۱۳۹۷ فروردین ۲۳, پنجشنبه

بعد از تهدید رئیس جمهور آمریکا، رژیم سوریه اقدام به تخلیه فرودگاه‌های نظامی کرده است






بعد از تهدید رئیس جمهور آمریکا، رژیم سوریه اقدام به تخلیه فرودگاه‌های نظامی کرده است



در سایه ادامه تهدیدهای چند روز اخیر آمریکا مبنی بر حمله به برخی از پایگاه‌های نظامی در سوریه و با وجود تمام تهدیدها و محکومیت‌های بین‌المللی مبنی بر احتمال حمله نظامی به سوریه (فرانسه و روسیه) تا روز چهارشنبه ۱۱ آوریل، بشار اسد رئیس نظام سوریه، هیچ موضععی در این باره نگرفت و تنها یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه، این تهدیدها را «احمقانه» توصیف کرد.
در همین حال دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای نظام سوریه، تعدادی از پایپاه‌های نظامی خود از جمله فرماندهی ستاد مشترک تیوهای مسلح و ساختمان وزارت دفاع را تخلیه کردند.
برخی کشورهای غربی کشورهای غربی و در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا و فرانسه پس از مطرح شدن اتهام‌هایی مبنی بر دست داشتن رژیم سوریه در حملات شیمیایی دوما، تهدید به «واکنشی قوی»در پاسخ به این حملات کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ۱۱ آوریل به روسیه هم پیمان و حامی رژیم سوریه هشدار داده و تاکید کرد «موشک های جدید و هوشمندی» در راه است تا سوریه را هدف قرار دهد.
رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت: «نیروهای رژیم سوریه از شامگاه سه شنبه ۱۰ آوریل اقدام به تخلیه فرودگاه‌های نظامی از جمله تی فور (در مرکز کشور) و السین و «الضمیر در حومه دمشق کردند. آن‌ها علاوه بر آن مقرهای فرماندهی نظامی از جمله لشکر چهارم و گارد ریاست جمهوری در اطراف دمشق را تخلیه کردند».
وی در ادامه گفت که یگان‌های نگهبانیدر این مراکز نظامی باقی مانده‌اند. او افزود: «هواپیماهای جنگی آشیانه ‌ای خود را ترک کرده و بعضی از آنها به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در غرب سوریه انتقال داده شد».
همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داده که برخی از مسئولان آمریکایی نیز تایید کردند که نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان متحدشان هم برخی از پایگاه‌های نظامی خود را تخلیه کرده‌اند.
ارتش رژیم سوریه تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی را در این زمینه منتشر نکرده است. همچنین رئیس جمهور رژیم سوریه نیز تاکنون در مورد تهدیدات ایالات متحده آمریکا علیه کشورش هیچ گونه اظهارنظری نکرده است.

ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر