۱۳۹۷ دی ۲۵, سه‌شنبه

انعکاس اخبار کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز و حمایت از آنها در رسانه‌های خارجی



انعکاس اخبار کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز و حمایت از آنها در رسانه‌های خارجی


سایت «قبل از اخبار» آمریکا  و «بوک‌سی» کانادا  در روزهای ۲۳ و ۲۴ دی ۹۷ گزارشاتی را پیرامون اعتصابات، دستگیری و آزادی کارگران نیشکر هفت‌تپه و کارگران گروه ملی فولاد اهواز، درج کرده و از آنها حمایت کردند.
قبل از اخبار آمریکا با عنوان «اعتراضات کارگران به ایجاد امید در مردم خدمت می‌کند»نوشت: «کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه در روز پنج شنبه ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ در محل کارخانه تجمع کردند  و تاکید کردند که اعتصابات خود را تا زمانی که همکاران بازداشتی شان آزاد نشوند و دستمزد آنها پرداخت نشود ادامه خواهند داد.
کارخانه نیشکر هفت‌تپه واقع در شهر شوش، در استان خوزستان است  این کارخانه بزرگترین کارخانه نیشکر ایران است و هزاران کارگر در خوزستان دراین کارخانه کار می‌کنند.
لازم به ذکر است که کارگران نیشکر هفت‌تپه در ماه نوامبر یک ماه اعتصاب کردند و خواستار پرداخت حقوق خود و حذف صاحبان خصوصی این شرکت شدند.
در پروسه این اعتراضات، کارگران نیشکر هفت‌تپه حمایت و احترام بسیاری از جوامع و بخش های مختلف جامعه ایران و حمایت های بین المللی زیادی کسب کردند منجمله حمایت کنفدراسیون اتحادیه های کارگری اتحادیه ایفا (ITUC با ۲۷ میلیون عضو)، کنگره اتحادیه کارگری (TUS) ، اتحادیه استارت کار (سوئیس)، اتحادیه جهانی صنعتی (سوئیس)، کارگران صنعتی جهان (IWW-انگلستان)، اتحادیه های کارگری ایتالیا، CGIL، CISL، UIL و اتحادیه حمل و نقل جاده ای (URTU-England).
اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه همچنین  به تظاهرات کارگران فولاد اهواز که به دلایل مشابه اعتصاب کردند کمک کرد.
رژیم ایران که از اعتصاب کارگران و گسترش آن به سایر نقاط وحشت دارد به همین دلیل  تعداد زیادی از  معترضان را دستگیر و به زندان انداخت…»
بوک‌سی نیز در این باره نوشت: «…اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان کارگران که توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران دستگیر و زندانی شده است، اخیرا گزارش مفصلی درباره شکنجه‌هایی که او در طول زندان در معرض آن قرار داشت، را منتشر کرد.
فرزانه  زیلابی، وکیلش در مصاحبه‌ای با یک سایت ایرانی  گفت: «پس از شکنجه، فشار علیه اسماعیل بخشی افزایش یافت، و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد موکل من تحت فشار است و رژیم فشاری  روانی  علیه او برای انکار شکنجه بوجود آورده است .»
علی نجاتی، فعال حقوق بشر ایران که در ۲۹ نوامبر بازداشت شد. اخیرا به «بر هم زدن نظم عمومی» علیه دولت ایران محکوم شده است.
خانواده علی نجاتی که از وی بازدید کرده بودند گفتند که او بسیار لاغر شده است و علیرغم بیماری جدی قلبی، در بخش شلوغ زندان شوش در استان جنوبی خوزستان نگهداری می شود.
وی در طول بازجوئی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و بدون هر گونه ملاحظه‌ای برای سالخوردگی و سلامتش، به عنوان یک نتیجه به بیمارستان منتقل شد.
یک منبع گفت: «آقای. نجاتی از یک وضعیت قلب رنج می‌برد و محیط بسته و فضای شلوغ از جمله سیگار برای سلامتی بسیار خطرناک است.»
وی افزود که مقامات زندان او را در محیطی بسته نگه داشته‌اند، با وجود این واقعیت که طبق قانون، او باید به یک زندان کمتر شلوغ منتقل شود.
رژیم ایران به اقدامات مشابه علیه کارگران فولاد اهواز اقدام کرده است.
در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ دست کم ۵۱ کارگر دستگیر شدند، رژیم کارگران را  طی یورش در نیمه شب، از خانه‌هایشان بیرون  کشید، اما کارگران اعتصاب خود را ادامه دادند.
کارگران نقش مهمی در مقابله با رژیم و ایجاد امید در جامعه ایران می‌کنند.»


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر