۱۳۹۷ مهر ۳, سه‌شنبه

مروری بر روزنامه های رژیم سه شنبه 3 مهر ماه



مروری بر روزنامه های رژیم سه شنبه 3 مهر ماه 
وزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه سوم مهر ماه هم‌چنان خبر اعتصاب سراسری کامیون‌داران را سانسور کرده‌اند. روزنامه‌های حکومتی همچنین برخلاف گذشته موضوع گران شدن دلار را به صفحات اول نیاورده‌اند. و مهم‌ترین تیترهای خود را به سفر روحانی، دعواهای باندی حول اف.ای.تی.اف و اوضاع و احوال اقتصادی اختصاص داده‌اند.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای در مورد مواضع روحانی در نیویورک با لحن هشداری برخورد کرده‌اند.
کیهان خامنه‌ای نوشته است: «آقای روحانی! محکم باشید ملت ایران از آمریکا طلبکار است» و در ادامه موقعیت مقاومت ایران را به روحانی خاطرنشان کرده و با سوزوگداز نوشته است« لازم به ذکر است که در روزهای گذشته در اقدامی مسبوق به سابقه در آستانه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل، نشست (سازمان مجاهدین) با حضور مقامات آمریکایی از جمله «رودی جولیانی» در نیویورک برگزار شد».
سیاست روز هم در سرمقاله‌اش با طرح این سؤال که «چرا لحن ها تغییر کرده» پاسخ می‌دهد« مروری بر رفتارهای این کشورها می‌تواند پاسخگوی این سؤال باشد که آیا این تغییر رفتار واقعی است یا نمایشی ساختگی و موقت؟ هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی تلاش آمریکا برای تغییر نظام در ایران را رد می‌کند که رودی جولیانی، وکیل و مشاور ترامپ، در گردهمایی (گروه مجاهدین خلق) در هتل «شرایتون» شهر نیویورک آمریکا، مدعی شد تحریم‌های آمریکا می‌تواند منجر به تغییر حکومت در ایران شود». سیاست روز در ادامه افزوده است « این سؤال مطرح است که اگر آمریکا به‌دنبال براندازی نیست چگونه است که جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ در نشست (مجاهدین) حضور یافته و از حاکمیت آنان بر ایران می‌گوید».
کیهان خامنه‌ای هم در یادداشت روز خود ناخواسته به انزوای رژیم و اعتلای مقاومت ایران اذعان کرده و نوشته است« وقاحت به حدی رسیده که دولت فرانسه با دستاویز قرار دادن (سازمان مجاهدین خلق) می‌گوید سفیر جدید به تهران معرفی نمی‌کند و سفارت در سطح کاردار اداره خواهد شد. به یاد بیاورید امتیازاتی را که با وجود کارشکنی فرانسه در مذاکرات برجام، به آنها داده شد».

چراغ سبزهای روحانی برای مذاکره با آمریکا در زیر دود و دمهای معمولش را روزنامه‌های هر دو باند انعکاس داده‌اند.
ایران، ارگان دولت روحانی نوشته است: « روحانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا تمایل دارید تحت هر شرایطی با ترامپ دیدار کنید، گفت: «دیدار خود به تنهایی موضوعیت ندارد، چرا که دیدار زمانی انجام می‌شود که ما امید داریم اختلافات کمتر شده و به نکات مثبتی دست خواهیم یافت. اما اگر روزی ببینیم آمریکا صادقانه به‌دنبال بازسازی روابط است، آن زمان تصمیم خواهیم گرفت و فضای تازه‌یی خواهیم داشت».
اف.ای.تی.اف موضوع کشمکش روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.
کیهان خامنه‌ای با درج مطلبی از ابراهیم کارخانه‌ای، که قریب یک ماه قبل در سرمقاله روزنامه حمایت وابسته به قضاییه آخوندی آمده بود، در سی محور پیامدهای منفی پذیرش اف.ای.تی.اف برای نظام را برشمرده است.

در مقابل روزنامه حکومتی اعتماد از تقلای علی لاریجانی و باند روحانی برای به تصویب رساندن این لایحه خبر داده‌اند:
اعتماد تیتر زده است: «لاریجانی برای تصویب لوایح ۴گانه با اصول‌گرایان مجلس تشکیل جلسه داد
اجماع نسبی برای تصویب FATF» و در ادامه نوشته است«علیرضا رحیمی، عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت
در یک توییت از برگزاری جلسه‌یی با محوریت FATF و با حضور برخی وزرای دولت، نمایندگانی از شورای نگهبان و سپاه و رؤسای فراکسیونهای امید و مستقلین خبر داده بود. جلسه‌یی که به‌ دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شده بود»، در ادامه این مطلب به‌نقل از فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در مورد این جلسه آمده است:« اقدامی مثبت و اثربخش در تسهیل مسیر تصویب ۳لایحه باقی‌مانده از لوایح چهارگانه و در نهایت پیوستن به FATF بوده است».

اذعان به وضعیت اقتصادی در روزنامه‌های هر دو باند به‌صورت کلی‌گویی و بدون ذکر جزییات دیده می‌شود:
ابتکار نوشته است« نمی‌توان کتمان کرد که امروز اقتصاد ایران دچار بحران است. با هر کلام و عمل و البته بی‌عملی سیاستمداران، قیمت ارز و طلا، رکوردهای جدیدتری را لمس می‌کنند».
و جوان از باند خامنه‌ای نوشته است« اقتصاد کشور این روز‌ها شرایط خاصی را پشت سر می‌گذارد؛ شرایطی که همگان آن را جنگ اقتصادی تعبیر کرده‌اند. از یک‌سو کشور مجدداً با تحریم‌های سختی روبه‌رو شده و از سوی دیگر فضای اقتصاد داخلی به‌دلیل سوء‌ مدیریتها با چالشهای جدی دست و پنجه نرم می‌کند؛ چالشهایی که تأثیر مستقیمی بر حوزه معیشتی مردم گذاشته است».



مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر