۱۳۹۷ مهر ۲۶, پنجشنبه

نیاز سریع زندانی سیاسی آرش صادقی به شیمی درمانی و کارشکنی عوامل زندان رجایی‌شهر کرج



نیاز سریع زندانی سیاسی آرش صادقی به شیمی درمانی و کارشکنی عوامل زندان رجایی‌شهر کرج

زندانی سیاسی آرش صادقی، که در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است نیاز سریع به شیمی درمانی دارد. اما عوامل و کارگزاران حکومت در این زندان در روند درمانی وی کارشکنی می‌کنند.
از چندی پیش مشخص شد که زندانی سیاسی آرش صادقی به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندرو سارکوم مبتلا شده است.
وی با تاخیر بسیار مورد عمل جراحی جهت خارج کردن تومور از ناحیه دست راست قرار گرفت ولی به دلیل تعجیل مسئولین زندان برای بازگرداندن او به زندان درمان این زندانی نیمه تمام ماند.
به دلیل درمان نیمه کاره دست وی از ناحیه جراحی شده به شدت عفونت کرده است.
در روز شنبه ۲۱ مهر ۹۷ این زندانی برای انجام آزمایشات به بیمارستان خمینی اعزام شد، آرش صادقی طی این اعزام و در محل بیمارستان مورد ضرب و شتم ماموران همراه قرار گرفت، ماموران بصورت عمدی به محل جراحی شده زندانی سیاسی آرش صادقی در ناحیه دست راست که دجار عفونت نیز است ضرباتی زده‌اند که باعث تورم و خون مردگی مضاعف شده است.
زندانی سیاسی آرش صادقی در ۲۱ شهریور ۹۷ تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی تنها سه روز پس از عمل جراحی و علیرغم نظر پزشک بر لزوم تحت نظر ماندن، وی به زندان بازگردانده شد.
دست راست زندانی سیاسی آرش صادقی که محل جراحی بود به دلیل بازگشت زودهنگام به زندان دچار عفونت شدیدی شد اما به دستور رستمی، دادیار ناظر بر زندان بیش از دو هفته از اعزام مجدد او به بیمارستان خمینی جلوگیری شد.
زندانی سیاسی آرش صادقی با تاخیر بسیار و چند بار اعزام بی فایده که منجر به دیدن تیم پزشکی نشده بود سرانجام در تاریخ ۲۱ مهر ۹۷ برای اعزام به بیمارستان از بند خود فراخوانده شد.
در طی روال اداری انتقال، مقصود زلفعلی، فرمانده یگان حفاظت زندان به زندانی سیاسی آرش صادقی گفته است که به دستور دادستانی تمام زندانیان سیاسی برای اعزام به بیمارستان باید لباس زندان بپوشند که این امر با مخالفت زندانی سیاسی آرش صادقی و درگیری لفظی بین وی و زلفعلی مواجه شد، به دلیل همین اعتراض زندانی سیاسی آرش صادقی علیرغم بیماری از ساعت هفت تا ده و نیم صبح در سرما نگه داشته شد.
پس از اعزام این زندانی به بیمارستان چند تن از پرسنل که لباس پزشک بر تن داشتند، از دور به زندانی سیاسی آرش صادقی سلام کرده و آقای صادقی نیز در پاسخ برایشان دست تکان داده است. ماموران به این بهانه اقدام به توهین به آرش کرده و دست چپش را پیچانده و در همان حال دستبند او را محکم‌تر کردند. همچنین با مشت به بازوی راست ایشان که به تازگی عمل شده است، ضرباتی زدند.
این اقدام با اعتراض پزشکان و پرسنل بیمارستان مواجه شده اما ماموران امنیتی با بیان اینکه «این زندانی امنیتی است» و «این رفتار عین دستور رییس زندان است» این اقدام را توجیه کردند.
طی این اعزام پزشک بیمارستان گفته است آرش صادقی باید شیمی درمانی شود اما یکی از شرایط شیمی درمانی وجود آرامش و نبود استرس و محیط حاشیه ساز است، علیرغم لزوم وجود آرامش در تمامی زمانهای حضور در بیمارستان آرش دستبند و حتی پابند داشته و از طرفی مامورین بصورت مرتب درگیریهایی با زندانی یا سایر بیماران در این محل بوجود آورده‌اند و حتی به درخواست ها اعتراض های پرستاران و پزشکان نیز توجهی نکرده‌اند که موجب افزایش استرس بیمار شده است.
از طرف دیگر مسئولان زندان از اعزام مرتب و سروقت او به بیمارستان هم جلوگیری می‌کنند آنطور که علیرغم عفونت شدید و متورم شدن دست در سه هفته اخیر به بیمارستان اعزامش نکردند، لذا پزشک گفته شیمی درمانی فقط باید بیرون از زندان انجام بشه و در این شرایط هیچ تاثیری نداره.
پس از بازگشت آرش صادقی به زندان، رییس بهداری به دلیل دیدن خون‌مردگی و متورم شدن دست این زندانی ناشی از ضرب و شتم مامورین، اقدام به عکس‌برداری از دست وی کرد اما تا کنون با گذشت بیش از پنج روز از بازگشت وی به زندان و علیرغم تشکیل پرونده در بهداری هیچ‌گونه رسیدگی به این زندانی نشده است.
از سوی دیگر با توجه به نظر پزشک بیمارستان در خصوص شیمی درمانی، آرش صادقی روز یکشنبه به دستور دادستانی به پزشکی قانونی اعزام شد و اگر چه به گفته پزشکی قانونی، زندان هیچ نسخه‌ای از پرونده وی را به آنجا ارسال نکرده بود اما پس از صحبت و معاینه چشمی، پزشکی قانونی نیز تایید کرد که شیمی درمانی باید خارج از زندان و با اعطای مرخصی درمانی طولانی مدت انجام شود.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#

سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر