۱۳۹۷ بهمن ۶, شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی –شنبه ۶بهمن ۹۷




مروری بر رسانه‌های حکومتی –شنبه ۶بهمن ۹۷
روزنامه‌های حکومتی امروز ششم بهمن مهم‌ترین عنوانهای خود را به صف‌بندی برای رد یا تصویب لوایح مربوط به FATF اختصاص داده‌اند. روزنامه‌های باند خامنه‌ای در وحشت از تصویب احتمالی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت بسیج گسترده‌یی کرده و بیشترین مطالب خود را در حمله به باند رقیب و تأکید بر ضرورت رد این لوایح اختصاص داده‌اند. روزنامه‌های باند رقیب هم متقابلاً پاسخ داده‌اند. در کنار این موضوع، ابراز نگرانی از وضعیت ونزوئلا در روزنامه‌های باند روحانی و هشدار نسبت به پیآمد اوضاع وخامت‌بار اقتصادی دیده می‌شود. اذعان به مذاکرات پنهان بر سر موشکی هم در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
کیهان خامنه‌ای در حمله به باند رقیب بر سر لوایح چهارگانه ۶مقاله دارد که در یکی از آنها نوشته است:
کیهان: موج مخالفت عمومی با تصویب لوایح خودتحریمی FATF این روزها به نهضتی فراگیر تبدیل شده است؛ از تجمعات مردمی در شهرهای مختلف تا نامه‌های هشدارآمیز جنبش دانشجویی به مسئولان. منشأ این جوش و خروش‌ها، مخاطرات و مهلکه‌ها و مخمصه‌هایی است که این لوایح برای کشور به همراه خواهند داشت؛ آن هم در یک کلام نشانه‌گیری امنیت ملی و زدن چوب حراج به آن است؛ به‌ویژه در شرایطی که دست‌اندر کاران پخت و پز کنوانسیونهای بین‌المللی بر تصویب و اجرای توصیه‌ها و لوایح FATF در کشور اصرار دارند و آن را علناً اعلام کرده‌اند.
کیهان خامنه‌ای در مطلب دیگری با حمله به سفیر پیشین رژیم در آلمان نوشته است:« اظهارات سفیر بازنشسته ایران در آلمان، زدن دیپلمات بازداشت شده کشور مان از پشت است و بوی خیانت می‌دهد» و سپس افزوده است:« به‌نظر می‌رسد علی ماجدی سرنخ مهمی درباره شبکه نفوذی و وطن‌فروش (و دیپلمات‌فروش) در وزارت‌خارجه به دست داده که نباید به‌سادگی از آن گذشت».
ایران ارگان دولت روحانی به اظهارات آخوند صدیقی در مورد برجام و FATF پاسخ داده و نوشته است: « چگونه به خود اجازه می‌دهند که تریبونهای رسمی را به بلند‌گویی علیه نهاد دولت تبدیل کنند؟» و افزوده است: « اکنون وضعیت ونزوئلا پیش چشم همه است. تقریباًً در میان اهل نظر و کارشناسان اقتصادی نوعی اتفاق‌نظر وجود دارد که اگر سیاست‌های دولت مورد حمایت این آقایان ادامه پیدا می‌کرد، تورم چند هزار درصدی نیز ایران را چون ونزوئلا در بر می‌گرفت و خیلی زودتر از ونزوئلا به وضعیت فلاکت‌بار آن کشور دچار می‌شدیم».

ابراز وحشت از وقایع ونزوئلا در مطالب دیگر روزنامه‌های حکومتی دیده می‌شود:
جمهوری اسلامی نوشته است: «برای لحظه‌ای تصور کنیم که این شیوه از رفتار سیاسی این کشورها بدعتی شود که در سایر کشورها نیز با همین الگوی رفتاری، مخالفان بخواهند قدرت سیاسی را به دست بگیرند«.
ایران هم نوشته است: «بدعت بسیار خطرناکی را گذاشتند که اگر جامعه بین‌الملل واکنش مناسبی نشان ندهد این بدعت خطرناک می‌تواند به دیگر کشورها هم سرایت کند»

در روزنامه‌های هر دو باند حاکم تأیید مذاکرات پنهانی بر سر موشکی با اروپا دیده می‌شود:
وطن امروز با تیتر «مذاکرات پنهان بر سر موشکی؟!» نوشته است: « در بیانیه‌یی که وزارت‌خارجه فرانسه دیروز جمعه منتشر کرده، ادعا شده این کشور مذاکراتی را با ایران بر سر برنامه موشکی تهران آغاز کرده است. لحن این بیانیه به‌گونه‌یی است که گویا مذاکرات موشکی به‌تازگی انجام شده و حالا فرانسه آن را علنی کرده است!» و سپس افزوده است:« اساساً مذاکره با اروپایی‌ها درباره برنامه دفاع موشکی بلاوجه و خارج از منافع و مصالح نظام است. حالا با اظهارات وزیر خارجه فرانسه اما گویا این خط قرمز برجسته نقض شده است».
روزنامه‌های جمهوری اسلامی و ایران بدون توضیح نوشته‌اند: «ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: اگر چه مذاکرات دشواری را با ایران آغاز کرده‌ایم. اما اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، تحریم‌های بسیار سخت و فراگیری را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهیم کرد».

هشدارهای اقتصادی اجتماعی موضوع دیگر روزنامه‌های امروز حکومتی است:
آرمان: «اگر آثار عملی این سردرگمی و انفعال (در راه‌حل اقتصادی) در زندگی روزمره مردم و فعالیت‌های تولیدکنندگان ظاهر شود، می‌تواند تبدیل به یک تهدید برای امنیت ملی باشد».
جمهوری اسلامی: «زنهار که اگر بی‌توجهی به این قشر ادامه یابد و شما حضرات به راه خودتان ادامه بدهید، آنها راهشان را از شما جدا می‌کنند».



مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر