۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

پژواک ایران زمین،27،نوامبر،2015 : نامه بیش از۴۰۰ تن از خانواده های ساکنان لیبرتی به دبیر کل سازمان ملل متحد

آقای دبيركل عزیر :
ما تعدادی از خانواده های ساکنان كمپ لیبرتی درعراق پناهندگان ايراني عضو سازمان مجاهدين خلق ايرانهستیم
 که مقیم کشورهای اروپایی و امریکایی میباشیم و بخصوص پس از حمله مرگبار موشکی ۲۹ اکتبر که به کشته شدن ۲۴ تن از آنان منجر شد ، بسیار نگران جان فرزندانمان می باشیم.
بسياري از ما قبل در فاصله 2003 تا 2009 كه حفاظت اشرف دست دولت آمريكا بود، به اشرف رفته و آزادانه با فرزندانمان ديدار كرده و هر مدتي كه مايل بوديم در آنجا مانديم اما از سال ۲۰۰۹  که دولت آمريكا بطور غير قانوني حفاظت فرزندان ما را به دولت مالكي كه دست نشانده رژيم ايران بود منتقل كرد، برغم این که بارها از سفارتخانه های عراق درکشورهایی که ساکن آن هستیم درخواست ویزا برای دیدار فرزندانمان را کرده ایم، دولت عراق از دادن ویزا به ما خود داری کرده است. درحالی که فرزندان ما حفاظت شده و مشمول کنوانسیون چهارم ژنو هستند. همه آنها توسط كميساريا مورد مصاحبه قرار گرفته اند و پناهنده محسوب ميشوند.
پس از انتقال فرزندانمان ازاشرف به لیبرتی قراربود لیبرتی یک کمپ ترانزیت باشد و در عرض چند ماه آنها از عراق به کشورهای ثالت منتقل شوند ، اما واقعيت اين است كه سه سال و نيم از آن تاريخ مي گذرد ولي فرزندان  ما همچنان در ليبرتي و تحت شديدترين فشارها هستند آنها باز اسكان نشده اند و در عين حال دولت عراق اين كمپ را بصورت زنداني براي آنها در آورده است.
این درحالی است که وزارت اطلاعات ملایان مستمرا گروههاي از عوامل خود را به اسم خانواده روانه عراق و ليبرتي ميكند و هيچ مشكلي هم براي دريافت ويزا براي آنها ندارد. ماموريت اين افراد كه وزارت اطلاعات همه هزینه سفر واقامت آنها در عراق را تامين ميكند شکنجه روانی فرزندان ماست. حمله ۲۹ اکتبر یک بار دیگر نشان داده است که این گونه اقدامات مقدمه و زمینه سازی برای براه انداختن يك حمام خون ديگر در ليبرتي  میباشد.
سالهاي 2010 و 2011 نيز مزدوران رژيم تحت نام خانواده  ساکنان حدود 23ماه در كنار اشرف مستقر و بافحاشي و تهديد با  320بلندگو به طور شبانه روزي به شكنجه رواني ساكنان مشغول بودند. عوامل وزارت اطلاعات در جلو اشرف ازطرق بلندگو فریاد میزدند «اشرف را به خاک و خون میکشیم و تک به تک شما را اعدام میکنیم و .....».
متاسفانه در لیبرتی ابتدایی ترین حقوق فرزندان ما نقض میشود بیش از ۶ سال است که آنها در اشرف و ليبرتي دریک محاصره ظالمانه پزشکی و دارویی و غذایی به درخواست ملاهای حاکم برایران قراردارند، ازداشتن وکیل محروم میباشند . طی 6 حمله مرگبار به آنها حدود 120 تن كشته و در اثر محاصره پزشكي 27 تن جان باخته اند.
ما ازشما درخواست میکنیم به هر طریق ممکن بر دولت عراق فشار بیاورید تا به درخواست ویزای ما برای ملاقات با فرزندانمان در لیبرتی جواب مثبت داده تا بتوانيم بعد از سالها موفق به دیدار فرزندانمان بشویم .
دولت عراق و نخست وزير عبادي و دولت امريكا و ملل متحد بايد ضمن احترام به حقوق ساكنان ليبرتي و تامين حفاظت آنها، از نزديك شدن ماموران ايران به اين كمپ جلوگيري كنند.
امضاها
رو نوشت به
-آنتونيوگوترس كميسر عالي پناهندگان ملل متحد
-زيد الحسين كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد
-آمباسادور مك گرگ
-آمباسادور استوارت جونز
-يان كوبيس نماينده ويژه ملل متحد در عراق
-آقاي والكر تورك معاون كميسر عالي پناهندگان ملل متحد
-آقاي جاناتان واينر

-آقاي گدو نماينده كميسارياي عالي پناهندگان در عراق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر