۱۳۹۷ بهمن ۶, شنبه

آخوند کاظم صدیقی با اشاره به FATF : می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند و از روی قانونی که خودمان امضاء می‌کنیم، ما را متهم کنند



آخوند کاظم صدیقی با اشاره به FATF : می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند و از روی قانونی که خودمان امضاء می‌کنیم، ما را متهم کنند



خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اصرار «برخی مسئولان» ایرانی برای برجام نتیجه‌ آن را گران شدن گوشت تا ۱۰۰ هزار تومان دانست و اعلام داد که اگر FATF (کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی) توسط ایران پذیرفته شود تضمینی وجود ندارد که وسیله‌ای برای تحریم‌های محکم‌تر و فشارهای بیشتر بر ایران نشود.
بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، جمعه ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹، کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران گفت: «نمی‌دانم چه سر و رازی در رها نکردن FATF (کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی) وجود دارد! ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و در جنگ مسئله استتار یکی از مسائل مهمی است که در هر جبهه‌ای که تاکتیک وجود نداشته باشد و دشمن دست طرف مقابل را بخواند شکست قطعی است».
وی در ادامه‌ بیان‌ کرد: «این که ما در این جریان جهانی حضور یابیم و عده ای که با آنها هماهنگ هستند برای ما نسخه بپیچند، خلاف استقلال فرهنگی ما است. ما باید به آنها برنامه و فرهنگ دهیم نه این که بنشینیم و آنها به قیمت ذلت ما را در این گردانه قرار دهند.»
صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: «دشمن می‌خواهد در جنگ اقتصادی مجاری و مخارج ما را رصد کند تا ببیند ما از چه مجاری درآمد داریم و با چه کسانی ارتباط داریم و در دنیا چه کسانی با ما مراودات اقتصادی دارند تا ما را خلع سلاح کنند و با قانونی که امضا می‌کنیم ما را متهم کنند. امروز در جریان خاتم که در پارس جنوبی کارهای بزرگی کردند، آلمان سوالاتی را کرده است. اگر ما در جریان FATF (کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی) باشیم قانونا ملزم به پاسخگویی می شویم. عاقل سر خود را در اختیار دشمن قرار نمی‌دهد».
وی در ادامه بیان‌ کرد: «مسئولانی که آن قدر در برجام اصرار داشتند مگر نمی بینند که نتیجه‌ آن گوشت ۱۰۰ هزار تومانی است. چه تضمینی وجود دارد که اگر FATF (کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی) را امضا کردیم چوب‌های محکم‌تری نخوریم. این وسیله‌ای برای تحریم‌های محکم‌تر و فشارهای بیشتر بر ما می‌شود».
وی در پایان صحبت‌های خود در نماز جمعه‌ تهران گفت‌: «همه می‌دانیم که دنیا با ما در حال جنگیدن هستند و امروز می‌خواهند ما را به میدان بازی ببرند و با دست خودمان ما را از بین ببرند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که همیشه مواضع انقلابی را از خود نشان داده‌اند و سایر اعضای مجمع و با توجه به این کهFATF (کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی) در دو کمیسیون مطرح شده و با اتفاق آرا رد شده است، امیدواریم تصمیم عاقلانه‌ای درباره آن بگیرند».
گفتنی است که FATF عنوانی اختصاری برای «گروه ویژه اقدام مالی»، نهادی بین‌المللی و بین‌دولتی است که از ۱۹۸۹ با تمرکز بر اقدامات بانکی و مبارزه با پولشویی تاسیس شد و از سال ۲۰۰۱ مبارزه با تامین مالی تروریسم هم به حوزه فعالیت‌های این گروه افزوده شد.
«گروه ویژه اقدام مالی»، FATF، حدود یک سال پیش جهت خارج کردن ایران از لیست سیاه خود، ۴۰ توصیه‌ و راهکار به منظور ایجاد شفافیت و اصلاحات نظام بانکی به ایران ارایه داده بود و دولت ایران نیز در این مدت با تهیه لوایحی معروف به لوایح چهار‌گانه شامل «پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی» موسوم به «پالرمو»، «اصلاح قانون پولشویی»، «اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» و لایحه «پیوستن دولت ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» یا همان «CFT» تلاش کرد تا اصلاحات توصیه شده را انجام دهد. این عناوین جهت اصلاحاتی ضروری در نظام بانکی ایران که حتی به اعتراف مخالفان FATF، اعمال آن برای نجات نظام بانکی این کشور از بحران‌های فراوان و عمیقی که درگیرش است، اقدامی ناگزیر است. با همه اینها مخالفان برجام، برای مخالفت با این لایحه نیز بار دیگر به صف شدند.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر