۱۳۹۷ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

به دلیل تحریم‌های آمریکا صندوق سرمایه گذاری بریتانیا«کرکوس» از ایران رفت





به دلیل تحریم‌های آمریکا  صندوق  سرمایه گذاری بریتانیا«کرکوس» از ایران رفت


صندوق سرمایه‌گذاری بریتانیایی کرکوس سه‌شنبه ۱۴ اوت اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا، از پروژه خود برای ساخت نیروگاه برق خورشیدی در ایران به ارزش نیم میلیون یورو، صرفنظر می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیه‌گو پیازی مدیر کل صندوق سرمایه‎‌گذاری کورکس در این باره گفت: «در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تصمیم گرفتیم همه فعالیت‌هایمان را در ایران متوقف
کنیم. پروژه ما برای ساخت نیروگاه برق ۶۰۰ مگاواتی از آن جمله است. تحولات را از نزدیک دنبال خواهیم کرد».
این شرکت قرار بود سرمایه پروژه را از شرکت‌های سرمایه‌گذار خصوصی و یک صندوق سرمایه‌گذاری بریتانیایی جذب کند و سه سال پس از عقد قرارداد، پروژه را تحویل دهد.
مدیر عامل این شرکت نگفت که از بابت خروج از پروژه دچار زیان شده است یا نه.
ایران بعد از لغو تحریم‌های هسته‌ای در سال ۹۴ اعلام کرد که در نظر دارد تا پنج سال آینده پنج هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر (نیروگاه‌های بادی و خورشیدی) تولید کند.
رویترز با استناد به گزارش‌های وزارت نیرو ایران نوشته است که تا ماه ژوئن امسال ۲۵۰ شرکت خارجی برای تولید ۴۰۰۰ مگاوات برق از نیروگاه‌های منابع تجدیدپذیر با ایران قرارداد امضا کرده بودند که ۶۰۲ مگاوات آن نصب شده است.
قرار بود این پروژه، به ساخت یکی از بزرگترین نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی در جهان بیانجامید و به ایران در دست‌یابی به دورنمای تکیه به انرژی تجدید پذیر، کمک کند.
انرژی نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی، از لحاط توئری، مساوی نصف انرژی یک نیروگاه هسته‌ای است.
کرکوس، شرکت سرمایه‌گذاری متخصص در زمینه انرژی است.
خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) به از سرگیری تحریم‌های واشینگتن علیه این کشور انجامید. از این رو بسیاری از شرکت‌های بین‎‌المللی برای در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا، با بازار ایران بدرود گفتند.


#قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر