۱۳۹۷ بهمن ۵, جمعه

بحرانها بر نظام ولی فقیه اثر می‌کنند،‌ اثراتی سخت و دردناک!




بحرانها بر نظام ولی فقیه اثر می‌کنند،‌ اثراتی سخت و دردناک!



روز ۴بهمن ۹۷ دور جدیدی از تحریمها علیه نهادها و ارگانهای نظام ولی فقیه اعمال شد. لشکر موسوم به فاطمیون،‌ تیپ موسوم به زینبیون، و دو شرکت مرتبط با ماهان‌ایر در لیست تحریمهای خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.
وزیر خارجه آمریکا نیز بیدرنگ در یک توئیت اعلام کرد: «فشار حداکثری به رژیم ایران ادامه خواهد یافت!»
همزمان وزیر راه و شهرسازی رژیم با ناامیدی خبر داد که این تنها «ماهان ایر» نبود که تحریم شد،‌ بلکه شرکت اصلی هواپیمایی رژیم، یعنی «هما» هم در لیست تحریمها قرار گرفته است.
این وضعیت نشان می‌دهد که در بُعد بحرانهای جهانی، سیاست «خرد کردن استخوانهای رژیم ایران تا حدی که صدایش شنیده شود» با شتاب در حال پیشرفت است.
اکنون حلقه بحرانهای شدید و مرگبار، از هر سو بیشتر نظام ولی فقیه را در تنگنا و فشار قرار می‌دهند.
– بحران جامعه‌ای انفجاری
– بحران وضعیت اقتصاد فروپاشیده
– بحران جنگ شدید جناحی،‌ تا جاییکه پاسدار نقدی رسما به رئیس‌جمهور نظام حمله کرده و فلش همه بدبختیهای نظام را به سمت روحانی نشانه می‌رود که: «این خود ما بودیم که به یک فردی رای دادیم که می‌گفت «مذاکره از اکسیژن و آب هم مهم‌تر است»؟» (۳بهمن)
– بحران تحریمهای مرگبار و اوج یابنده
– بحران انزوای شدید جهانی-به ویژه با کنفرانس ورشو که هدف آن «ایجاد یک نوع اجماع بین المللی علیه نظام است!» (ایرنا-۴بهمن۹۷)
مجموعه این بحرانها و به‌ویژه بن‌بست رژیم در رابطه با راه‌حل در قبال آنها، صداهای مخالفی را از گوشه و کنار بدنه رژیم بلند کرده است.
علی ماجدی که تا ۲ماه پیش سفیر رژیم در آلمان بود، درحالیکه تاکید می‌کرد رژیم مجبور است وارد مذاکره با آمریکا شود، گفت:
«ما فقط یاد گرفته‌ایم دشمنی کنیم. چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم باید با (آمریکا) کنار بیاییم!» (۳بهمن)
آنگاه روی این موضوع انگشت گذاشت که این تنها آمریکا نیست که با نظام مشکل دارد، و با اشاره به توطئه بمبگذاری در پاریس گفت: «ما باید بپذیریم که دنیا با نوع نگاه ما مشکل دارد!».
افشار سلیمانی، دیگر سفیر رژیم ایران، با افسوس از اینکه نظام فرصت مذاکره با آمریکا در ‌آغاز کار دولت جدید این کشور را از دست داد، گفت: «ما باید با آمریکا در همه زمینه‌ها وارد مذاکره و معامله شویم!»
اینرا هم باید در نظر داشت که اکنون بالاترین دیپلماتهای رژیم در مقابل سیاستهایش لب به اعتراضهای جدی باز می‌کنند.
هرچند این خرمهره‌های رژیم اسمی از خامنه‌ای نمی‌برند، اما به روشنی لبه تیز حمله‌های خود را به سمت ولی‌فقیه و عمود خیمه نظام می‌گیرند.
مثلا ماجدی می‌گوید: «ما همیشه نشان داده‌ایم که تنها وقتی دچار اجبار می‌شویم مذاکره می‌کنیم!» اشاره او به سیاست خامنه‌‌ای در رابطه با برنامه اتمی است که سالها می‌گفت یک قدم هم از اتمی کوتاه نمی‌آییم!
اما وقتی در بهمن ۱۳۹۰ رژیم تحریم نفتی و بانکی شد،‌ تنها یکسال بعد خامنه‌ای ذلیلانه دم از «نرمش قهرمانانه» زد و چهاردست و پا به دنبال امضای برجام دوید!
افشار سلیمانی هم با طعنه و نیش گفت: «این بار هم تصمیم گیران نظام مجبور خواهند شد تحت تاثیر فشارها و مشکلات ناشی از آن، بار دیگر همچون بیانیه الجزایر، قطعنامه ۵۹۸ و برجام، تن به مذاکرات بدهند!»
در نتیجه بحرانها بر نظام ولی فقیه اثر می‌کنند،‌ اثراتی سخت و دردناک!
و شرایط را هرچه بیشتر برای اعتراضات مردم آماده می‌سازند تا روز روزهای خود را رقم بزنند.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر