۱۳۹۴ اسفند ۲۱, جمعه

همبستگی ملی،11،مارس،2016 : تظاهرات روز جمعه عراق در بغداد و سایر استان ها - فراخوان مردم عراق برای اصلاحات و محاکمه فاسدان


تظاهرات جمعه مردم عراق در سی وسومین هفته متوالی در بغداد و استانهای ذیقار، کربلا، نجف؛ دیوانیه؛ میسان؛ واسط؛ بابل؛ بصره؛ برگزار شد.

تلویزیون الجزیره از انبوه تظاهرکنندگان در بغداد گزارش داد و گفت: مردم عراق در میدان تحریر در بغداد و درسایر استانها، تظاهراتی گسترده با جمعیتی دهها هزارنفره برگزار کردند که درآن بر اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد پای فشردندو مقتدی صدر در پیام به این تظاهرات خواهان اصلاحات و مبارزه با فساد شد. الجزیره افزود: برای برگزاری این تظاهرات، بغداد شاهد اتخاذ تدابیر امنیتی شدید بود و راههای اصلی و پلهای منتهی به محل تظاهرات با موانع و سیمهای خاردار بسته شده بودند. الجزیره گفت: ابتدا قرار بود این تظاهرات در کناره منطقه سبز و دروازه های اصلی آن انجام شود اما مقتدی صدر در پاسخ به عبادی که خواسته بود تظاهرات در اماکن مجاز باشد از مردم خواست که تظاهرات در میدان تحریر برگزار شود.
شبکه عربی تلویزیون اسکای نیوز در گزارش خود از این تظاهرات گفت: خواسته اصلی انبوه تظاهرکنندگان تشکیل دولت تکنوکرات خارج از فراکسیونهای سیاسی است… و افزود: وجود تظاهرات به صورت ملی و هماهنگی بین جریان مدنی و جریان صدر برای برپایی این تظاهرات بسیار مهم است...
به گزارش تلویزیون دجله در بابل هزاران تن با برپایی تظاهرات در مرکز شهر حله خواستار افشای فاسدان و تحویل آنان به دادگاه برای محاکمه و مجازات شدند... در استان ذیقار هزاران تظاهرکننده در شهر ناصریه دست به تظاهرات زدند و خواهان اجرای اصلاحات و محاکمه فاسدان شدند. آنان هم‌چنین خواهان خلاصی عراق از سهمیه بندی فرقه یی شدند و گفتند این پدیده کشور را به پرنگاه کشانده، است.

به گزارش خبرگزاری نینا صدها تن از تظاهرکنندگان و فعالان مدنی در استان میسان با برگزاری تظاهرات خواستار اصلاح قضاییه و ایجاد فرصتهای شغلی و انحصار سلاح در دست دولت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر