۱۳۹۷ فروردین ۲۰, دوشنبه

وضعیت وخیم کار و اشتغال در کرمانشاه ۶ماه پس‌از زلزله‌این که هستی مردم محروم آن منطقه را نابود ساخت





وضعیت وخیم کار و اشتغال در کرمانشاه ۶ماه پس‌از زلزله‌این که هستی مردم محروم آن منطقه را نابود ساخت

 
وضعیت کار، شش ماه پس از زلزله کرمانشاه آن‌چنان وخامت بار است که حتی رسانه‌های حکومتی از آن به عنوان چوب حراج بر سر نیروی کار و آشفته‌بازار و استثمار کارگران یاد کرده‌اند.
یک روزنامه حکومتی نوشت: در بیکارترین استان کشور کارگران و آنهایی که جویای کارند حال و روز خوشی ندارند و شرایط نامناسب کاری این استان حکایت از استثمار کارگران در این آشفته‌بازار دارد. کافی است سری به صفحه نیازمندی‌های روزنامه‌های کرمانشاه بزنید تا ببینید چگونه چوب حراج بر سر نیروی کار می‌زنند، با آگهی‌هایی که بوی استثمار می‌دهد. «به یک خانم جهت انجام امور دفتری، تمام‌وقت با حقوق ماهانه ۳۰۰ هزار تومان نیازمندیم»؛ دستمزد ۳۰۰ هزار تومانی با هیچ حساب و کتابی نمی‌خواند، آن هم روزانه با بیش از ۹ ساعت کار. حال در این آشفته‌بازار اگر کارفرما کمی منصف باشد شاید تا ۵۰۰ هزار تومان هم با کارگرش کنار بیاید.
یک شهروند کرمانشاهی که به یکی از مراکز کاریابی مراجعه کرده بود می‌گوید: متاسفانه در کرمانشاه به دلیل وجود تعداد زیاد بیکاران اغلب کارفرمایان برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود دستمزدهای بسیار پایینی را پیشنهاد می‌دهند. اغلب جاهایی که برای کار مراجعه می‌کنم حتی حاضر به بیمه نیروها نیستند و پیشنهادهای کاری هم ماهانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است!
این وضعیت اعتراض جوانان این شهر را برانگیخته است. یک جوان در یک اقدام نمادین در اعتراض به بیکاری در اداره کار رژیم در کرمانشاه را گل باران کرد.

ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر