۱۳۹۴ آذر ۸, یکشنبه

همبستگی ملی،29،نوامبر،2015 : ایران - تجمعات، اعتراضات، اعتصاب زندانیان سیاسی

اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب در دومین روز اعتصاب غذای اعتراضی در اوین 


روز یکشنبه 8 اذر زندانی سیاسی اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب که به حمایت از زندانیان در حال اعتصاب در بند 8 اوین و سایر زندانها و در اعتراض به بازداشتهای روز شنبه 30 آبان اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است، دومین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر گذاشت. وی هم اکنون در بند هشت ز ندان اوین محبوس است.
دومین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند


روز یکشنبه 8 آذر، زندانی سیاسی آقای ابوالقاسم فولادوند محبوس درزندان گوهردشت کرج که دراعتراض به دستگیری خانواده زندانیان سیاسی متحصن و همبستگی سایرزندانیان سیاسی درحال اعتصاب، اقدام به اعتصاب غذا نموده است، دومین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر میگذارد.
پنجمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی علی معزی

زندانی سیاسی علی معزی روز یکشنبه 8 آذر پنجمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود را در زندان اوین ادامه داد. وی در اعتراض به بازداشت خانواده های زندانیان سیاسی که در تجمع اعتراضی مقابل اوین در روز 30 آبان صورت گرفت، و همچنین همراهی با اعتصاب غذای هم بندی خود امید علی شناس اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است.وضعیت جسمی وی طی روزهای شنبه و یکشنبه بحرانی شد، او هم اکنون دچار سرگیجه، افت شدید فشار خون گردیده است
زندانی سیاسی علی معزی از رفتن به بیدادگاه آخوندی امتناع کرد.
مأموران وزارت اطلاعات در زندان اوین که قصد به سکوت کشاندن و تحت فشار گذاشتن زندانی سیاسی علی معزی را دارند، روز یکشنبه به وی ابلاغ کردند که بایستی به دادگاه برود، آنان از این زندانی خواسته بودند که لباس زندان پوشیده و به همراه مأموران به بیدادگاه انقلاب واقع در مجموعه دادسرای اوین برود، زندانی سیاسی علی معزی از پوشیدن لباس زندان خودداری کرده و گفته است که من دادگاهی را به رسمیت نمیشناسم و نمیخواهم در اینگونه بیدادگاهها شرکت کنم. مأموران به وی گفته اند که ما همین موضوع را برایت صورتجلسه کرده و بعنوان پرونده گزارش میکنیم. قاضی جلاد مقیسه که در بیدادگاه قبلی با عدم پاسخگویی به سوآلاتش از طرف علی معزی مواجه شده بود، به وی گفته است که اینقدر تو را به دادگاه می آوریم و می بریم که خسته شده و حرف بزنی!
نهمین روز اعتصاب غذای امید علی شناس در زندان اوین

زندانی سیاسی امید علی شناس، روز یکشنبه 8 آذر نهمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود را در رابطه بازداشت مادر و جمع دیگری از اعضای خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین ادامه میدهد.هم اکنون مادر امید علی شناس، خانم سیمین عیوض زاده نیز در زندان قرچک ورامین در حال اعتصاب غذاست.
تجمع اعتراضی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک
 در تاریخ شنبه 7 آذر دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در اعتراض به طرح کمک پرستاری یکساله و همچنین آیین نامه ظرفیت بیمارستانهای خصوصی و دولتی در تربیت پرستار در محوطه این دانشگاه دست به یک تجمع اعتراضی زدند این تجمع از ساعت 10 تا 12 ادامه داشت.
درگیری و اعتراض مردم علیه گشت ارشاد و آزادی دو دختر جوان در محدود صادقیه تهران
صبح روز یکشنبه 8 آذر، ساعت 10 در محدوده خیابان ستارخان و در نزدیکی میدان صادقیه تهران، حضور گشت ارشاد و مزاحمت آن ها برای نوامیس مردم، موجب درگیری و مقابله مردم با آن ها شد بنا به گفته شاهد عینی، مأمورین که به چند دختر جوان ایراد گرفته بودند و قصد دستگیری آن ها را داشتند، با اعتراض چند تن از خانم ها و در ادامه با اعتراض سایر مردم حاضر در محدوده روبرو شدند به نوعی که دور تا دور آن ها را مردم تشکیل داده بودند و در محاصره مردم بودند...
در پی ادامه قلدری و اجبار مأمورین یگان امنیت اخلاقی(ارشاد) برای دستگیری دخترها، مردم با افزایش اعتراض و جدا کردن دختران از مأمورین که فقط یک مأمور خانم بهمراه داشتند، آن ها را ناچار به عقب نشینی و رها کردن دخترها کرده و تا دور شدن دخترها از آن محدوده، با مأمورین درباره این اقدامات منفی پلیس سخن می گفتند.
گفتنی است که بنا به گفته شاهد عینی و به نقل از مأموران ارشاد، این طرح به تازگی و مجدداً استارت خورده و فقط در برخی نقاط اجرا می شود.
مقابله کسبه حسن آباد تهران با مأموران شهرداری
صبح روز یکشنبه 8 آذر، در پی حضور مجدد مأموران شهرداری تهران برای جلوگیری از سد معبر کسبه راسته میز و صندلی فروشان حسن آباد تهران، کسبه به نشانه اعتراض و در اقدامی مقابله گرایانه با ماموران سد معبرشهرداری، اجناس اضافه مغازه ها را به مقابل مغازه ها منتقل کردند.

اعتصاب کارکنان کارخانه تولید مواد شیمیایی در شهرک صنعتی اشتهارد کرج
صبح روز یکشنبه 8 آذر از ابتدای صبح و شروع کاری کارخانه، کارگران و کارکنان کارخانه تولید مواد شیمیایی نساجی (راک شیمی) واقع در شهرک صنعتی اشتهارد کرج، به دلیل پرداخت معوقاتشان، دست به اعتصاب زدند...
 پس از گذشت حدود یک ساعت از این اعتصاب، نماینده مدیریت کارخانه، با وعده های پرداخت معوقات به کارگران و مطرح کردن موضوع مشکلات مالی کارخانه و خریداران و طرف قراردادهای کارخانه در اقتصاد خراب ایران، کارگران را آرام کرده و آن ها را راضی به ادامه فعالیت کرد...
بنا به گفته یکی از کارکنان این کارخانه، حدود 6 ماه حقوق معوقه برای این کارگران وجود دارد که 3 ماه از آن مربوط به سال 93 می باشد و حقوق ماه پیش کارکنان این کارخانه نیز پرداخت نشده است...
گفتنی است که اعتصاب در این کارخانه در ساعت 10 و پس از گذشت 2 ساعت، پایان یافته و با وعده های تیم مدیریت مبنی بر پرداخت معوقات بصورت قسط، فعالیت در کارخانه از سر گرفته شده است.

تجمع اعتراضی گروهی ازپرسنل شهرداری منطقه حسن آباد درسنندج
صبح روز یکشنبه 8 آذر تعدادی ازپرسنل شهرداری منطقه حسن آباد در سنندج دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق اضافه کاری آبان ماه درمحل شهرداری منطقه واقع درخیابان امام شافعی سنندج تجمع کرده وخواهان رسیدگی به شکایات ودریافت حقوق ومزایای عقب افتاده شدند.

تجمع اعتراضی تعدادی ازپرسنل شرکت پیمانکاری آرمان پیشتازدرکرمانشاه
صبح روز یکشنبه 7 آذر تعدادی ازپرسنل شرکت آرمان پیشتاز کرمانشاه که پیمانکاراداره پست وتلگراف رژیم هست دراعتراض به پایین بودن سطح حقوق ومزایادرمحل دفتراین شرکت واقع درخیابان جلیلیان تجمع کرده وخواهان رسیدگی به وضعیت خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازدانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی سهند غرب درکرمانشاه
صبح روز یکشنبه 8 آذرماه حدود 30 نفر ازدانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی سهند غرب درکرمانشاه،دراعتراض به نامناسب بودن وضعیت خوابگاه وسردی هوادرشب وهمچنین نامناسب بودن کیفیت غذای سلف سرویس درمحل دفتراموررفاهی این داشنگاه واقع درخیابان مصوری تجمع کرده وخواهان رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

اعتراض علیه دستگیری یک دختر در شیراز
روز یکشنبه 8 آذردر مقابل مجتمع زیتون شیراز مامورین گشت ارشاد اقدام به دستگیری چند دختر به بهانه بدحجابی کردند. این اقدام مورد اعتراض دختران و همچنین تعدادی از مردم منجمله مادر یکی از آن دختران که همراه آنها بود قرار گرفت.

تشنج و افت فشار پوریا ابراهیمی در اثر اعتصاب غذا
«پوریا ابراهیمی» زندانی سیاسی محبوس در زندن «اوین»، پس از گذشت سه روز از اعتصاب غذای اعتراضی، عصر شنبه ۷ آذرماه، دچار تشنج و افت فشار شده و به بهداری این زندان منتقل شد...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر