۱۳۹۷ مرداد ۱۸, پنجشنبه

هشدار اتاق بازرگانی آلمان درباره عقب‌نشینی کامل اقتصاد این کشور از تجارت با ایران







هشدار اتاق بازرگانی آلمان درباره عقب‌نشینی کامل اقتصاد این کشور از تجارت با ایران

ـ اتاق بازرگانی آلمان با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های آلمانی از ترس تحریم‌های آمریکا از تجارت با ایران عقب‌نشینی می‌کنند خواستار راه‌حل به‌موقعی برای این مسئله شد.روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان در مطلبی نوشت: موضع سخت آمریکا در قبال ایران به‌صورت روزافزون به معضلی برای شرکت‌های آلمانی در مناسبات تجاری با ایران و مسئله‌ای برای اقتصاد آلمان تبدیل می‌شود."فولکر ترایر"، مدیر تجارت خارجی اتاق بازرگانی آلمان (DIHK) در این باره در مصاحبه‌ای با یک رسانه آلمانی اظهار داشت که در پنج‌ماهه اول سال 2018 صادرات آلمان حدود 4 درصد کاهش داشته و این روند همچنان ادامه دارد، این در حالی است که در سال 2017 میزان صادرات آلمان حدود 16 درصد افزایش داشته است. . . .90 روز بعد هم در ماه نوامبر تحریم‌های دیگری علیه ایران اعمال می‌شود که با کمک آن واردات نفتی دیگر کشورها از ایران به صفر کاهش می‌یابد. هم‌زمان آمریکا می‌خواهد پرداخت های بین المللی به ایران را متوقف کند.مدیر تجارت خارجی اتاق بازرگانی آلمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که حتی شرکت‌هایی که مستقیماً تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده قرار نگرفته‌اند از جمله شرکت‌هایی که مبادلات تجاری با آمریکا نداشته و یا در زمینه مراقبت‌های بهداشتی فعال هستند هم اخیراً قادر به یافتن بانک‌هایی نیستند تا مبادلات تجاری خود با ایران را از طریق آن انجام دهند. اگر یک راه‌حل به‌موقع برای این اوضاع در نظر گرفته نشود این نگرانی وجود دارد که تجارت با ایران کاملاً متوقف شده و اقتصاد آلمان کاملاً از عرصه تجارت با تهران عقب‌نشینی کند.

دويچه وله فارسي

دایملر، غول خودرو سازی آلمان، همکاری با ایران خودرو را متوقف کرد ـ در راستای اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا، خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرد فعالیت‌هایش در ایران را متوقف می‌کند. دایملر می‌گوید تحولات سیاسی ایران را به دقت دنبال خواهد کرد.خودروسازی دایملر آلمان روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ( ۷ اوت) اعلام کرد در واکنش به اجرایی شدن تحریم‌های ایالت متحده آمریکا علیه تهران، برنامه‌هایی را متوقف می‌کند که برای گسترش همکاری با ایران در نظر داشت.این شرکت خودروسازی در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «در راستای تحریم‌های اعلام شده، ما فعالیت‌هایمان در ایران را که اخیرا محدود هم شده بودند، متوقف کردیم.دایملر در بیانیه روز سه‌شنبه افزود که هیچ یک از فعالیت‌هایش در زمینه خود‌روسازی و کامیون‌سازی را شروع نکرده است.نه تولید کامیون نه سواری/ بنز از ایران رفت/ شرکت خودروسازی«دایملر» آلمان: توقف فعالیت در ایران به خاطر تحریم ها دایملر» در بیانیه‌ای که به «رویترز» داده گفت: ما هم اکنون هم فعالیت‌هایمان را در ایران در راستای اجرای تحریم‌ها متوقف کرده‌ایم.

دويچه وله فارسي

"شرکت‌های آلمانی هنوز به ادامه همکاری با ایران امیدوارند" ـ داوود نظیری‌زاده، مدیر نمایندگی وزارت اقتصاد راینلند-فالتس آلمان در ایران است و در گفت‌وگو با دویچه‌وله می‌گوید حمایت اروپا از همکاری‌های تجاری با ایران بیشتر جنبه نمادین دارد اما برای شرکت‌های فعال در ایران دلگرم کننده است.نشست بازرگانان آلمانی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران ـ سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷اتاق بازرگانی آلمان نشستی را به منظور بررسی‌ راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ادامه تجارت شرکت‌های آلمانی در ایران برگزار می‌کند.به گزارش فارس به نقل از «پالتیکو»، «تجارت آلمان در ایران – میان تحریم‌ها و ایمن کردن بازار» عنوان سمیناری است که به همت لابی اتاق بازرگانی آلمان در بن قرار است در تاریخ ۵ سپتامبر برگزار شود. بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این سمینار، تلاش برای حفظ فعالیت‌های تجاری شرکت‌های آلمانی در ایران عنوان شده است. در این سمینار قرار است پاسخ برای سوالاتی چون «چطور می‌شود راه‌های کنترل صادرات را مدیریت کرد» و «چطور می‌توان سیستم پرداخت قابل اعتمادی را راه‌اندازی کرد» مورد بحث و بررسی قرار گیرد. علاوه بر این، در این سمینار یک پنل کارشناسی با حضور یکی از سفرای سابق آلمان و همچنین نمایندگان شرکت حقوقی «دنتونز» برگزار می‌شود تا راهکارهایی برای دور زدن موانع ناشی از تحریم‌های آمریکا در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شود.

#قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر