۱۳۹۷ تیر ۱۸, دوشنبه

بحران بی آبی و بیکاری جوانان شهرهای استان بوشهر و مهاجرت روستائیان به شهر ها




بحران بی آبی و بیکاری جوانان شهرهای استان بوشهر و مهاجرت روستائیان به شهر ها



بحران بی آبی و بیکاری جوانان شهرهای استان بوشهر و مهاجرت روستائیان به شهر ها  و اعتراف عضو شورای شهر در مصاحبه با یک خبرگزاری حکومتی به وضعیت بحرانی استان.
روز شنبه ۱۶ تیر ۹۷ علی‌اکبر فاطمی یک عضو شورای استان بوشهر در مصاحبه با یک خبرگزاری حکومتی به وضعیت بحرانی آب و بیکاری در استان بوشهر در این حکومت اعتراف کرد و گفت:
« براساس آخرین آمار بیش از ۷۰درصد جوانان این استان از مشکل بیکاری رنج می‌برند. به طور مثال برای استخدام یک راننده لودر در شهرستان کوچک کاکی حدود ۴۰نفر متقاضی با تحصیلات متوسطه و بالا داشتیم، حال اگر چنین درخواستی در سطح استان انجام شود قطعا حدود ۲هزار مراجعه کننده خواهد داشت».
این عضوشورای شهر طی مصاحبه خود در زمینه بحران آب گفت :«…آب شهرستان دشتستان و دیگر شهرستان‌های استان بوشهر با مشکلات زیادی روبرو است به طور مثال برخی از روستاها هر سه روز یکبار و برخی دیگر هر ۱۰روز یکبار با تانکر آبرسانی می‌شوند . مردم برای حل مشکل در محل فرمانداری و شرکت آبفا تجمع هم کردند ولی تاکنون رسیدگی نشده است».
وی همچنین در زمینه مهاجرت از روستاها به شهرها به دلیل فقر و تنگدستی و نبود پایین‌ترین امکانات زیرساختی که دراین حکومت به مردم تحمیل شده است اعتراف کرد و گفت:«در چهار سال اخیر مهاجرت از روستاها به شهرها افزایش داشته است. بیکاری، کمبود امکانات بهداشتی، رفاهی، آموزشی و تفریحی از مهم ترین دلایل مهاجرت مردم به شهرهای دیگر استان و حتی استان‌های دیگر است. بیشتر مردم استان با شغل‌هایی مانند مغازه‌داری و انجام کارهای فنی امرار معاش می‌کنند در صورتی که حرفه اصلی مردم کشاورزی و صیادی است».
علی‌اکبر فاطمی در ارتباط با نابودی کشاورزی در ایران گفت:« به دلیل استفاده کشاورزان از برخی سموم و کودهای شیمیایی بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عراق محصولات ما را خریداری نمی کنند به همین دلیل کشاورزان متحمل ضررهای بسیاری می شوند زیرا مردم این منطقه کاملا وابسته به شغل کشاورزی هستند و نمی‌توانند شغل دیگری داشته باشند».
این عضو شورای حکومتی شهر بوشهر در پایان گفتگویش به چگونگی از بین رفتن صیادی در کشور به خاطر واگذاری صیادی به شرکت‌ها و کشورهای دیگر اعتراف کرد و گفت:« اوضاع صیادی در استان هم ا‌صلا خوب نیست، متاسفانه دولت به یک سری شرکت‌های دریانوردی چین مجوز صید در خلیج فارس داده‌است که آنها نیز به وسیله دستگاه‌های پیشرفته در این دریا صید می‌کنند این صید که ترال نام دارد نه تنها ماهی ها را بلکه تمامی آبزیان کف دریا را از بین می‌برد به شکلی که چیزی برای تولید نسل آینده این آبزیان باقی نمی‌گذارد. صیادان بومی هم از این وضعیت ناراضی‌اند و تاکنون نیز بارها نارضایتی شان را اعلام کردند ولی تاکنون اتفاقی(برای برطرف شدن این وضعیت) نیفتاده است».
البته وضعیت فقط به استان بوشهر برنمیگردد بلکه طی ۴ دهه حکومت سلطنت ولایت فقیه اکثر استانهای کشور وبطور خاص استانهای جنوبی دچار چنین مشکلاتی هستند .بطوری که آب که حیاتی ترین عنصر برای زندگی روزانه مردم است امروزه درصدر مشکلات مردم میباشد. براساس اعترافات رسانه های حکومتی ، بحران آب در سراسر کشور ازچالش های اصلی میباشد . از جمله :
در سیستان و بلوچستان، چهار هزار روستای آن با بحران کم آبی مواجه هستند در بوشهر، و کرمانشاه و جای جای میهن مردم با کمبود آب مواجه بوده و اعتراضات خود را ابراز کرده اند از جمله :
۳۳۴شهر با جمعیت ۳۵میلیون نفر امسال در وضعیت تنش آبی قرار دارند و این به معنی این اینکه تقریبا نیمی از مردم ایران در بحران بی آبی گرفتار هستند.
یا حاجی، عضو مجلس حکومت در ۱۹ فروردین ۹۷ اعلام کرد: «پنج میلیون نفردر اصفهان از مردادماه آب خوردن ندارند.الان پنج میلیون نفر جمعیت… از مرداد ماه به بعد آب خوردن تو استان اصفهان ندارند… همین امروز خدا شاهده ازشهرهای ما تماس داشتند دولت آباد, شابروباد, دستگرد و بقیه شهرها كه آب خوردن كم شده آب چاه بی كیفیت رو رو شبكه دارند می‌گذارند… با پنج میلیون نفر تشنه چگونه بایستی براشون اقدام كرد یك وضعیت اضطراری هست.» [رادیو فرهنگ ۱۹فروردین۹۷]
احمد حمزه، دیگر عضو مجلس حکومت در ۱۹ فروردین ۹۷ اعلام کرد: «بحران آب آشامیدنی در کرمان حل نشود مردم به خیابانها می‌ریزند.
واین ها واقعیت هایی است که روزانه با اعتراضات مردم درخیابانها وهرروز هم دریک گوشه ی از کشور دیده میشود که نتیجه حاکمیت سلطنت ولایت فقیه است و تا زمانی که پاشنه برهمین منوال بچرخد هیچ تغییری حاصل نخواهد شد . اما شرایط داخلی ، منطقه ای وبین المللی نشان میدهد که این حاکمیت دورانش بسر آمده و دوری نیست که این وطن ازدست شان آزاد میشود .

تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر