۱۳۹۷ بهمن ۱, دوشنبه

پمپیئو: ایران «کارزار گروگانگیری تروریستی» را متوقف و گروگان‌های آمریکایی را آزاد کند



پمپیئو: ایران «کارزار گروگانگیری تروریستی» را متوقف و گروگان‌های آمریکایی را آزاد کند




مایک پمپیئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۹ از حکومت ایران خواست سیاست گروگان‌گیری را متوقف و همه آمریکایی‌های به گروگان گرفته شده را آزاد کند.
وزیر خارجه آمریکا در دو توئیت به مناسبت سالگرد آزادی گروگان‌های آمریکایی در ایران، با انتشار عکسی از آنها، نوشت: ۴۰ سال پیش در چنین روزی افراطگرایان در ایران ۵۲ دیپلمات آمریکایی را که برای ۴۴۴ روز گروگان گرفته شده بودند، آزاد کردند. رژیم ایران هنوز آمریکایی‌های بی‌گناه را به گروگان گرفته است».
پمپئو در ادامه توئیت‌هایش نوشت:«علی خامنه‌ای، حسن روحانی و محمدجواد ظریف باید کارزار تروریستی گروگانگیری را متوقف کنند و «باب لوینسون»، «ژئو وانگ» و دیگر گروگان‌ها را فورا آزاد کنند.
رابرت، باب لوینسون افسر بازنشسته «اف‌بی‌آی» در ۹ مارس ۲۰۰۷ در جزیره کیش در ایران ناپدید شد. باب دارای ۷ فرزند و از بیماری دیابت رنج می‌برد.
همچنین ژیو وانگ (۳۹ ساله) دانشجوی تاریخ دانشگاه پرینستون یکی دیگر از زندانیان آمریکایی در ایران است که در سال ۲۰۱۶ در این کشور بازداشت شد. او برای تحقیق در باره سلسله قاجاریان که از سال ۱۷۹۴ تا سال ۱۹۲۵ بر ایران حکومت کردند، به ایران رفته بود.
جمهوری اسلامی پس از بازداشت جمهوری اسلامی پس از بازداشت این دانشجوی آمریکایی او را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.
از میان دیگر گروگان‌های آمریکایی «نزار زکا» شهروند لبنانی دارای اقامت آمریکا نیز که به دعوت مقامات دولت روحانی به تهران سفر کرده بود به خاطر سابقه در ارتش آمریکا به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.
گروگان‌های دو تابعیتی دیگری مانند احمد رضا جلالی، پزشک و فیزیک دان مقیم سوئد، که به اتهام دست داشتن در ترور دانشمندان اتمی ایران به اعدام محکوم شد. او و خانواده‌اش این اتهام را رد می‌کنند.
کامران قدری، اتریشی متخصص علوم فناوری اطلاعات نیز پس از سفر به ایران دستگیر و به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
سیامک و باقر نمازی دو آمریکایی ایرانی تبار هستند که سه سال پیش به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.
سعید مالک پور، شهروند کانادایی ایرانی تبار دو سال پیش پس از بازدید از ایران به دلیل بازداشت شد او به اتهام راه اندازی سایت‌های «پورنو» به اعدام محکوم شد.
پیشتر مجلس نمایندگان آمریکا خواستار افزایش فشار بر تهران برای آزادی کردن گروگان‌های آمریکایی در ایران شد.



مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر