سقوط عجیب هواپیمای ارتش با عالیترین فرماندهان وافسران در فرودگاه سپاه
سقوط عجیب هواپیمای ارتش با ۱۶سرنشین که سیزده تن آنها از فرماندهان ارتش بودند، ابهامات زیادی را برانگیخته است.
پس از کتمان و انکار اولیه مبنی بر ایرانی بودن و همچنین نظامی بودن هواپیما با تکذیب مقامهای قرقیزستانی و سپس سازمان هواپیمایی کشوری، در آخر ارتش اعلام نمود که هواپیمای سانحه دیده متعلق به پشتیبانی ترابری نیروی هوایی ارتش (ساها) هست، ساعاتی بعد نیز اعلام شد هواپیمای باری این نیرو حامل ۴۰ تن گوشت یخی گوسفندی از قرقیزستان بوده است، صرفنظر از چرایی دخالت ارتش در واردات گوشت یخی و اینکه این محموله قانونی بوده است یا قاچاق و ارتش نیز همپای سپاه وارد بازار سیاه واردات گوشت یخی شده است، با نگاهی به رسته و درجات نظامی و جایگاهشان کمی تعجببرانگیز است که این حجم از افسران ارشد نیروی هوایی فقط برای حمل و یا ترانزیت گوشت یخی در هواپیما حضور داشتەاند.
بهعنوان مثال سرتیپ دوم غفور قجاوند که تا سه ماه پیش فرمانده تیپ پشتیبانی شهید لشکری بوده، هماکنون جانشین قرارگاه کمیته اقدام مشترک آجا و یا همان گروه ضربت نهاجا بوده، که با توجه به تعداد بالای افسران ارشد حفاظت اطلاعات نیروی هوایی و کل ارتش در این هواپیما، آنهم در یک مأموریت خارجی بعید به نظر میرسد فقط در این مأموریت واردات گوشت یخی مدنظر بوده باشد، ضمن آنکه گفته میشود خلبان این هواپیمای ارتش به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است و اشتباهاً در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.
درحالیکه نه در فرودگاه پیام و نه در فرودگاه فتح نیروی هوایی ارتش، هیچ آشیانه و پلان هوایی وجود ندارد و این هواپیما بهصورت طبیعی باید در فرودگاه مهرآباد و یا باند شماره ۳ که متعلق است به پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی در فرودگاه مهرآباد فرود میآمده، مگر اینکه مأموریت و یا محموله آن مقرر بوده دور از چشم دیگران و بهصورت محرمانه تخلیه شود، فرودگاه فتح و فرودگاه پیام در اختیار سپاه پاسداران است.
– اسامی سرنشینان هواپیمای سقوط کرده ارتش:
– سرتیپ دوم غفور قجاوند جانشین قرارگاه کمیته اقدام مشترک آجا،
– سرهنگ جواد سلیمانی فرمانده حفاظت اطلاعات پشتیبانی مرکز نهاجا (دوشان تپه)
– سرهنگ محمدباقر ندری جمعی آجودانی نیروی هوایی،
– سرهنگ محمد عبدلی، جمعی حفاظت اطلاعات نهاجا،
– سرهنگ دوم عزیز علیزاده جمعی مرکز آموزش زبان نهاجا،
– سروان داود ذوالفقاری جمعی دژبان نهاجا،
– سروان علی افروغ امنیت پرواز نهاجا،
– ستوانیکم محمدرضا طاهری،
– ستوانیکم مصطفی محمودی و
– ستوانیکم سعید قاسمی جمعی گروه ضربت نهاجا،
– ستوانیکم جواد مرادی
– ستوانیکم حمیدرضا لطفیان جمعی کمیته اقدام مشترک آجا
و همچنین کارمند فریدون شیخی جمعی حفاظت اطلاعات ارتش ازجمله افرادی بودهاند که در این سانحه کشتهشدهاند.
– سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه جانشین پایگاه یکم شکاری تهران نیز مجروح شده است که حال وی وخیم گزارش و احتمالا باید کشتە شود.
۱-چرا سازمان هوایی کشوری هواپیما را قرقیزی نامید، مگر ورودی و خروجی هواپیماهای کشور ثبت نمیشود؟
۲- چرا سازمان هواپیمایی قرقیزستان این هواپیما را متعلق به پیام ایر اعلام کرد؟
۳- چرا نام نیروی هوایی و پرچم از روی هواپیما پاکشده بود؟
۴- چرا باید نیروی هوایی ارتش گوشت یخی وارد کند؟
۵- چرا ابتدا مقامات رسمی عنوان کردند خلبان زنده است و بعد اعلام کردند خلبان در دم کشتهشده است و تنها مهندس پرواز زنده مانده؟
۶-چرا باید افسران ارشد و یک سرتیپ نیروی هوایی مسئول حمل و ورود محموله گوشت یخی باشند؟
۷-چرا باید هواپیمای ارتش در فرودگاه زیر نظر سپاه پاسداران فرود و تخلیه بار کند؟
۸- کدام افسر نیروی هوایی ارتش در سوریه مأموریت داشته که امروز در این هواپیما بوده و کشتهشده است؟
۹- چرا از ابتدا عنوان نشد که هواپیما متعلق به ارتش است و خبرگزاریهای رسمی مالک آن را یک «نهاد داخلی» اعلام کردند؟
۱۰ – چگونه میشود که یک خلبان ایرانی باند فرودگاه پیام را با باند فرودگاه فتح اشتباه بگیرد؟ مگر خلبان بدون اجازه فرود بر روی باند نشسته است؟
ابهامات سانحه هوایی بسیار است و هنوز هیچ مقام رسمیای توضیحات قانعکنندهای به افکار عمومی نسبت به آن ارائه نداده است.
مطالب مارا در وبلاک انجمن نجات ایران ودر توئیتربنام @bahareazady دنبال کنید
پیش بسوی قیام سراسری ، ما بر اندازیم# شهرهای ایران اعتصاب # تظاهرات#
سرنگونی # اتحادوهمبستگی
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر