۱۳۹۶ خرداد ۱۵, دوشنبه

2030وامامان جمعه !


۲۰۳۰ و امامان جمعه!




۲۰۳۰ و امامان جمعه!
رله ولایت فقیه
رله در دنیای رسانه و ارتباطات به دستگاه تقویت کننده امواج صوتی اطلاق می‌شود. «نماز جمعه» و «امام جمعه» در نظام ولایت فقیه به عنوان ایستگاه رله محسوب می‌شوند. این افراد در یک کر هماهنگ موضوع مبحوثه روز ولایت فقیه، که نیاز به تاکید روی آن هست را بر منبر فریاد می‌کشند. با نگاهی به سخنان این امامان! جمعه،‌ اگر ارزش نگاه کردن داشته باشد، وجه مشترکی هویداست که مستقیما از ولایت فقیه! دیکته می‌گردد. گاه به موضوع اصلی مقدمه و موخره‌‌‌‌‌‌ای نیز افزوده می‌شود تا این کر بی‌اندازه یکسان و یکنواخت جلوه نکند.
موضوع این هفته در «نماز جمعه»های حکومت سند ۲۰۳۰ یونسکو بود. سند یونسکو در زمستان ۹۵ توسط روحانی امضا شد. به مدت چند ماه بر سر این موضوع سکوت برگزار شد. در گرماگرم سیرک انتخابات که می‌بایست هر کس برگی علیه حریف رو می‌کرد خامنه‌ای در دیدار با معلمان، با روی میز گذاشتن برگ سند ۲۰۳۰ به روحانی تاخت. خامنه‌ای گفت که نظامش هرگز «تسلیم» این سند نخواهد شد. انتخابات! پایان پذیرفت.
هیاهوی تبلیغات تمام شد. جناح‌های ولایت فقیه به هدف خود، که تقسیم قدرت در درون نظام بود رسیدند. خامنه‌ای در بیرون آوردن رئیسی شکست خورد. روحانی از صندوق ولایت بیرون آمد. اما شکست خامنه‌ای به معنای پیروزی روحانی نبود. روحانی در نظامی پیروز شد که عمود خیمه‌اش شکست خورده و شکست عمود خیمه، شکست هر آن کس است که در زیر این خیمه به سر می‌برد. اما خامنه‌ای نمی‌تواند بعد از پایان یافتن نمایش از حرف‌های خود بگذرد. خامنه‌ای صحبت از «تسلیم نشدن» کرده است. فراموش کردن این سخن به بدنه وفادار به خامنه‌ای این پیام را خواهد رساند که از خامنه‌ای دیگر سایه‌ای بیش نمانده است و ابهت او پوشالی است.
بخش عمده‌ای از ابهت خامنه‌ای در انتخابات! ریخته و اگر این روند ادامه پیدا کند نظام مقدس! لطمات جبران ناپذیری خواهد خورد. خامنه‌ای مجبور است دعوا را ادامه دهد. برای ادامه دعوا باید موضوعی مناسب پیدا شود. موضوعی که بتوان با آن بر روی احساسات مذهبی مخاطب سوار شد و از آن سوء استفاده کرد. تمامی این گزینه‌ها در موضوع سند ۲۰۳۰یونسکو با تعبیر و تفسیر ولایی! مهیاست. در قدم بعد پیاده نظام و سربازان صفحه شطرنج ولایت باید هماهنگ به میدان رفته و «امت همیشه در صحنه»! را از خطر بر باد رفتن هویت نظام، هوشیار سازند. این البته ضعف ولایت را  بیشتر نمودار خواهد کرد.
روحانی و فتنه
عبدالکریم عابدینی «امام جمعه» خامنه‌ای در قزوین در نماز جمعه ۱۲خرداد ۹۶، سند ۲۰۳۰ را مورد حمله قرار داد. عابدینی برای نجات خامنه‌ای به خمینی توسل جست. در نظام ولایت فقیه، یکی از کاربردهای خمینی، به کار بردن او توسط عوامل حکومت است تا سخن نامعتبر سندیت! پیدا کند. عابدینی خمینی و فتنه را در هم آمیخت و گفت:‌ «از جمله توجهات جدی امام خطر فتنه و فتنه‌گران در نظام بود که آسیب‌های جدی در پی دارد که در حال حاضر مصداق بارز این فتنه سند ننگین ۲۰۳۰ است که دشمنان در پی وارد کردن برخی فرهنگهای نادرست غربی به کشور هستند و ما از این سند نخواهیم گذشت».
خمینی و فتنه به هم آمیخته می‌شوند تا جنگ تخریب روحانی پیش برود و  بدنه جناح خامنه‌ای و بسیج این پیام را بگیرند که جناح خامنه‌ای قدرتمندتر از روحانی است و جلو او خواهد ایستاد. خامنه‌ای به این نیاز مبرم دارد. عابدینی نمی‌داند که وقتی باد تخریب در نظام وزیدن گرفت، همه تخریب خواهند شد و برنده آن مردم خواهند بود.
مجتبی میردامادی دیگر مهره خامنه‌ای بود که در نماز جمعه اصفهان،  به سند ۲۰۳۰  و روحانی تاخت. میردامادی بعد دیگری از بازار مکاره ولایت را برجسته کرده است: «در این سند گفته شده است که حرف از جهاد، شهادت و انقلاب در آموزش و پرورش نباید زده شود».
میردامادی  عینا سخنان خامنه‌ای را تکرار می‌کند: «چرا این سند را مخفیانه امضا کردید؟ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراض نکرد؟ چرا بی‌سر و صدا این کار را کردید؟ چرا این سند برای تصویب به مجلس نرفت؟ در حقیقت در این سند گفته شده که نباید از دفاع مقدس این افتخار بزرگ برای نسل جدید گفته شود.»
 سند ۲۰۳۰ یونسکو تبدیل به کابوسی برای خامنه ای شده است. ماده پنجم این سند که بر برابری جنسیتی مردان و زنان در همه امور تاکید و تصریح می‌ورزد، خواب را از چشمان خامنه ای ربوده است. خامنه‌ای مجبور است به شدت این سند را نفی کند. خامنه‌ای برای نفی این سند مجبور است بر روحانی بتازد. خامنه‌ای از امامان! جمعه‌اش نیز استفاده می‌کند. همه چیز در کارند تا دردی از ولایت فقیه دوا شود. اما این دردی بی درمان برای ولایت فقیه است.
اجرای سند ۲۰۳۰ یا تشدید تضاد با روحانی بر سر این سند هر دو،‌ شیرازه نظام ولایت فقیه را به سوی از هم پاشیدن سوق می‌دهد. در این میان برنده صحنه مردم خواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر