۱۳۹۷ دی ۱۲, چهارشنبه

اتاق بازرگانی ایران: بخش خصوصی ایران کالاهای اساسی مردم سوریه را تامین می‌کند



اتاق بازرگانی ایران: بخش خصوصی ایران کالاهای اساسی مردم سوریه را تامین می‌کند



رئیس اتاق بازرگانی ایران از آمادگی بخش خصوصی ایران برای تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج اصلی مردم سوریه خبر داد.
بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش مشترک ایران و سوریه که با حضور محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه، برگزار شد، اظهار کرد: «بخش خصوصی ایران آمادگی کامل برای تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج اصلی مردم سوریه را دارد».
وی با بیان اینکه این سفرها می‌تواند نشانگر عمق روابط راهبردی ایران و سوریه و اراده مقامات برای توسعه روابط باشد، گفت: «در دوران پساداعش و جنگ داخلی روند بازسازی سوریه باید سرعت بگیرد. شافعی با اشاره به تشکیل ستاد بازسازی سوریه افزود: تشکل‌های صنعتی از جمله برق، موادغذایی، دارویی و غیره در این ستاد عضویت دارند». رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: «ما اقدامات لازم را از طرف ایران برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه انجام داده‌ایم».
وی تعرفه‌های گمرکی بین دو کشور به جز چند کالا را چهار درصد اعلام کرد.
دخالت ایران در سوریه همواره انتقادهای بسیار داخلی و خارجی در پی داشته است. ایران تاکنون در جنگ سوریه بین ۹ تا ۱۵ میلیارد دلار هزینه کرده است. «سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن» یکی از شعارهای معترضان به حکومت جمهوری اسلامی است و نشان از نارضایتی عمومی نسبت به این بخش از سیاست خارجی حکومت ایران دارد.
پیش از این خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) خبر داد که حسین عرنوس وزیر مسکن سوریه در جریان نشست با هیات اقتصادی ایران در آگوست ۲۰۱۸ از ورود جدی بخش‌ خصوصی ایران به روند بازسازی مناطق ویران‌شده در این کشور خبر داد. در جریان نشست مذکور توافق شد که بخش‌ خصوصی ایران پروژه ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های دمشق، حلب و حمص را به دست بگیرد.
رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوای ایران نیز در سال ۲۰۱۷ در نشست «بررسی بحران سوریه، آخرین تحولات میدانی و سیاسی» که در موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام برگزار شد، با بیان اینکه بازسازی سوریه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار احتیاج دارد، گفت: «جمهوری اسلامی ایران هم باید هزینه‌هایی را که در سوریه کرده است برگرداند و سوری‌ها این آمادگی را دارند که از نفت، گاز و معادن فسفات سوریه این هزینه‌ها را برگردانند».

مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر