۱۳۹۶ خرداد ۱۵, دوشنبه

جدال بولدوزرها و زندگان ۶۷


جدال بولدوزرها و زندگان ۶۷





جدال بولدوزرها و زندگان ۶۷


جوشش خون‌های ۶۷
جنگ قدرت در انتخابات ریاست جمهوری ولایت فقیه، پیامد‌های فراوانی برای حکومت در برداشت. خامنه‌ای در بیرون کشیدن رئیسی از صندوق شکست خورد، روحانی حیله گرانه از نفرت مردم از رئیسی به خاطر قتل عام ۶۷ سوء استفاده کرد و با تاختن به او در همدان سعی کرد یک بخش از جامعه را به سوی خود بکشاند. مردم در صحنه فریاد می‌زدند: «یک هفته دو هفته، قاتل شصت و هفته». اشاره این شعار به ابراهیم رئیسی بود که در تابستان ۶۷ همراه با پور محمدی وزیر دادگستری! روحانی و دو تن دیگر، هزاران هزار از جوانان میهن را، ظرف مدت چند هفته به جوخه‌های اعدام و تیرباران سپردند.
قتل عام ۶۷ در میان بهت و ناباوری و سانسور کامل رسانه‌ای سپری شد. پیکرهای اعدام شدگان شبانه و در حمایت اسکورت نیروهای امنیتی در شهرها و مناطق مختلف کشور در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شد. خاوران غمگین و تبدار تجسم این گورهای جمعی است. سال ۶۷ و آن جنایت سبعانه گذشت. مادران داغدار بر جنازه‌های فرزندان خود که نمی‌دانستند در کدامین خاک دفن شده‌اند گریستند اما خون‌های قتل عام شدگان ۶۷ مانند هر خون بی گناه دیگری جوشان و زنده ماند.
خون کشتگان ۶۷ بار دیگر در تابستان ۹۵ به جوشش در آمد. احمد منتظری فرزند آقای منتظری، در مرداد ۹۵ فایلی منتشر کرد که در آن چیز‌های زیادی از پرده بیرون افتاد؛ «بزرگترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده... و تاریخ ما را محکوم می‌کنه، به‌دست شما انجام شده، و شما را در آینده جز جنایتکاران تو تاریخ می‌نویسند... مردم از ولایت فقیه چندششون می‌شه... ۵۰ سال دیگه در مورد آقای خمینی قضاوت نکنند بگند آقای خمینی چهره خونریز سفاکی بوده.» این جملات بخشی از سخنان آقای منتظری بود که خطاب به رئیسی و دیگر جلادان همکارش گفته شد. اما گویا تاریخ عادل تر از آن است که منتظری فکر می‌کرد. تاریخ برای ۵۰ سال بعد منتظر نماند.
وقتی جامعه فرصتی برای نفس کشیدن پیدا می‌کند شعار می‌دهد: «یک هفته دو هفته قاتل شصت و هفته». بهار ۹۶ شروع توفانی بود که آغاز پایان ولایت فقیه را نوید می‌دهد. ولایت فقیه اما در برابر این توفان، می‌خواهد چاره‌جویی کند. خامنه‌ای خوب می‌داند که ایستادگی در برابر توفان، بیشتر او را خرد خواهد کرد. خامنه‌ای اما چاره‌ای دیگر ندارد. بعد از تمام شدن نمایش باید چاره‌ای اندیشه شود. تابستان در راه است. تابستان ۶۷ دارد توسط مردم بازخوانی می‌شود و خامنه‌ای مجبور است آثار جرم را تا هر میزان که می‌تواند از بین ببرد.
چاره بیچاره
۱۱ خرداد۹۶ خامنه‌ای برای پوشاندن جنایات نظام در قتل‌عام ۶۷ در مشهد، اقدام به‌عملیات مهندسی و استفاده از تراکتور و غلطک و ماشین‌آلات برای پوشاندن محل مزار اعدام شدگان در بهشت رضای مشهد کرد. عوامل حکومت در محل مزار در دو کانکس که در امتداد هم قرار گرفته شبانه روز حضور دارند و مشغول تخریب محل هستند. در محوطه ۲تراکتور و یک دستگاه ماشین غلطک هم مشاهده شده است. این اقدام زمینه‌ساز تخریب چند نقطه دیگر در مزار بهشت رضا در مشهد می‌باشد. در بهشت رضا تاکنون علاوه بر این قطعه سه محل دیگر هم شناسایی شده که محل دفن قتل عام شدگان ۶۷ می‌باشد.
 ۱۱ خرداد۹۶ در اهواز، یک گور جمعی مربوط به اعدام شدگان قتل‌عام سال۶۷  به دست عوامل خامنه‌ای در حال تخریب و محو شدن است. این محل که توسط خانواده اعدام شدگان قتل‌عام ۶۷ شناسایی و افشا شده بود، در نزدیکی گورستان بهشت آباد اهواز قرار دارد. حکومت قصد دارد با توسعه یک طرح ساختمان سازی آثار باقیمانده از گورستان را از بین ببرد و این محل را به یک منطقه مسکونی تبدیل کند.
اطلاعیه عفو بین الملل
سازمان عفو بین‌الملل بلافاصله در روز ۱۱خرداد در سایت رسمی خود این اخبار را درج و آن را تایید کرد در این گزارش از جمله آمده است: «یک سند تصویری که توسط عفو بین‌الملل بررسی شده نشان می‌دهد که بولدوزرها روی یک پروژه ساختمانی درست در کنار این گورجمعی در اهواز کار می‌کنند و توده‌یی از مصالح و زباله‌های ساختمانی در اطراف این گورجمعی دیده می‌شود. خانواده قربانیان از طریق کارگران ساختمانی دریافته‌اند که طرح این است که بلوکهای سیمانی در این گورجمعی صاف شده و یک ساختمان روی آن ساخته شود». عفو بین‌الملل تأکید کرده است: «تخریب محل این گورستان که حاوی بقایای اجساد حداقل ۴۴ نفر است که به‌صورت صحرایی اعدام شدند، یک سند پزشکی قانونی و حیاتی را از بین می‌برد و فرصتها برای رسیدگی قضایی و تحقق عدالت در مورد کشتار زندانیان که در سراسر کشور در ۱۳۶۷ انجام شده، از بین می‌رود».
با هر تلاشی که خامنه‌ای می‌کند تا موضوع قتل عام ۶۷ به فراموشی سپرده شود، پژواک جدیدی از این خونها در ایران و خارج از مرزهای ایران به گوش می‌رسد. تاریخ و مردم ایران می‌خواهند جمهوری اسلامی! و ولایت فقیه را محاکمه کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر