۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

آفتابکاران،8،می،2016 : اخبارزندان ها و زندانیان سیاسی


افشین بایمانی: اعتصاب غذای 5روزه در حمایت و همبستگی از اعتصاب معلمان
كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 17ارديبهشت: من افشین بایمانی بعد از 16سال حبس و زندان با سختی های زندان و به خصوص اعتصاب غذا در زندان که تنها زمانی که انسان ها به بن بست می رسند و هیچ راهی جز صدمه زدن به خود و به خطر انداختن جانشان برای وضعیتشان ندارند، به خوبی آشنا هستم...
امروز هم بعد از این که شنیدم تعدادی از معلمان زحمتکش کشورمان از جمله آقایان بهشتی لنگرودی و عظیم زاده دست به اعتصاب غذا زده و در وضعیت وخیمی به سر می برند، وظیفه خود دانستم که برای اعلام حمایت و پشتیبانی از آنها و خواسته هایشان از آنجایی که خودم در شرایط جسمی و قلبی مناسبی نیستم، 5 روز را در حمایت از آنها، به اعتصاب غذای آنها بپیوندم تا شاید جهانیان خواسته های آنها را که حداقل خواسته و از جمله حداقل حقوق آنهاست بشنوند...
ضمن حمایت مجدد از خواسته های آنها حمایت و پشتیبانی از آنها را اعلام می کنم و می گویم... بر سر رژیمی که 37 سال با دجالیت صبح و شام شعار می دادند که معلمی شغل انبیاءاست حال به کجا رسیده که در چنین حکومتی معلمان زحمتکش برای کوچکترین خواسته خود باید زندانی شوند و در زندان هم برای حداقل حقوقشان دست به اعتصاب غذا بزنند و شرم بر آنها که این همه ظلم و ستم و جنایت را می بینند و با سکوتشان ظالمان را یاری می کنند.

افشین بایمانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)
17 اردیبهشت 95
مدیر زندان دستگرد مربی کاراته است که هر بار زندانیان را مصدوم میکند

چند خبر از زندان دستگرد اصفهان
بنا به گزارشات دریافتی روز چهارشنبه 15 اردیبهشت دو نفر در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند. یکی از اعدام شدگان عزت الله کیانی متهم به قتل و دیگری تبعه افغان بوده که اتهام وی مربوط به مواد مخدر بوده است.
بنا به گزارشات دریافتی از بند چهار زندان دستگرد کرم زاده مدیر این بند که در آن بیش از ششصد محکوم به اعدام زندانیند به بهانه ارتباط زندانیان از طریق موبایل با بیرون زندان حمله وحشیانه ای را صبح روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت به این بند ترتیب داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از زندانیان شد.
کرم زاده از شکنجه گران به نام زندان دستگرد است. نامبرده مربی کاراته و از کادر حفاظت زندان دستگرد است.
در اقدامی دیگر برای تحقیر هر چه بیشتر زندانیان دژخیمان رژیم در زندان دستگرد زندانیانی که از ملاقات بر میگردند را برهنه میکنند و با تمسخر و توهین با این زندانیان برخورد میکنند.
رژیم همچنین ضمن محدود کردن تماس زندانیان با خانواده ها در اقدامی ضدانسانی برای تضعیف روحیه خانواده ها از اپراتور تلفن زندان قبل از برقراری تماس زندانی اعلام میکند این تماس از زندان دستگرد اصفهان برقرار میشود. این اقدام باعث شده تا بسیاری از خانواده ها که نخواستند فرزندان خردسال از موضوع زندانی شدن والدینشان با خبر شوند بشدت مستأصل و درمانده شوند به گونه ای که بسیاری از خانواده ها از زندانی هایشان خواستند با منزل تماس نگیرند.

یاشار دارالشفا به مدت چهار روز آزاد است
یاشار دارالشفا زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین روز گذشته به مدت ۴ روز به مرخصی اعزام شد. یاشار دارالشفا در سال ۱۳۸۸ طی دو مرحله بازداشت از سوی وزارت اطلاعات در ماه های آبان و بهمن، در مجموع به مدت ۵۴ روز در بازداشت موقت در بندهای ۲۴۰ و ۳۵۰ به سر برد. این فعال چپ دانشجویی و دبیر اسبق تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه ببن المللی قزوین و فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد رشته برنامه ریزی اجتماعی و رفاه از دانشگاه تهران در مرداد ماه ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال و ۶ ماه کاهش پیدا کرد. یاشار دارالشفا در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم به بند ۳۵۰ زندان اوین وارد شد.



اعتصاب غذای زندانی سیاسی آرش مکری در زندان ارومیه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی آرش مکری دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز در زندان ارومیه هم‌چنان ادامه دارد.
وی در اعتراض به رفتار ضدانسانی در زندان از 24روز پیش اعتصاب‌غذا کرده است.
مأموران اطلاعات سپاه روز ششم اسفند ماه به منزل آرش مکری در مهاباد یورش برده و ضمن ضبط وسائلش او را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کرده بودند.
اعضای خانواده این زندانی سیاسی گفته‌اند تابه‌حال به آنها اجازه ملاقات داده نشده ولی مطلع شده‌اند که مدتها زیر شکنجه بوده، حالش خوب نیست و از 24روز پیش تا کنون اعتصاب‌غذا کرده است.
مأموران اطلاعات سپاه پیش از این نیز دوبار آرش مکری را احضار و او را به بهانه ارتباط با احزاب کردی مخالف رژیم مورد بازجویی قرار داده بودند.

سایت مجاهد 1395/2/18
فشار به زندانی سیاسی محمدعلی طاهری و اتهامات جدید علیه وی

دژخیمان خامنه‌ای به‌منظور فشار بر زندانی سیاسی محمدعلی طاهری، پس از بازجویی علاوه بر این‌که اتهام مفسد فی الارض را دوباره مطرح کرده‌اند، اتهام عضویت در گروه‌های سیاسی را نیز به اتهامهای او اضافه کرده‌اند.

آذردخت طاهری خواهر این زندانی سیاسی به این اتهامها اعتراض کرد و گفت:‌ ”ما اکنون بیش از هر زمان دیگر نگران هستیم. طبق گفته وکلایش ایشان باید آزاد می‌شد اما الآن اتهام جدید برای او ساخته‌اند و اصرار به بازداشت موقت دارند. ما واقعاً متوجه نیستیم با او چه مشکلی دارند. چرا پس از پنج سال حبس اتهامهای جدید برای او می‌تراشند و اصرار به اعدام او دارند“.

وی افزود: ”نگه داشتن او به این شکل غیرقانونی است و نقض فاحش حقوق‌بشر است. وکلای او به عدم آزادی او و تمدید بازداشتهای موقت او اعتراض کرده‌اند. … آقای طاهری حکم پنج سال حبسش روز ۱۸ بهمن ماه سال گذشته تمام شد، جریمه نقدی ۹۰۰ میلیون تومانی او هم پرداخت شده بود، حکم اعدامش هم توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود پس باید آزاد می‌شد اما به جای این‌که آزاد شود بازداشت موقت او مرتب تمدید می‌شود“..

بازداشت کاوه سهراب‌زاده برادر زندانی سیاسی افشین سهراب زاده
مأموران جنایتکار سپاه در کرمانشاه به‌منظور فشار بر زندانی ساسی افشین سهراب زاده، صبح امروز 18اردیبهشت 95 کاوه سهراب‌زاده برادر وی را هنگام خروج از منزل دستگیر کرده و با خود بردند.

به دنبال این دستگیری مادر کاوه و افشین سهراب‌زاده به اطلاعات سپاه مراجعه کرده و به دستگیری فرزندش اعتراض کرده است. دژخیمان سپاه به وی گفته‌اند چرا با رسانه‌های ضدانقلاب در مورد بیماری افشین صحبت کرده اید؟ مادر افشین نیز سؤال کرده شما «چرا نمی‌گذارید فرزند مبتلا به سرطان من درمان شودو»

لازم به یادی آوری است، افشین سهراب‌زاده از تاریخ 23فروردین با دوختن لبانش در اعتراض به جلوگیری از رسیدگیهای پزشکی اعتصاب‌غذا کرده است. دژخیمان خامنه‌ای از انتقال وی به بیمارستان با وجود وخامت حالش ممانعت به‌عمل می‌آورند.

بیشتر بخوانید
افشین سهراب‌زاده مبتلا به سرطان است و هم‌اکنون در زندان میناب در تبعید به‌سر می‌برد. این زندانی سیاسی به علت حاد شدن بیماریش در وضعیت خطرناکی به‌سر می‌برد. وزن این زندانی سیاسی که از سرطان روده و خونریزی شدید داخلی رنج می‌برد به ۴۰ کیلوگرم رسیده و به‌رغم تأکید پزشک زندان مبنی بر اعزام وی به بیمارستانی خارج از استان هرمزگان دادستان جنایتکار میناب و دژخیمان زندان از این کار ممانعت به‌عمل می‌آورند.

شایان ذکر است، چندی پیش سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده شد.
پیگیریهای خانواده سهراب‌زاده اوایل تابستان سال ۹۴ با پرداخت مبلغ ۴ میلیون تومان، این زندانی جهت درمان پزشکی به زندان اوین منتقل شده بود، پس از چند ماه و بدون هیچ رسیدگی پزشکی به وضعیت وی به علت بالا بودن هزینه درمان (حدود ۷۰ میلیون تومان) و عدم توانایی پرداخت این مبلغ توسط خانواده وی به زندان میناب بازگردانده شد، بازگرداندن این زندانی به محل سابق نیز برای خانواده‌اش مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه در پی آورد.

به گفته نزدیکان این زندانی، سهراب‌زاده در حین بازجویی توسط مأموران اطلاعات کامیاران مورد ضرب و شتم قرار گرفته که این ضرب و شتمها منجر به پارگی فتق و شکستگی بینی و مشکلاتی از ناحیه مثانه شده است، وی به این خاطر در دو دوره تقریباً ده روزه در بیمارستان سنندج بستری شد.
افشین سهراب‌زاده سال ۹۴ تحت عمل جراحی روده قرار گرفت، این عمل ناموفق عفونت منجر به خونریزی داخلی را برای وی در پی آورد.
سال ۹۳ خانواده وی اقدام به تودیع ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه جهت اعزام وی به مرخصی کردند که با عدم موافقت زندان میناب مواجه شد، آنها مجدداً در سال ۹۴ نیز جهت گرفتن مرخصی افشین سهراب‌زاده با گذاشتن سند درخواست مرخصی کردند که تا کنون با توجه به عدم موافقت مقامات زندان میناب، نتیجه‌یی در بر نداشته است.

لازم به یادآوری است با وجود هزینه‌های بالای درمان و دارو و ناتوانی خانواده‌ی افشین سهراب‌زاده در پرداخت هزینه‌ها، این زندانی به‌دلیل ضبط مدارک شناسایی‌اش در زمان بازداشت از داشتن بیمه نیز محروم مانده است.
افشین سهراب‌زاده متولد ۱۳۶۹ است وی در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ در نزدیکی سد گاوشان واقع در جاده سنندج-کامیاران در اتوبوس در حال حرکت به اتهام فرار از کشور توسط اداره اطلاعات کامیاران بازداشت شد.
گفتنی است که سهراب‌زاده بعد از اتمام بازجویی‌ها در اداره اطلاعات شهر کامیاران، به زندان مرکزی سنندج منتقل و پس از آن در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از «زندان مرکزی سنندج» به «زندان میناب» تبعید شد.
افشین سهراب‌زاده در یک دادگاه ۵ دقیقه‌یی در شعبه ۲ بیدادگاه سنندج به ریاست قاضی طیاری به اتهام محاربه، به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شده است. حکم وی توسط دیوان عالی کشور تأیید شد.

وبلاگ نه به زندان نه به اعدام_18اردیبهشت 95
جلوگیری از اعزام عبدالفتاح سلطانی به بیمارستان برای درمان
دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی می‌گوید که سلامتی پدرش با خطر جدی مواجه است اما مسئولان قضایی از اعزام او به بیمارستان جلوگیری می‌کنند. او امیدوار است که تا "دیر نشده" پدرش درمان شود.
وی می گوید: این چندمین بار است که در ماههای اخیر پدرم به دلیل درد در قفسه سینه و تپش قلب به بهداری زندان اوین منتقل می شود، اما متاسفانه تاکنون با درخواست های مادرم برای مرخصی درمانی یا انتقال پدرم به بیمارستان توجهی نشده است.
عبدالفتاح سلطانی به شدت لاغر شده، بدنش تحلیل رفته و بارها مجبور به مراجعه به بهداری زندان شده است.
خانم سلطانی پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود : به پدرش مرخصی نمی‌دهند چون راضی به توبه نشده است.
عبدالفتاح سلطانی که از ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ در زندان است تنها در دی ماه سال گذشته فرصت کرد که برای کمتر از یک ماه به مرخصی بیاید.او در سال ۱۳۹۲ نیز به دلیل بیماری گوارشی و قلبی برای ۴۱ روز در بیمارستان بستری شد اما قبل از بهبودی کامل مجددا به زندان برگردانده شد.
عبدالفتاح سلطانی دچار نوسان فشار خون، قلب درد، دیسک کمر و گردن و کاهش وزن شدید است.دستگاه قضایی ایران برای این وکیل دادگستری حکم ۱۸ سال زندان با تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت صادر کرد که در دادگاه تجدید نظر به ۱۳ سال حبس و دو سال محرومیت از وکالت کاهش پیدا کرد.

وضعیت خطرناک و وخامت حال زندانی سیاسی ” علیرضا گلی پور “در زندان اوین
سایت اتحادزندانیان سیاسي متعهد به سرنگونی — 18 اردیبهشت, 1395
علیرضا گلیپور زندانی سیاسی زندان اوین بر اثر عدم رسیدگی های ضروری به بیماریهایش با مشکلات فراوانی روبروست.وی بشدت و بدفعات در روز دچار خونریزی بینی و لرز می شود.

مقاومت سیستم دفاعی بدن وی تضعیف شده است. همچنین استفاده از داروهای ضد سرطان باعث کاهش وزن شدید ، ضعف بینایی وریزش موی سر شده است.پزشک زندان اعلام کرده که او نیاز به جراحی مجدد دارد .

ولی مسئولین و بازجویان زندان اوین از فرستادن این زندانی سیاسی به بیمارستان و محیطهای مناسب درمانی ممانعت بعمل می آورند.مصرف داروهای شیمى درمانی بایستى در بیمارستان و تحت نظر پزشکان متخصص صورت گیرد و نه زیر بازجویی و در وضعیت فشاروشکنجه و عدم دسترسی به امکانات اولیه حتی هواخوری زندان!

قابل ذکر است که تمامی هزینه های درمان و جراحی مورد نیاز او که بسیار سنگین است بر عهده خودش گذاشته شده و این درحالیست که اغلب مشکلات وی در زندان و زیر شکنجه برای او بوجود امده است.
همچنین بایستی گفت که در هنگام دستگیری تمامی حسابها ٫مدارک و اموال وی ضبط شده و هیچکدام از این مدارک آزاد نشده و به وی تحویل داده نمیشود که بتواند از آنها برای مخارج بیماری اش استفاده کند. به همین دلیل و با توجه به اینکه وی یک مادر بشدت بیمار دارد؛ تامین هزینه های درمانی برایش بسیار مشکل بوده و در ۴ سال اخیر این زندانی را دچار مشکلات عدیده ای کرده است.

علیرضا گلی پور دانشجوی مخابرات، کارمند وزارت ارتباطات و فناوری ٫عضو انجمن نخبگان و زندانی سیاسی بند ۷ زندان اوین از جمله زندانیانی است که علاوه بر دوران طولانی بازجویی و شکنجه در سلول های انفرادی، خانواده اش نیز تحت فشار و آزار واقع شده اند.
وی در تاریخ ٣٠ فروردین سال جاری بعد از ۴ سال بلاتکلیفی توسط قاضی صلواتی محاکمه شد. ولی هنوز رای صادره به وی ابلاغ نشده و بلاتکلیف و ممنوع الملاقات با خانواده و وکیل است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر