول مناظرات رو در رو منتفي شده و اقداماتي اتخاذ شد تا همه نوع مناظرات زنده را ملغي كنند. وزير كشور رحماني فضلي تا آنجا پيش رفت كه گفت، «امنيت ما مهمتر از انتخابات است».
اما با درك اينكه بايد روح جديدي به انتخابات تزريق شود و مردم را به شركت تشويق كنند، رژيم مجدداً پخش مناظرات را در دستور كار قرار داد. رهبر عالي علي خامنهاي خواهان شركت بالاي مردم در انتخابات شد و گفت «مهم نيست»افراد به چه كسي رأي ميدهند.
البته، با اشراف به ماهيت اين رژيم، نمي توان احتمال توافقات پشت صحنه را جهت ممنوع كردن ورود به برخي موضوعات در هنگام مناظرات را ناديده گرفت، از جمله:
-         سوابق جنايتكارانه ابراهيم رئيسي و بطور خاص نقش او در قتل عام بيش از ۳۰ هزار زنداني سياسي در سال۱۹۸۸.
-         پرونده دزديهاي برادر روحاني.
-         پروندههاي اختلاس شامل صدها ميليون دلار.
-         آبروريزي ساختمان پلاسكو براي شهردار تهران محمدباقر قاليباف كه اكنون يكي از كانديداها در اين انتخابات است.
روز قبل از مناظره اول، خامنهاي و ديگر مقامات ارشد رژيم به همه كانديداها هشدار دادند تا از ايجاد هرگونه شكافخودداري كننديك هشدار مشابه روزجمعه ۵ می، توسط موحدي كرماني، امام جمعه تهران و يكي از اعضاي باند خامنهاي، قبل از مناظره دوم تكرار شد و به همه كانديداها يادآوري كرد تا فقط به «مسائل رياست جمهوري» بپردازند.با وجود همه اين يادآوريها، كانديداها در اين رويارويي به قول معروف دستكشها را برداشته و آماده مشت زني شدند.
بحرانهاي داخلي ايران منعكسكننده مشكلات اجتماعي و اختلافات بيپايان ميان مردم ايران و رژيم حاكم استآنچهبراي خامنهاي و تماميت دستگاه ملايان نمك روي زخم است مسائل منطقهيي و بينالمللي است كه نسبت به چهار سالپيش بسيار اوج گرفته و باعث تأثيرات عمده در درون رژيم شدهانديكي از اين نتايج را در مناظره اول شاهد بوديم.
هاشميطبا، يكي از كانديداهاي رياست جمهوري در روز ۲۸ آوريل گفت، «آنهايي از ما كه در رون اين نظام هستيم وادعاي اپوزيسيون ميكنيم در واقع اين كار را جهت مشروع نمودن مواضع خودمان ميكنيم.»
اين بدين معني است كه رژيم به قدري منفور و نامشروع است كه همين افراد كه در جنايات چهاردهه گذشته آن شريك بودهاند اكنون مجبورند از آن فاصله بگيرندبراي كساني كه به دقت گوش ميكردند، در حين مناظرات هيچ اشارهيي بهخامنهاي يا بنيانگذار رژيم خميني نشد و كانديداها به خوبي ميدانستند اين دو شخص چقدر در ميان مردم منفور هستند.
معاون رئيس جمهوري اسحاق جهانگيري در مورد حمله به سفارت عربستان به قاليباف حمله كرد و نشان داد چقدر تهران در مسائل روابط بينالمللي دچار بحران بزرگي شده استجهانگيري تا آنجا پيش رفت كه قاليباف را متهم بهاستخدام اصليترين سازماندهنده اين حمله را به عنوان رئيس كارزار انتخاباتي خود كرد.
و اخيراً، حسين دهقان، وزير دفاع روحاني به اصطلاح «مدره»  عربستان را تهديد كرد دست به «اقدامات نا بخردانه» نزند، و گرنه «ما هيچ مكاني را» در داخل اين پادشاهي «دست نخورده نخواهيم گذاشت».
نگاهي به گذشته نشان ميدهد يك روند ادامهدار بعد از «انتخابات» رياست جمهوري ديده ميشودوقتي رفسنجاني اينمقام را در سال ۱۹۸۹ بعد از جنگ ايران و عراق بدست گرفت، پرچم «سازندگي» و «تعديل» را بالا برد تا سرمايهگذاران را به ايران جلب كند.
وقتي آن سناريو با شكست مواجه شد، محمد خاتمي در ۱۹۷۷ امور را بدست گرفت و مدعي «اصلاحات» شد. او هم به شدت شكست خورد و اكنون توسط همان رژيمي كه به آن خدمت كرد تحت بازداشت خانگي قرار گرفته است.
خامنهاي در سال ۲۰۰۵ رياست جمهوري را به محمود احمدينژاد داد تا آرزوهاي خود براي كسب سلاحهاي هستهييرا برآورده كنداپوزيسيون ايران شوراي ملي مقاومت ايران اما پيرامون تلاشهاي تهران براي بدست آوردن تسليحات هستهيي افشاگريهاي مهمي كرده و به اين كار ادامه ميدهد.
و در ۲۰۱۳ روحاني پرچم «مدراسيون» را بالا برد و همگي تحت دستورات خامنهاي بود تا فشارهاي بينالمللي را از روي رژيم رفع كند. مناظرات، اما، ممكن است نشاني از  پايان تاريخ مصرف او بوده باشند.
شكست رئيسي در ارائه تصويري قابل قبول از خود و از دست دادن فرصت براي حمله به رقبايش اين واقعيت را مهر كرد كه مناظرات تاكنون يك شكست جدي براي تماميت رژيم بودهانداين مسأله هم روشن شده كه رئيسي كانديداي خامنهاي است و اين واقعيت كه فردي كه حرف آخر را  درهمه امور امنيت ملي و مسائل خارجي ميزند هيچ گزينهييغير از قراردادن وزن خود پشت فردي كه در اين همه اعدام  نقش داشته ندارد علامت ديگري است كه خامنهاي با بن بست مواجه است.
تا آنجا كه به اين رژيم بر ميگردد، تفاوتي بين روحاني، رئيسي و قاليباف، يا هر كانديد ديگر كه اكنون در رقابت برايپست رئيس جمهوري حضور دارد وجود نداردنتيجه اين انتخابات قلابي هر چه كه باشد، اين رژيم به سرعت رو بهبحرانهاي بيسابقه و بسيار خطرناك ميرود.


 مطالب مارا  در وبلاک   های انجمن نجات  ایران وخط سرخ مقاومت 
 همچنین در توئیتر @bahareazadyدنبال کیند متشکریم 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر