۱۳۹۷ مرداد ۱۰, چهارشنبه

گوهردشت کرج، شاپور جدید اصفهان و شیراز؛ قیام ادامه دارد




گوهردشت کرج، شاپور جدید اصفهان و شیراز؛ قیام ادامه دارد



گوهردشت کرج، شاپور جدید اصفهان و شیراز در ۹ مرداد به صحنه آمدند و با شعار «وای به روزی که مسلح شویم» و «بی‌شرف» نامیدن نیروی انتظامی به خامنه‌ای یادآوری کردند که «تا دیکتاتور روکاره قیام ادامه داره»
دیشب ۹ مرداد، نوبت گوهردشت کرج بود، با شعار «وای به روزی که مسلح شویم» با آتش‌هایی برافروخته بر سطح خیابان‌ها و گاز اشک آوری که هر لحظه منتشر می‌شد.
تظاهرات در روشنایی روز آغاز شد، با همان شعارهای همیشگی؛
«بیکاری، تورم، بلای جان مردم»
«تا دیکتاتور رو کاره قیام ادامه داره»
«توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»
در حالی که نیروی انتظامی، لباس شخصی‌ها و نیروهای ضد شورش رژه می‌رفتند. اما پاسخ مردم به آنها یک چیز بود: «بی‌شرف»
در حالی که در تظاهرات شبانه شعار «مرگ بر دیکتاتور» در گوهر دشت کرج طنین انداز می‌شد که پیش از آن اصفهانی‌ها؛ اهالی شاپور جدید به صحنه آمده بودند. آنها از جمله شعار می‌دادند: «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»؛ شعاری که بیش از هرچیز دخالت‌های منطقه‌ای سپاه را به چالش می‌کشد و وضعیت فلاکت بار اقتصادی کشور را از جمله محصول پول‌هایی می‌داند که سپاه برای جنگ افروزی در منطقه هزینه می‌کند.
در اصفهان نیز حضور نیروی انتظامی با شعار «بی‌شرف» از جانب مردم پاسخ گرفت. به‌تدریج عنوان «بی‌شرف» در کنار عنوان «نیروی انتظامی» تثبیت می‌شود؛ نیرویی که ادعا می‌کند کارش برقراری امنیت است اما در نگاه مردم یکی از مهمترین عوامل ناامنی و سرکوب به شمار می‌رود.
با حرکت به سمت جنوب کشور، به شیراز می رسیم. شیراز نیز دیشب در صحنه حاضر بود. تظاهر کنندگان خطاب به سایرین شعار می‌دادند: «شیرازی بسه دیگه، غیرتت را نشون بده» [مجاهدین ۹ مرداد ۹۷]
اگر شیرازی غیرتش را نشان بدهد چه خواهد شد؟
آنگونه که حاضران در تظاهرات دیشب انتظار داشتند با حضور گسترده‌تر مردم شیراز در صحنه قیام، این شهر می‌تواند به یکی از کانون‌های اصلی در به چالش کشیدن تمامیت نظام تبدیل شود.
مریم رجوی درباره شهر‌های به‌پا خاسته در ۹ دی در توئیترش نوشت: «قیام سراسری مردم #ایران هر روز شعله‌ورتر از پیش ادامه دارد. درود به مردم #اصفهان و گوهردشت #کرج و #شیراز. زمان،‌ زمان برخاستن است و استمرار قیام شما دیکتاتوری ولایت فقیه را به تنگ آورده است.» [توئیتر مریم رجوی ۹ مرداد ۹۷]


#قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر