۱۳۹۷ مرداد ۱۸, پنجشنبه

سایت وزارت خارجه آمریکا :بریفینگ مطبوعاتی وزارت خارجه







 سایت وزارت خارجه آمریکا :بریفینگ مطبوعاتی وزارت خارجه 

- خانم نوئرت: آخرین موضوعی كه من میخواهم به آن بپردازم ایران است. و اعمال مجدد تحریمها كه امروز اجرایی شد. در ساعت 12:01 صبح (06:01 به وقت اروپا) فرمان اجرایی رئیس جمهور با عنوان ”اعمال مجدد تحریمهای معین در رابطه با ایران“ موثر شد. این فرمان اجرایی تحریمهایی بر بخش خودروسازی ایران و تجارت آن با طلا و فلزات گرانبها و همچنین تحریمهای مربوط به ریال ایران را در حمایت از تصمیم رئیس جمهور برای توقف مشاركت در برجام مجدد اعمال میكند. مقررات متعددی از این فرمان امروز موثر شدند در حالیكه مقررات دیگر در پنجم نوامبر موثر خواهند شد. ایالات متحده كاملا متعهد است كه همه آن تحریمها را اعمال كند. ایالات متحده در پی یك توافقنامه جدید است كه بصورت جامعی به همه رفتارهای بی ثبات كننده ایران بپردازد. نه فقط برنامه هسته ای آنها بلكه همچنین برنامه موشكی آنها، حمایت آنها از تروریسم، و رفتار شرورانه منطقه ای آنها. ایالات متحده مایل است درگیر گفتگوها با رژیم ایران شود ولی ما به دنبال تعهدی هستیم كه آنها میخواهند تغییرات بنیادین در رفتارشان بدهند. ایران باید در رابطه با پیامدهای رفتارش فكر جدی بكند. عواقبی كه برای كشورش دارد و بویژه برای مردم ایران دارد. و آنها باید تصمیم بگیرند كه در مسیر به جلو جهت گیری اقداماتشان را تصحیح كنند.

سوال: آیا شما واكنشی در رابطه با اینكه وزیر خارجه كره شمالی به تازگی از ایران دیدار كرد در همان روزی كه ایالات متحده تحریمها را مجدد اعمال كرد دارید؟ علیرغم اینكه گزارش رسمی از دیدار وجود ندارد.

خانم نوئرت: من طبعا گزارشات را دیده ام كه وی به گفته ای به ایران سفر میكرد. بعنوان دولت من نمیدانم كه آیا ما میتوانیم این را تأیید كنیم. فكر كنم اینها فقط گزارشات رسانه ای هستند. اگر ما بتوانیم این را تأیید كنم و اگر چیزی در این رابطه داشته باشم، من شما را در جریان قرار خواهم داد.

سوال: در مورد ایران. برگردیم به بیانیه در رابطه با اعمال مجدد تحریمها بر ایران. شما گفتید كه ایران باید به عواقب اقداماتش برای مردم خود فكر كند. همزمان در موقعیتهای مختلف بارها و بارها خارج از اعلام تجدید تحریمها دولت آمریكا گفته است كه در كنار مردم ایران ایستاده است كه در حال تظاهرات اساسا بخاطر وضعیت اقتصادی كشور هستند. چطور شما این دو را تركیب میكنید؟ تحریمها بر مردم عادی اول از همه و بیش از همه تأثیر میگذارد.

خانم نوئرت: من میگویم كه بگذارید تمركز را روی جایی كه به آن تعلق دارد حفظ كنیم، و این رژیم ایران است. دلیل اینكه مردم آنجا سرخورده شده اند و بطور فزاینده ای طی سالها سرخورده شده اند این است كه ایران انتخاب كرده است كه پول و منابع و كار پرتلاش مردم خودش را در بی ثبات كردن منطقه، در ماجراجویی خارجی هزینه كند. آنها این پول و منابع را صرف حملات به كشورهای دیگر، رفتن به سوریه، دخالت در عراق میكنند، شما میتوانید باز هم بگویید. این چیزها به خوبی مستند شده است و به خوبی شناخته شده است. و آنها سود ناشی از كار را به مردم خودشان بر نمیگردانند. بنابراین من فكر میكنم مردم انتخاب میكنند كه اعتراض كنند یا نگرانی خودشان را به دولت ابراز كنند. ما دوست داریم تغییری در رفتار رژیم ایران ببینیم. ما خجالت نمیكشیم كه این را بگوییم. ما دوست داریم تغییری در رفتارشان ببینیم بنحوی كه آنها به مردم خودشان توجه كنند. آنها نقضهای حقوق بشر خودشان را متوقف كنند. و آنها پولشان را برای مردم خودشان هزینه كنند نه ماجراجویی خارجی و نه تروریسم در سراسر جهان.

سوال: دولت آمریكا قصد دارد چگونه از مردم ایران حمایت كند؟

خانم نوئرت. خب من فكر میكنم یك راهی كه ما میتوانیم این كار را بكنیم این است كه نگرانیهای آنها را برجسته كنیم. و با تأكید كردن بر نگرانیهایی كه ما در رابطه با رژیم ایران داریم. ما داریم درست همین كار را میكنیم. وزیر پمپئو خیلی زیاد درباره این موضوع صحبت كرده است با حمایت از مردم ایران و اینكه بگذاریم آنها بدانند كه ما در كنار آنها هستیم.

سوال: شما در رابطه با تغییرات بنیادین در سیاست صحبت میكنید نه نوعی تغییر رفتار. تقریبا همه سیاستهای آنها نه یك زمینه مشخص. درست است؟ و این شامل 12 ماده ای میشود كه وزیر چند ماه پیش بیان كرد؟

خانم نوئرت: این درست است. ما سیاستمان در این زمینه تغییر نكرده است.

سوال: دولت آمریكا میخواهد آنها را بخاطر طیف كاملی از رفتارهای بد مورد حسابرسی قرار دهد. چطور شما واقعا میتوانید از طریق تحریمهای مالی آنها را وادار كنید كه حمایت از تروریسم در سراسر منطقه را متوقف كنند؟

خانم نوئرت: من فكر میكنم تحریمهای مالی به این راه میبرد. بدلیل اینكه ما میدانیم كه این دولت پولش را برای مردم خودش هزینه نمیكند. این دولت پولش را صرف رسیدگی درمانی، خدماتی كه ما و خیلی از كشورهای دیگر از آن بهره میبریم، كشورهای آزاد از آن بهره میبرند، آنها پولشان را آنجا هزینه نمیكنند. ما میدانیم كه آنها این پول را برای حملات تروریستی هزینه میكنند. ما میدانیم كه آنها پولشان را صرف بمبها و شلیك سلاحها به كشورهای دیگر میكنند. این آن جایی است كه پولشان را هزینه میكنند. بنابراین ایالات متحده با انتخاب اعمال این تحریمها به این تلاش دست میزند. ما قطعا ترجیح میدهیم كه در این مورد از تحریمها استفاده كنیم تا منابع یا داراییهای دیگری را بكار بگیریم. من فكر میكنم این مسیر خوبی به جلو است.

سوال: آیا وزارت خارجه با وزارت دفاع در رابطه با احتمال هر نوع اقدام نظامی صحبت كرده است؟

خانم نوئرت: این یك سوال از وزارت دفاع است. ما اینجا كار دیپلماتیك میكنیم. من فقط میتوانم به شما بگویم كه وزیر پمپئو بصورت منظم با همتای خود در وزارت دفاع صحبت میكند.

سوال: شما در اساس به این كشور میگویید كه: سیاست خارجی خودت را كامل تغییر بده و ما با شما صحبت خواهیم كرد، اگر شما توافق كنید كه همه چیز را تغییر بدهید.

خانم نوئرت: من فكر میكنم كه ما باید از كشور دیگری بخواهیم كه حمله به كشورهای دیگر را متوقف كند. و از تحریك كردن تروریسم دست بردارد. این چیزی است كه دولت ایالات متحده انجام میدهد. ما در درخواست از آنها برای انجام این كار تنها نیستیم. و این مهم است كه این موضع را بگیریم و از این عقب نكشیم.


#قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر